Augustibarn 2018
Det är väl en en toppen ide! Om vi får ihop kanske TS kan göra ett tillägg i starten så den alltid finns?
marran87 - Stockholm 31 år, BF 25/8, andra barnet
Det är väl en en toppen ide! Om vi får ihop kanske TS kan göra ett tillägg i starten så den alltid finns?
marran87 - Stockholm 31 år, BF 25/8, andra barnet
Var på vul idag och såg ett pickande hjärta. Vul så tidigt pga att det är en ivf-graviditet. Är i V8+2.
Hjälp vad tjatig jag är nu, men jag pendlar lite mellan hopp och förtvivlan...
Ju mer jag googlar och läser ju värre blir det. Läkaren mätte fostret till ca 6 mm. Men kunde inte se något hjärta, ca V6 sa han.
Jag har för mig att vid någon av mina andra graviditeter så har jag sett hjärtat slå i v6.
Jag har läst på flera ställen här på fl samma sak... det känns inte så positivt.
Sen betyder maskinens ålder också roll för hur bra den är...
Jag blöder ingenting har inte gjort, men jag har mensvärk mycket och ofta. Ibland tycker jag symptomen är borta och andra dagar är dem där. Vad tror ni?
Hjälp vad tjatig jag är nu, men jag pendlar lite mellan hopp och förtvivlan...
Ju mer jag googlar och läser ju värre blir det. Läkaren mätte fostret till ca 6 mm. Men kunde inte se något hjärta, ca V6 sa han.
Jag har för mig att vid någon av mina andra graviditeter så har jag sett hjärtat slå i v6.
Jag har läst på flera ställen här på fl samma sak... det känns inte så positivt.
Sen betyder maskinens ålder också roll för hur bra den är...
Jag blöder ingenting har inte gjort, men jag har mensvärk mycket och ofta. Ibland tycker jag symptomen är borta och andra dagar är dem där. Vad tror ni?
Nu är kub-testet bokat! 9/2 på Mamma Mia i Sthlm. :)
Lite knöligt att åka så långt. Men testet görs inte i Västerås just nu...
Vi ska göra kub-ultraljud 24 januari. Längtar som en tok men är såklart orolig över om där ens är nåt inne Pendlar lite mellan oroskänslor och ?det är kört? till lyckorus och bebistankar. Har kämpat på hela veckan på jobb men idag strejkade kroppen och jag fick faktiskt gå hem. Har en ömmande, svullen och illamående kropp och lite ledsentankar, så det var skönt att få komma hem och sova ett par timmar och bli servad med hämtlunch av mannen innan vi hämtade hem storebror och tog en tidig helg. Trevlig helg på er nu hörrni, och var rädda om er!
Jag har precis kommit hem från ett träningspass, ska bara äta lite sen ska jag gå ut och ta stallet, städa huset och sen blir det nog en varm dusch och en bra bok. Min man är iväg idag så det är bara jag och dem två stora barnen. Idag ör det okej för mig, lite trött och mår lite illa men inget jätte jobbigt.
Vad mysigt!
Haha gnällde i veckan att jag inte mått så illa på ett tag och vart orolig, det fick jag för idag herregud vad dåligt jag mått nu på morgonen!!! Ska göra ett tidigt ultraljud ( viabilitet) på fredag och jag och väldigt nervös, det va där vi upptäckte mitt missfall i augusti månad.
Fler än jag som tycker tiden går fruktansvärt sakta? Ha en fin helg
Jag är bara i vecka 8 men min mage är sig totalt olik och att få igen byxorna är en lögn.. dock kör jag hårsnodd och tänker göra en stund.. fått något knäppide att jag vägrar/vågar inte köpa något barnrelaterat innan första ultraljudet.
Hej! Jag hoppar in här om det är okej. Grattis till er alla som väntar augusti-bebisar! Jag är gravid med mitt tredje barn, bf 23/8. Har en 4,5-åring och en snart 2-åring här hemma. Har haft ett missfall (v 8) och är därför försiktigt hoppfull denna gång. Ska göra UL den 24/1 och om allt ser bra ut så kan äntligen glädjas ordentligt. Hoppas på att få följa er alla på er resa!
Hej!
Hoppar in här jag också :)
Snart 29 år, gift, bor i Sthlm och väntar barn nr 2 (makens trea). Våran son blev 1 år i november, vi hade MF i samband med hans kalas :(
Hann inte få mens efter innan jag blev gravid igen. Vi var på privat tidigt UL förra veckan, hjärtat slår så fint och vi blev då beräknade till 30/8, v.7+2 idag.
Jag har tänkt en hel del, eftersom jag inte vet om jag faktiskt är gravid så känner jag att jag pausar lite här i gruppen.
Jag kommer läsa vad ni skriver och glädjas med er alla. Men det känns lite som att luras från min sida att vara med här. Skulle allt vara okej så dyker jag kanske upp igen om det är okej?
Kramar till er alla!
Idag ska jag på vul.. sambon e sjuk så han kan inte följa med .. så himla typiskt