• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Isathe skrev 2017-12-21 21:42:14 följande:

Jag ska ta ett test till imorgon bitti då jag har svårt att tro detta är sant då de är svagt, men som sagt bara hållt mig 2,5h.

Har inte bestämt när jag ska berätta för honom. Men vi firar jul med både mina och hans föräldrar och våra syskon så skulle vilja berätta detta för alla på julafton då alla vet att vi försöker. Tänker att om de blir missfall kan de vara skönt att de vetat innan att vi faktiskt var gravida

Ah förstår! Har du några symptom? Uppdatera hur som imorn!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen

Mensjäveln här!! Är så inställd på att något är fel på oss o att dessa försök till 12 månader bara är för att vi måste. Vill gråta och sova i 10 år.

• Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-21 22:34:02 följande:

Nej nej nej...!!! Jag som tänkte att vi skulle följas åt.... prova söka privat till en klinik som har landstingstaxa, de gjorde vi och fått påbörja utredning där, spolade ju äggledarna för någon vecka sen också. Kanske de som hjälpt oss

Ja så tråkigt.. okej tack, varför är det bättre? Bor du i Sthlm o kan rekommendera något? :)?
  • Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-22 08:38:26 följande:

Alltså vi fick ju komma innan 12 månader av försök, nu med vetskapen om att jag har pcos innan, men tror ändå att de tar emot andra par tidigare.

Vi har ju fått göra spermieprov, vul, spolning av äggledare nu innan 12 månaders försök.

Så prova!!

Jag bor i Sala trakten men valt Uppsala, inte jätte långt för dig heller kanske?

Vi har gått på GynHälsan i Uppsala, kostar som vanliga besök inom landstinget

Okej ska kolla upp det! Tack för svar... sa du att ni inte försökt riktigt ett år vid samtalet? Ja Uppsala skulle funka.. ska kolla runt lite vad som finns!
  • Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-22 09:00:15 följande:

Ja, eftersom jag har pcos konstaterat sedan tidigare så kunde jag trycka på det och att jag ville kolla upp sambons spermier osv.

Men om jag var er skulle jag nog lossas att ni försökt 1 år, de är ju ingen som har koll på det. Så länge du och din sambo är överens om att säga så.

Håller alla tummar jag kan att ni snart lyckas!! Skulle så gärna vilja följas åt med dig under denna resa

Aa ska höra vad min kille säger! Alltså jag har sånt jäkla tryck i slidan och en värk/ömhet på livmodertappen! Min mensvärk sitter typ där efter p pillerstop! Känns så jäkla konstigt .. har ju kollat upp detta men verkar vara normalt!
  • Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-22 17:57:30 följande:

Då var de både bekräftat och berättat. En tidig julklapp blev det.

Underbart <3
  • Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-22 17:57:30 följande:

Då var de både bekräftat och berättat. En tidig julklapp blev det.

Hur mkt hade ni sex kring äl?
  • Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-22 21:03:28 följande:

Fick den fasta glad gubben 4/12 kl: 21:00

Vi hade sex följande:

1/12 morgon

3/12 kväll

4/11 midnatt

5/12 morgon

6/12 morgon

7/12 morgon

9/12 morgon

Oj jäklar, bra gjort!! Vi ligger nog för lite trots allt... känns som 2'ggr kring äl kanske inte räcker :/
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-12-23 16:33:55 följande:

God jul alla som kämpat på hela året! Vissa av er har följts åt sedan försök 1 i april. Det har varit skönt att ha er alla som stöd då man känner sig ganska ensam i detta och här har man möjlighet att vara lite anonym..

kan vara svårt för ens partner med att förstå vad man går igenom ibland.

Jag hoppas att vi alla plussar snart och att 2018 blir året då vi alla blir mammor!

Kram

Detsamma för dig!! Har varit så jäkla skönt att ha er allihopa! Jag fortsätter gärna följas åt i en grupp där vi inte behöver göra en ny för varje månad :) hoppas 2018 blir vårat år nu

kram
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-12-24 07:25:57 följande:

God jul på er! Mensen kom imorse. Fan vilken julklapp :/ Menmen, får försöka tänka på annat nu. Och ja hoppas 2018 ger bättre utdelning på babyfronten!

Trist julklapp :( hoppas på 2018 nu! Även om man inte får ett plus inom närmsta månaderna känns det på nåt sätt skönt att tiden snart är inne för att börja kolla upp att saker o ting stämmer i kroppen.. visst fick du letrozol utskrivet innan du blev gravid förra ggn? Kram!
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet