Vi som är på försök 9 med första barnet
Nu har jag varit på spolning och jag har passage i äggledaren!!! Sååå skönt :) gynekologen tyckte att vi skulle försöka tre månader till på egen hand nu. Så nu kör vi!
Nu har jag varit på spolning och jag har passage i äggledaren!!! Sååå skönt :) gynekologen tyckte att vi skulle försöka tre månader till på egen hand nu. Så nu kör vi!
Gjorde äggledarspolning idag och det gick inte bra :( gjorde sjukt ont och hon kunde inte spola in mer än 5 ml. Vet inte hur mycket det ska in men hon trodde det kunde eventuellt vara stop i äggledarna. Spände och gjorde så ont i livmodern och ingen vätska gick till äggledaren. Vet inte om det gjordes rätt. Svimmade direkt efteråt och fick ligga på en brits innan jag kunde åka hem. Blödde även efteråt då de knep tag i livmoderhalsen med något instrument. Usch säger jag bara! Kommer aldrig göra om det igen.
Är så ledsen och trött nu efteråt och undrar om det är värt allt slit. Vill inte skrämma någon, det brukade inte vara såhär sa min gynekolog men om det är stopp kan det tydligen bli så. Nu är nästa steg ivf-remiss för utredningen är klar. Och runt 9 mån kö till ivf så lika bra att hoppa på tåget fast man inte är helt redo just nu..
Känner att jag har alldeles för höga förhoppningar på att bli gravid efter min spolning... vill inte bli besviken. Vet att det inte finns vetenskapliga bevis för att en spolning ökar chanserna men lite hopp om att det ändå är så finns ju, eftersom man hör att det händer för vissa... Fick iaf tydlig stegring på ältest idag så äl kommer nog ske under under veckan.
En udda fråga: när vi har sex - även vid ägglossning o ja brukar ha de där typiska äl flytningarna så kan det ibland under akten komma ut massa vita flytningar. Så
Pass mkt att vi typ måste torka av det... tänk om det typ hämmar spermier att ta sig in :/... Gud man kan fundera tills man blir yr av allt....
Haha då e vi två! Nej du har rätt - borde ju fan inte påverka. O ja tänker samma, köpte en flaska för några månader sen som står här hemma, men har inte provat. Har hört om de som får svamp av det... vågar man riskera det...
Ja jag vet inte hon spolade in koksalt och kändes inte helt hundra när hon gjorde det. Hon kändes nervös typ och vet inte om allt satt precis rätt. Hon fick avbryta undersökningen så hon kunde inte konstatera något stopp sa hon heller. Hon pratade inte så bra svenska heller så on kunde inte förklara vad hon gjorde så bra :/ vi kommer nog inte betala för provat ivf utan vänta på den landstingsfinansierade och försöka själva tills dess men bra att den Finns! Kram
Jag är på cd26 och har inte haft ÄL ännu :( inget pos ÄL-test och ingen tempstegring. Vad händer, så jäkla less på allt.
Suck, cd15 och ingen ägglossning än. Ibland får jag på cd 17-18 så inget konstigt, men blir stressad för sambo ska åka bort nästa vecka och vara borta 6 dagar. Var helt säker på att jag skulle ha ägglossning IDAG så hade inte ens beställt fler ältest och nu tog de slut så jag fick köpa i butik - 7 st för 220 kr... Brukar köpa 7 för 59 kr annars!
Nej fan va typiskt!! När åker han, måndag? Sånt där gör en galet stressad... blir oxå as stressad när sambon typ sover borta nån natt så vet man att man ev har ägglossning då .. urs ;(
Haha ja det stämmer att jag har pco-äggstockar så det är säkert därför! Hade så höga förhoppningar på denna ÄL pga den skulle ha kommit perfekt när vi var på semester (= glada, avslappnade, mer sex...) och så kommer den inte öht!! Inga tecken ännu. Är ändå bara 1 månad kvar tills vi försökt 1 år så kanske lika bra att ringa kliniken om inget händer snart...
Känner inget behov av att göra nåt sista försök egentligen, har väldigt litet hopp kvar. Och det lär ju vara väntetid osv så vi kommer väl få några försök till oavsett tänker jag. Om läkaren tycker att det är dags för ivf så kommer vi köra privat om det är lång kö inom landstinget, jag orkar inte vänta längre. Känns som att det är värt alla pengar i världen att slippa denna situation. Däremot kommer det innebära att vi måste vänta längre med att köpa större bostad/hus eftersom rätt mkt pengar kommer gå till ivf isf, men vi tänker att vi prioriterar att få familj.
Det här är et positivt ägglossningstest hörrni! Ganska mycket starkare än gårdagens ;)
Fick gravidbesked idag, hon ska ha till sommaren vilket hon sa var precis som dom planerat. Man ba mm kul för er att ni kan planera, smart tänkt av er :)))
Hade positivt ältest på cd 17 och 18 och hade sex på cd 11, 13, 16 och 17... och nu ångrar jag att vi inte hade på cd 18 också!!! Men det är ju för sent att tänka på nu på dag 19... Man kan verkligen få panik för småsaker
Då var tid bokat på klinik för utredning. I mars har vi försökt 1 år.
Känns både både som en lättnad men också väldigt jobbigt att gå igenom.
Någon mer än vi i denna situation?
Det är ju intressant att det gick så fort för er då första gången du blev gravid men fick utomkvedes ... tycker det är så märkligt att tydligen kan variera från graviditet till graviditet också hur snabbt man blir gravid.
Där kom mensen :(
Mina kära vänner! Jag startar en sista tråd för oss nu där vi kan stanna kvar jämt. Så slipper vi starta ny o fler kan även ansluta. Döper den något i stil med "vi som försökt med första barnet runt 1 år". Fixar ikväll. Ja vill mer än gärna ha er där <33