Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Augustibarn 2018

Jmlwc skrev 2017-12-28 16:01:38 följande:

Hej

Ska få tabletter mot mitt illamående imorgon. Har legat i över en vecka nu med konstant illamående utan att kräkas. Jag har dock aptit så äter så ofta det går...

Är det någon här som har erfarenhet av primperan? Har bara haft lergigan innan.

Tyvärr inte, jag hade också lergigan förra graviditeten. Vad är skillnaden?
  • Isavanna1
    Jmlwc skrev 2017-12-28 18:14:23 följande:
    Jag vet inte riktigt. Primperan verkar vara starkare, står mer negativt i samband med graviditet. Fick lergigan komp i alla fall...
    Skönt för dig. Hoppas det hjälper.
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2017-12-28 18:04:18 följande:
    Nej precis. De e blandade känslor. Men eftersom ja fick ett plus så pass tidigt innan beräknad mens så e både ja o bm fundersamma. Ja visste att ja va gravid då. Kom från jobbet den kvällen,gjorde testet kl 22 .. o visa ett plus.
    Jag har inget att gå på, jag fick aldrig någon blödning efter jag slutat med mini pillerna så det är ju bra att man kan fastställa det ändå. Håller tummarna för oss båda. När var det du hade tid?
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2017-12-28 20:17:13 följande:
    Ja har tid på mitten av januari.. vilken vecka är du i?
    Ja det är ju det...jag vet inte så jag tog ett digitalt test med veckoindikator. Enligt det testet är jag nu i ca v 6. Har tid för vul 9/1
  • Isavanna1
    Ja det är ju det...jag vet inte så jag tog ett digitalt test med veckoindikator. Enligt det testet är jag nu i ca v 6. Har tid för vul 9/1
  • Isavanna1
  • Isavanna1
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-29 07:19:38 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej. Jag är 23 år och min man 22 år gammal. Vi har varit gifta i snart 2 år.

Jag plussade den 27 december och är enligt appen beräknad till 30/8-18. Det är första barnet, andra försöket.

Går in i vecka 6 (5+0) idag enligt appen <3

Har inte riktigt förstått detta än, obeskrivlig känsla!

Grattis! Vad roligt för er.
  • Isavanna1
    saijda skrev 2017-12-29 10:15:26 följande:
    Åh tack så mycket! Ja känns helt overkligt men så efterlängtat! <3
    Ja det förstår jag verkligen. Det är jätte spännande, trots att jag fått innan så känns det nästan läskigare denna gången, haha
  • Isavanna1

En lite pinsam fråga... När vi haft sex så får jag väldigt mycket värk efteråt som sitter i hela dagen. Varför blir det så?

Svar på tråden Augustibarn 2018