Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Augustibarn 2018

Hej
    Testade positivt förra söndagen. Ingen riktig aning om var jag är men gissar v5-6.

• Isavanna1

Jag har ca 2 mil till Eslöv. Väntar mitt 4:e barn men familjens 5:e och vår första gemensamma. 

• Isavanna1
    Svartakattenmjau skrev 2017-12-26 10:09:16 följande:

Väntar mitt första, bf runt 10/8. Men är så himla rädd för missfall. Har haft jätteont i brösten, men igår slutade de göra så ont. Har även mått illa sen igår em och under natten, mer än vad jag gjort tidigare. Blir så orolig att det är något fel. Det lilla i magen är redan så viktigt för oss och vi längtar så. Min sambo gav mig ett par söta mini- jultofflor som den lilla skulle kunna ha nästa jul, är rädd att det är jinxat nu :(

Känns det på något sätt om en håller på att få mf? Förstår om det är olika för alla såklart.

Jag vet inte, men så länge du inte blöder eller har ont så tänker jag att det är okej?
    Jag håller tummarna för dig, och jag tror inte alls att ni jinxat det.
  • Isavanna1
    snurrigsomfan skrev 2017-12-26 11:54:18 följande:

Jag blir orolig.. sista Gravtestet positivt 17/12. Sen har jag inte tagit något mer förrän idag. Den visade klart blankt negativt. Får panik. Fattar ingenting. Tar ett ÄLtest och den ger utslag.

Jag har inte ont och inget blod heller. Har ett MA i oktober så har inte riktigt kunnat slappna av den här gången.

Någon som vet vad det är som händer? Jag ska köpa ett CB digital senare idag. Men är så orolig nu. Har inte direkt känt mig sååå gravid Heller. Brösten har inte gjort så speciellt ont, mest knöliga. Magen är svullen, hård precis under naveln. Ryggen smärtar och en vad jag tror var nidblödning som varade i 3 dagar 5-8/12. Har även haft tandköttet som är inflammerat, yrsel från h*lvetet.

Någon som vet vad detta är?

Oj, nej jag har verkligen ingen aning men jag förstår att du är orolig. Det är kanske en bra idé att testa med ett digitalt test och ta det därifrån?
    Håller tummarna för dig.
  • Isavanna1

Hur tänker ni med att berätta för folk? När "måste" man? Jag är skit nervös för mitt jobb....
    Plus att jag på fritiden är tabata instruktör, hur länge tror ni jag kan mörka min graviditet? Brösten har svullnat en hel del redan och gör jätte ont när jag hoppar och liknande...

• Isavanna1
    Nela skrev 2017-12-26 19:51:59 följande:
    Vi har berättat för våra närmaste nu under julhelgen, resten tänkte vi berätta för efter KUB. Beroende på hur jag mår men jag planerar att berätta på jobbet efter vår tvåveckors semester i början av februari. Risken finns dock att det kommer synas innan dess haha. Helt nyanställd, så fattar nervositeten. Man ?måste? förvarna jobbet tre månader innan beräknat men brukar ju naturligt bli lite tidigare...

Gör vad ni känner er trygga i, och ta det lite vecka för vecka hur du mår, hur det syns osv. Är ju faktiskt en himla rolig nyhet
    Ja visst är det. Vi är ju såklart jätte glada, men mitt jobb kommer inte bli det... Jag har dessutom ett väldigt mansdominerat jobb så det gör det ju det hela ännu värre... Jag tror också att det kommer synas ganska tidigt tyvärr... Så jag antar att jag bara väntar tills det inte går att gömma, haha
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2017-12-27 04:14:35 följande:
    Vi har redan berättat för våra föräldrar & syskon. Dom Dick i julklapp. Och några av mina bästa kompisar vet också. Är det första graviditeten? Iså fall kommer du kunna mörka ett tag, magen kommer inte förens om ganska många veckor och i början av magen eller att brösten växer är ingenting som någon utomstående reagerar på. Vi själva tycker vi ser jätte gravida ut jätte tidigt ofta men inte andra :)
    Ja det är nog sant, detta blir mitt fjärde barn... Hoppas det dröjer ändå, haha
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2017-12-26 20:37:19 följande:
    Ta det försiktigt och var rädd om dug! Hopp, stuts osv är inte att föredra då bäckenet börjar modellera om sig tidigt i graviditeten.
    Nej det är ju inte jätte bra... jag försökte googla. och fram till typ v 16 skulle det vara okej om det kändes okej som jag förstod det?
  • Isavanna1

Jag har otroligt ont i brösten och dem har redan svullnat en halv storlek, så har det varit med dem andra tre också. Jag ska till bm 4/1 och till läkare på vul 9/1 för att kolla hur långt jag är. Jag mår ofta väldigt illa på kvällarna har mycket "mensvärk" och somnar väldigt tidigt.

• Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2017-12-28 13:14:50 följande:
    Jaa ja hoppas hjärtat tickar ????????
    Håller tummarna för dig. Jag har lite halv ångest över att göra det. Antingen blir det ju på "riktigt" och då blir det läskigt. Eller så är där ju inget och det vill jag inte. 
Svar på tråden Augustibarn 2018