Augustibarn 2018
Vi pratar för fullt här hemma om KUB-testet...
Hos oss ingår det i basprogramet, jag är 31 år och vi är helt delade!
Hur tänker ni kring det?
Vi pratar för fullt här hemma om KUB-testet...
Hos oss ingår det i basprogramet, jag är 31 år och vi är helt delade!
Hur tänker ni kring det?
Som jag förstått det här så erbjuds man kub, och om det visar något så får man nipt osv. Men bara om det visar förhöjd risk
Jag är i slutet av vecka 10 nu. (9+5), och känner under de senaste dagarna hur symtomen börjat klicåbga av, känner endast lite molvärk då och då, samt lite lite ömma bröst. Jag blir ju såklart orolig för mådde så sjukt illa för någon vecka sedan. Känner någon av er andra hur symtomen börjar Klinga av nu?? Eller har ni någon erfarenhet av detta under era tidigare graviditeter? Känner mig inte så gravid. Mer än att jag verkligen inte är sugen på viss mat. Tröttheten har också börjat släppa. Är bubbligare i magen också.
Och något helt annat.. har någon av er gjort en konisering? Va inte orolig för detta innan, men min mamma skrämde upp mig.
Jag är i slutet av vecka 10 nu. (9+5), och känner under de senaste dagarna hur symtomen börjat klicåbga av, känner endast lite molvärk då och då, samt lite lite ömma bröst. Jag blir ju såklart orolig för mådde så sjukt illa för någon vecka sedan. Känner någon av er andra hur symtomen börjar Klinga av nu?? Eller har ni någon erfarenhet av detta under era tidigare graviditeter? Känner mig inte så gravid. Mer än att jag verkligen inte är sugen på viss mat. Tröttheten har också börjat släppa. Är bubbligare i magen också.
Och något helt annat.. har någon av er gjort en konisering? Va inte orolig för detta innan, men min mamma skrämde upp mig.
Jag ville absolut inte ha reda på könet först. Jobbar på förskola och är väldigt anti att placera barn i fack pga kön så ville ha öppet sinne. Men nu har alla börjat snacka så mkt och min sambo vill ha reda på könet innan så det lutar nog åt att vi tar reda på könet när man kan.
Ni då?
Aha okej jag förstår dig :) min man ville inte ta reda på könet men jag ville. Men efter mycket prat från hans familj osv så har han typ börjat ändra sig och vill också veta.
Så vi kommer ta reda på könet när man kan<3
Hur mår du då? Jag är i vecka 7 (6+2) nu och mitt illamående har börjat försvinna ibland, men tröttheten är värre, brösten är fortfarande ömma och magen är fortfarande svullen ^^ och har börjat känna av smärta i höfterna och ryggen vilket gör mig orolig pga att det kanske är foglossning på g, har haft jätte ont efter mina två arbetspass denna vecka och nu i veckan som kommer så jobbar jag 6 dagar utav 7 :( och så har jag varannan vecka :/
Har ryggproblem sedan innan efter en ridolycka, så är orolig för sjukskrivning nu om detta fortsätter :0
Aha som jag misstänkte då. Har ont i höfterna och framtill vid smalbenen till och från, förutom ländryggen och svanskotan som känns. Gör ont även fast jag har sovit hela natten och ligger kvar lite i sängen på morgonen. :0
Usch då, hur mår du nu? Märker du av det? :/
Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 7(6+2) <3
Någon mer än jag som inte kan dricka mjölk längre? Det smakar/luktar verkligen kossa :) :) :)
Jag klöks bara jag ser ost och smör i affären! ;) hemma äter vi bara mjölkalternativ men det går bra. Testa havremjölk! Godare än komjölk tycker jag. :)
Fy sjutton! Började v 9 med att kräkas 4 ggr. Kul! Nu ska jag tillbaka till högskolan efter jullovet och har packat väskan med kräkspåsar :(