• Isathe

Vi som är på försök 9 med första barnet

LillaAw skrev 2017-12-22 08:03:29 följande:
    Stort grattis!! Så härligt och fick själv lite hopp att det kan gå. Vilken fin julklapp!! <3
    Tack!!
    Ja alltså, helt klart den bästa julklappen!! Detta kommer jag aldrig kunna toppa!!
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-22 08:11:25 följande:
    Hej! 

Du ska inte vara orolig! När jag plussade hade jag också ganska svaga sträck som inte blev så mycket starkare. Gravtesten är inte designade för att visa stegring så du kan egentligen inte läsa ut så mycket av det. Tror du stressar mer om du börjar testa för ofta.

Jag fick ju missfall men först i vecka 11 och fostret hade utvecklats precis som det skulle trots lite svaga streck i början. (för mig var det moderkakan som lossnade).

Så försök ta det lugnt och njut av plusset! Stort grattis än en gång!
    Tack för peppen!!
    Jag ska försöka njuta så mkt jag bara kan, att jag faktiskt är gravid och jag kan bli gravid!! Å blir de missfall så får jag väl tänka att de finns en mening med att kroppen stöter bort det isf.

Oj moderkakan som lossna, vet man varför?
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-22 08:22:25 följande:
    Ja så tråkigt.. okej tack, varför är det bättre? Bor du i Sthlm o kan rekommendera något? :)?
    Alltså vi fick ju komma innan 12 månader av försök, nu med vetskapen om att jag har pcos innan, men tror ändå att de tar emot andra par tidigare.
    Vi har ju fått göra spermieprov, vul, spolning av äggledare nu innan 12 månaders försök.
    Så prova!!
    Jag bor i Sala trakten men valt Uppsala, inte jätte långt för dig heller kanske?
    Vi har gått på GynHälsan i Uppsala, kostar som vanliga besök inom landstinget
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-22 08:43:50 följande:
    Okej ska kolla upp det! Tack för svar... sa du att ni inte försökt riktigt ett år vid samtalet? Ja Uppsala skulle funka.. ska kolla runt lite vad som finns!
    Ja, eftersom jag har pcos konstaterat sedan tidigare så kunde jag trycka på det och att jag ville kolla upp sambons spermier osv.

Men om jag var er skulle jag nog lossas att ni försökt 1 år, de är ju ingen som har koll på det. Så länge du och din sambo är överens om att säga så.

Håller alla tummar jag kan att ni snart lyckas!! Skulle så gärna vilja följas åt med dig under denna resa
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-22 09:13:09 följande:

Alltså ursäkta - nu spammar jag här. Men har sådan störande mensvärk hela tiden att skulle bara vilja mensen kickade igång nu. Irriterande att vänta på fanskapet om det ändå ska komma!!

När har du BIM?
    Jag har ungefär samma känsla, svårt att avgöra om det är mensvärk, ägglossningsvärk (de vet jag ju såklart att de inte är, men känns lite lika) eller om jag ska klassa det som annan molvärk.
    Tänk om du är gravid!!
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-22 10:32:12 följande:
    Aa ska höra vad min kille säger! Alltså jag har sånt jäkla tryck i slidan och en värk/ömhet på livmodertappen! Min mensvärk sitter typ där efter p pillerstop! Känns så jäkla konstigt .. har ju kollat upp detta men verkar vara normalt!
    usch jobbigt!! Tänker på dig!! Ja, prata med din sambo och sök en privat klinik. Håller alla tummar jag kan för dig!!!
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-22 09:49:53 följande:
    BIM igår/idag/imorgon om räknar med cykel på 26-28 dagar vilket brukar ha. Ja - tanken har slagit mig, men vågar inte hoppas! Och vågar inte testa heller för är så bombsäker på att mensen snart sätter igång. 

Men kanske testar imorgon om fortfarande ingen mens ...

Uäää :D
    Håller tummarna att den inte kommer i morgon!! Du får gärna uppdatera oss här
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-22 16:04:11 följande:

Jaja, kunde inte hålla mig utan testade redan. Det var nog vad jag kunde tolka som negativt. Om jag riktigt försöker inbilla mig kaanske jag ser ett spökstreck :D Var fan månne mensen håller hus?

Åå nej trist!!!
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-22 16:32:15 följande:

Såhär, Jag är bra på att inbilla mig, men är nog väldigt svagt spök om ens det!

De är så dålig upplösning här så svårt att se något sträck
  • Isathe

Då var de både bekräftat och berättat. En tidig julklapp blev det.

• Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-22 20:07:10 följande:

Hur mkt hade ni sex kring äl?

Fick den fasta glad gubben 4/12 kl: 21:00

Vi hade sex följande:

1/12 morgon

3/12 kväll

4/11 midnatt

5/12 morgon

6/12 morgon

7/12 morgon

9/12 morgon
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-22 21:54:41 följande:

Oj jäklar, bra gjort!! Vi ligger nog för lite trots allt... känns som 2'ggr kring äl kanske inte räcker :/

De ska ju räcka egentligen. Men jag vågar inge chansa, har dock varit orolig att vi ledigt för mkt. Sen skillnaden denna gång var att vi legat fler dagar efter positivt Ägglossningstest än förut
  • Isathe
    Hedblomster skrev 2017-12-23 11:27:45 följande:

Äl+8, tog ett test imorse som var negativt såklart. Vet att det är tidigt men hade jag inte testat idag hade jag fått för mig att göra det imorgon istället och jag vill inte känna mig ledsen på julafton. Trodde det skulle kännas ok med tanke på att jag ska spola äggledaren 5 januari och kanske få lite svar men det känns jobbigt.

Usch tänker på dig!! Hoppas såklart att ditt pluss kommer vilken dag som helst. Men, jag spolade äggledarna nu innan ägglossningen och plussade här om dagen, så overkligt men hoppas de blir samma för dig om de inte tar sig nu
  • Isathe
    Cocosboll skrev 2017-12-27 20:12:02 följande:

På försök 9 plussade jag idag! Jippi!!!!!

Grattis!! De gjorde jag också.
  • Isathe
    Hedblomster skrev 2018-01-05 16:22:00 följande:

Nu har jag varit på spolning och jag har passage i äggledaren!!! Sååå skönt :) gynekologen tyckte att vi skulle försöka tre månader till på egen hand nu. Så nu kör vi!

Åå skönt att de var passage på båda sidorna!! Jag plussade direkt efter min spolning så håller alla tummar jag kan för er nu.
  • Isathe
    Hedblomster skrev 2018-01-16 22:42:54 följande:

Hade positivt ältest på cd 17 och 18 och hade sex på cd 11, 13, 16 och 17... och nu ångrar jag att vi inte hade på cd 18 också!!! Men det är ju för sent att tänka på nu på dag 19... Man kan verkligen få panik för småsaker

Fast ägget släpper ju mellan 12-48h efter positivt utslag på ägglossningstesten och är befruktningsdugligt 24h. Så de hade varit möjligt, men sen borde de ju ändå räcka de ni fått till. Håller tummarna för er nu!!
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet