• Isathe

Vi som är på försök 9 med första barnet

Jooosen skrev 2017-12-13 20:52:47 följande:

Ja det är skönt, samma med min nära vän. Beklagar man ofta för henne och hon verkar förstå. När har du bim?

Jag har BIM någon gång mellan måndag och torsdag nästa vecka. När har du BIM? Har för mig att vi ligger ganska lika
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-14 08:05:50 följande:
    Okej! Jag har 21 så torsdag nästa vecka.. tänk om man skulle få världens bästa julklapp?? Vågar inte ens tänka på det.. kram!
    Tanken har slagit mig också men jag är så himla inställd på att mensen kommer och att få börja med letrozolen under julhelgen.

Men som sagt tänk vilken julklapp vi skulle få, kommer ju aldrig kunna slå den!!
  • Isathe
    inez898 skrev 2017-12-16 17:07:26 följande:

Och dääär kom min mens. Blev inte gravid 2017 alltså. Jag har gråtit i två timmar nu. Det känns så jobbigt med julen och årsskiftet tycker jag. När vi började försöka i februari så minns jag att jag undrade om vi kommer att ha en bebis i jul eller om jag kommer att vara höggravid. Well, jag är inte ens gravid överhuvudtaget. Inte ett jävla skit närmare att bli gravid har jag kommit under hela jävla 2017. Inte ett plus på stickan, inte ens en kemisk graviditet eller ett missfall, INGENTING.

Jooosen skrev 2017-12-16 17:10:42 följande:

<3. Fan. Ja känner likadant. Mensen kommer om 5 dagar som vanligt, bara vet det. Ingen bebis 2017 inget plus på Stickan en endaste jävla gång. Sexlivet har tagit stryk oxå känns det som. Vänner som började försöka senare än oss har gått över halva tiden. Här står man själv :(.. hur går det för er, skulle du spola äggledarna eller hur var det? Ja bävar för att söka hjälp.. känns så jäkla meckigt och hör folk här på fl som fått väntat på saker otroligt länge.. det blir vår tur nån gång. Känner så med dig :(

Usch känner precis som er, inte ett jävla skit närmare en graviditet, inte ett ynka spöksträck ens. Så jävla besviken. Nu ska jag iofs ha mens någon gång nästa vecka men känns som den kommer komma som vanligt. Trodde också att jag skulle få fira in julen och nyåret med bebis i famnen eller bebis i magen men icke...!!!
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-18 08:28:30 följande:

Ja urs känns som vi har sån otur att vara dom det inte funkar för... dricker era killar alkohol? Min gör det typ två ggr månaden. Alltså inte super sönder men dricker en del öl.. börjar oroa mig att d kanske påverkar sperman Dålgt :/...

Min kille dricker någon öl i veckan, kanske 1 öl till maten en dag sen inget mer....

Hur går det för dig annars?
    Själv drömde jag att jag tog ett gravtest som var negativt så nu är jag helt inställd på att mensen kommer under veckan så den kan lika gärna få komma idag så jag kan ringa kliniken och börja med letrozol, känns bara onödigt att gå och vänta liksom..... Vill inte ta något gravtest för jag vill inte bli dubbelt besviken utan väntar hellre på mensen. Den borde komma tidigast i morgon och senast på torsdag. Så får se vad som händer i veckan.
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-18 12:32:50 följande:
    Hej! Jag har själv helt samma erfarenhet. När jag plussade i augusti hade jag festat loss ordentligt flera veckoslut i rad och rökt cigaretter mm. Tror inte det inverkar akut, däremot säkert bra om man överlag lever hälsosamt.

Nu BIM om några dagar, vet inte exakt. Första hela cykeln efter MF, känns inte som gravid men inte riktigt heller som pms.. få se vad som händer :) Hälsningar från Thailand!
    Härligt att vara i Thailand, önska också att jag hade någon resa inbokad.

Jag har också BIM nu i dagarna, men drömde i natt att jag fick minus på stickan så räknar kallt med att mensen kommer nu i veckan. Tyvärr!!
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-19 08:54:25 följande:

Klarar ni andra av att inte testa? Jag tycker det är skitsvårt och vet ju från tidigare att mina gravtest visar positivt redan några dagar innan BIM om det tagit sig ...

Jag vill inte bli besviken 2 ggr därför köper jag inte hem några tester. Nu har jag iofs 3 tester hemma som jag fått av en kompis som redan plussat. Men har lovat mig själv att inte testa före fredag morgon. BIM idag enligt appen men tror egentligen imorgon men senast torsdag.
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-19 12:06:58 följande:
    Oj! Då håller jag tummarna för dig :) Nä förstår det där med besviken två ggr, men samtidigt den gången plussade var det otroligt skönt att slippa lida de sista dagarna innan BIM.

Tror själv att testar på nytt på fredag om inte fått mens innan dess.
    När var BIM för dig?

Jag ska iaf få börja med letrozol cd 3 när mensen kommer så de känns iaf bra att ha en plan för framtiden....
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-19 12:31:08 följande:
    Jag har typ samma som du! På to enligt appen, men kan säkert komma redan imorgon eller sedan senare ...

Ok - jag åt letrozol en cykel, då blev gravid, undrar om borde göra det igen. Varför äter du letrozol? Jag fick det senast utskrivet för att garantera att äggblåsan mognar tillräckligt - har regelbunden äl också annars. Nu vet jag ju inte om det var pga av letrozolen som blev gravid sist eller om det bara var slumpen. Men kan ändå rekommendera - lycka till :)
    Jag har pcos så för att verkligen se till att jag ägglossar varje månad ska jag få börja med det. Vi har ju försökt sedan februari utan något plus
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-19 12:46:43 följande:
    Ok - då tror jag det är helt rätt för dig! Har en kompis med pco som har tre barn och två har kommit till med letrozol. Lycka till - jag tänket själv testa det på nytt om inte tar sig snart!
    Härligt att höra!! Jag vågar inte tro på något alls faktiskt efter månader med besvikelser....
  • Isathe

Mina BIM dagar är här!!

Enligt appen hade jag BIM igår, men tror mer på idag och senast i morgon. Jag har fortfarande inte tagit något gravtest under denna cykel.
    Ingen mens nu i morse iaf, men förra månaden började mensen på fm på jobbet runt 11 tiden. Så de blir en lång dag idag... Bara vänta och se vad som händer med andra ord!!

Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet