• Jmlwc

Augustibarn 2018

Vifårse skrev 2018-01-16 18:23:43 följande:

Meh, vad trist :/

Mm. Du får skapa en ny grupp :)
  • Jmlwc

Nu har det varit tyst här ett tag :) Hur mår ni alla?

Här är det samma. Illamående och trött. Försöker äta hela tiden för att minska illamåendet. Äter precis innan jag går och lägger mig vid 21.30-22.00, det hjälper mot illamåendet på morgonen dagen efter. V 10 nu:) men fy vad långsamt det går.

• Jmlwc
    lussebulle25 skrev 2018-01-19 12:06:39 följande:

Är väldigt trött, eller snarare energilös. Mår illa till och från. Längtar tills dessa första veckor är över så att man kan få vara pigg igen :) går in i vecka 9 imorgon!

Ska till min bm 31/1, och kommer då att vara i v 10 (9+4) och jag har tänkt på en sak. Jag vet att hon inte kommer göra vul/ul på mig, men doppler? Det borde hon väl göra? Har mitt första ul v 13 (12+3) och det kommer vara första gången vi ens får veta om barnet lever...

Då behöver vi ju inte boka ett privat ul om vi ändå kommer att få veta om hjärtat slår vid nästa mvc-besök. Så kommer hon att använda en doppler på mig om jag frågar?

Om hon har tillgång till en. Det har tyvärr inte alla mvh.
  • Jmlwc
    Vallmofröt skrev 2018-01-19 12:39:19 följande:

Här försöker man komma tillbaka efter magsjukan.. börjar få tillbaka matlusten nu... men nu ligger sonen.. trött va ja innan magsjukan.. trött e ja än. Men känns som tröttheten bärjar avta en aning. Skrämmer mig lite trots att ja varit på ultraljud i måndags o såg hjärtat slå o en pigg liten krabat i magen. Är nu i v 11. På onsdag går ja in i v 12. Äntligen!!!

Att tröttheten avtar är nog absolut inte något att oroa dig över. Härligt att du snart är i v 12:)
  • Jmlwc
    Jmlwc skrev 2018-01-19 13:09:51 följande:

Om hon har tillgång till en. Det har tyvärr inte alla mvh.

Mvc Ska det stå:)
  • Jmlwc
    emizz skrev 2018-01-19 14:16:22 följande:

Har idag varit på tidigt ultraljud och fått se min lilla räka och ett pickande hjärta :) så härligt nu kan jag börja slappna av mer!

Mår illa från och till och tröttheten kommer och går tycker jag...går in i v 10 på söndag och det är nog dags att berätta på jobb känner jag. Ha en helt underbar helg alla <3

Men så skönt! Stort Grattis!
  • Jmlwc
    saijda skrev 2018-01-19 16:01:13 följande:

Var och gjorde VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr lämna den här tråden..

Men lycka till ni alla och håller tummarna hårt för att det går bra för er <3

Kram
  • Jmlwc
    emeloi skrev 2018-01-19 15:24:28 följande:

Gick in i vecka 13 igår och det känns skönt att ha passerat värsta perioden utan blödningar. Och alla provsvar från inskrivningen såg kanon ut! Jag har tydligen så bra järnvärde att jag inte kommer behöva äta järntillskott på hela graviditeten :)

Härligt! Längtar tills jag är där:)
  • Jmlwc
    Vallmofröt skrev 2018-01-19 17:32:27 följande:

Ja man vet ju de men endå så orolig.. tack snälla. Ja d känns skönt. Längtar till onsdag. Då e ja äntligen i vecka 12. Vilken vecka va du i?

V11 på tisdag...
  • Jmlwc
    Aamon skrev 2018-01-19 17:59:21 följande:

Fortsatt illamående och trötthet. Smärtan har övergått i mer rimlig och hanterbar molvärk. Huvudvärken från v7 har försvunnit helt.

En tyngdkänsla har infunnit sig i underlivet och jag drömmer de mest märkliga drömmar. Antingen drömmar om bebisar eller om sex xD

Behöver inte småäta varje timme och vaknar inte varje morgon med magsmärtor av hunger sedan v8.

Går in i v10 idag :)

Det låter ju som att det är lite bättre med andra ord:)
Svar på tråden Augustibarn 2018