Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Augustibarn 2018

Alltså den här "tjockis"magen, dem svullna tarmarna osv NÄR försvinner den?

• Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-03 12:50:31 följande:

Har ni några cravings?

Jag är sugen på massa salt, turkiskpeppar och lakrisal. Även citronvatten och inlagda gurkor. I matväg vattnas det i munnen av all form av potatis, främst ugnsbakad. Mums!!

Tackar gudarna för mitt låga blodtryck, barnmorskan till och med rekommenderade att jag skulle salta maten lite extra! (För att få upp blodtrycket då)

Faktiskt inga, men det har jag inte haft dem andra gångerna heller. Däremot klarar jag inte lukten av lammkött längre. Det går bara inte....
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-03 21:54:56 följande:

Ja det undrar jag också ser ut som jag är i minst vecka 15 :0 någon som vet?

Jag ser bara ut som jag ätit all julskinka i hela Sverige. Jag set tjock ut... så tråkigt att vara uppsvälld och se tjock ut. Det är ju en helt annan sak att få riktig mage... suck
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-04 06:20:41 följande:

Jaha hade jag ingen aning om! Va ju lite skönt o slippa dra ner byxorna iaf! ;) Jag fick ny tid den 15e Jan tror jag. Alltså om ca 1 1/2v så då borde jag vara i v8 vilket jag förstått är optimalt för att kunna se fostret o hjärtrörelser o datera. Om bebben hänger kvar så länge..så blir det spännande o se om fostret stämmer i storlek för deras nuvarande datering av hinnsäcken. Dom får mer än gärna putta datumet en bra bit framåt eller bakåt då nuvarande datum ligger i riskzonen för att kunna vara 2olika paapaas. .! :/

Oj vilken jobbig sits, då håller vi tummarna för att dem ser precis det dem ska på nästa ul!
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-04 09:36:39 följande:

Vet precis hur du känner dig!

Jag ser också tjock ut, hoppas vi får en riktig mage snart <3

Ja eller hur. Jag längtar tills runt v 20-26 då man har sån rund fin mage utan att ha samlat 10l vätska extra.
  • Isavanna1
    cassibassi skrev 2018-01-04 14:25:35 följande:

Hej Hej!

Plussade 29/12 och var då i v8. Gick i tisdags in i vecka 9 :) Mina gravidsymtom är illamående, trötthet och ömma bröst. Tidigare symtom var även ökad aptit men det har försvunnit igen efter illamåendet tilltog.

Har inskrivningssamtal den 22, längtar! Längtar även till att vi har passerat v 12 så de största riskveckorna har passerat. Har ett tidigt missfall i bagaget samt att vi har varit ofrivilligt barnlösa i 4,5 år.

Lite om mig. Blir 25 år i maj, bor i Skåne med sambo som jag ska gifta mig med 9 juni 2018

Grattis och välkommen hit! Kul med en skåning til!
  • Isavanna1

Har PRECIS kommit hem, åkte tio i sex i morse och kom hem nu... Vilken lång dag, jag är så trött så jag skulle kunna gråta.
    Jobbat full dag, varit hos barnmorskan. Jag tyckte riktig bra om henne faktiskt. hb:t var bra. Jag har inte gått upp något. Vi ses på tisdag efter ul för att få remiser till kub och vanliga blodprover.

• Isavanna1
    beso skrev 2018-01-04 13:16:21 följande:
    Min sambo o jag kämpade få barn. Fick flera mf. Men han stöttade inte bra alls vid mfallen o lämnade mig ensam med barnen varje dag när jag visste bebben var död o väntade på den skulle blöda ut o jag hade ont o mådde jättedåligt. Han frågade i pricip aldrig om vad som hände i min kropp när jag misstänkte mf var på gång genom avtagande graviditetsymptom och blödning m.m Kände mig så otroligt ensam o sviken! Vi gjorde Slut och 4v senare visade det sig att jag var gravid igen efter bara ett oskyddat med honom 1dec. Va inte vad jag önskade alls! :( Men välkommet såklart o jag är så orolig för mf. Förjävligt att gå igenom detta ensam! Är nu över en v sen jag berättade för honom men han har inte hört av sig en enda gång o frågat om det lever eller om jag e sjuk som han vet jag blir eller erbjudit sin hjälp! :(
    Nu vet jag att jag låter elak, men oavsett vad som händer i ditt liv i framtiden har du det bättre utan honom. Han har ju tydligt visat var han står så tyvärr får du nog vara beredd på att klara dig ensam. Hjärta
    Kram
  • Isavanna1
    Twiggi skrev 2018-01-04 21:04:04 följande:

Är snart i 5:e veckan enligt min gravid app, väntar på inskrivning hos bm för att fastställa datum :)

Grattis! Vad roligt. Jag ska träffa läkaren i nästa vecka för samma sak. ????

Är det första barnet?
  • Isavanna1
    loppis93 skrev 2018-01-05 08:44:50 följande:

Hej alla preggos!

Gravid med andra barnet. Vecka 9.

Bf 14 augusti,

Bor i Skåne.

Min son är 1,5 år.

Ska på ultraljud idag. Spännande!

Så roligt att följas på vägen mot bebis ????????

Grattis vad roligt!

Kul med fler skåningar på resan. ????
Svar på tråden Augustibarn 2018