Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Vi som är på försök 9 med första barnet

Såhär, Jag är bra på att inbilla mig, men är nog väldigt svagt spök om ens det!

• 33villbligravid

Haloj på er!

Fortfarande ingen mens och morgonens test åter negativt om man bortser från den svaga skugga bara jag kan se .. Undrar vad som riktigt händer, brukar ha super regelbunden cykel på 26-28 dagar och nu är jag inne på dag 29 och ingen mens i siktet. Kan kroppen bara stänga av sig?

Har i och för sig inte använt äl-test så kan ju hända äl varit senare. Känns dumt ändå fortsätta testa varje dag, men vad gör man inte då man lever på hoppet.

• 33villbligravid

God jul på er! Mensen kom imorse. Fan vilken julklapp :/ Menmen, får försöka tänka på annat nu. Och ja hoppas 2018 ger bättre utdelning på babyfronten!

• 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-12-24 13:32:27 följande:

Trist julklapp :( hoppas på 2018 nu! Även om man inte får ett plus inom närmsta månaderna känns det på nåt sätt skönt att tiden snart är inne för att börja kolla upp att saker o ting stämmer i kroppen.. visst fick du letrozol utskrivet innan du blev gravid förra ggn? Kram!

Jo, precis! Ska försöka några månader till nu utan men sen försöker jag säkert med Letrozol igen om inte tar sig (vet ju inte riktigt om/hur det hjälpe mig senast egtersom ju har äl annars också).
  • 33villbligravid
    Elliot1 skrev 2017-12-24 20:20:12 följande:
    Tråkigt :( Hoppas du haft en bra julafton trots allt. Visst känns det lite skönt att lägga 2017 bakom sig nu. God Jul! :)
    Ja - visst var den okej ändå! Julen känns bara så extratung. Minns att jag på julafton ifjol tänkte att nästa jul, så ska jag antingen ha en baby i famnen eller åtminstone i magen. Och så var det ju också nästan ... om inte missfallet skett.

Så att stå i mina föräldrars badrum med mensvärk och byta tampong och tänka på hur det här precis inte var hur det skulle vara, var ganska tufft om vi säger så. Och att gratta vännen på FB som outade att de ska få sitt första barn i maj (då vi också hade beräknat) krävde ganska mycket "bita ihop"..

Ledsen för deppinlägg. Vill inte dra ner någons julstämning, men ni vet hur det kan vara. Kram på er alla!
  • 33villbligravid

Ja, sedan vet man ju att väldigt få har den perfekta julen eller det perfekta livet. Ångest kommer ju i så många former. Borde bara lyckas glädjas över det man trots allt har, men det är svårt!

• 33villbligravid
    Cocosboll skrev 2017-12-27 20:12:02 följande:

På försök 9 plussade jag idag! Jippi!!!!!

Grattis! Så roligt då det blir plus :)
  • 33villbligravid

Hej på er! Jag har börjat tycka att det är så osannolikt att skulle kunna bli gravid och/om jag blev det få behålla det, så märker att jag inte ens orkar tänka så mycket på när ÄL är. Konstaterade när tittade i appen att två nästa ÄL antagligen går frbi pga av resor på olika håll, men orkar inte ens bli bekymrad. Snarast lättad av att då behöver man inte bli besviken i alla fall ...

Är det månne normalt att känslorna svänger på det här sättet?

• 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-01 15:45:27 följande:
    Förstår dig.. för mig känns det bara som det gärna får gå några månader så vi kan söka hjälp. Orkar inte jaga äl längre och svettas inför bimdagen. Så tärande på en... hur tänker din kille om allt?
    Haha! Nå han tänker att det inte är ngt att stressa om. Han har en son sedan tidigare och jag har varit gravid två gånger (abort + missfall) så han tycker vi kan ta det lugnt ...

Hur som helst så har vi ett ganska aktivt och regelbundet sexliv (jag brukar inte utannonsera äl, men ser till att vi prickar), men nu tykcte han att "vi kan ju börja pricka mer noggrant och titta i kalendern". Hade inte hjärta att säga att vi nog redan prickat ganska bra hittills också - det är nog inte där det falerar.
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet