Augustibarn 2018
Ja då förstår jag att man är nöjd med 1. Detta är min första graviditet
Jag hade gärna velat ha tvillingar men just nu känns det lite överväldigande.
Ja då förstår jag att man är nöjd med 1. Detta är min första graviditet
De förstår jag, du får uppdatera oss. Ska du boka något privat ul innan rul, för att ta reda på om de är 1 eller 2?
Hej allihopa! Hoppar in här, gravid med första barnet i v.12. Har en fråga angående järnbrist, var hos bm förra veckan och tog blodprover och fick hem ett brev nu för några dagar sen om att jag skulle börja med järntabletter direkt. Det stod att mitt järnvärde ligger på 5 och alla jag pratat med säger att detta måste vara någon felskrivning eller liknande då det knappt går att ligga så lågt, så min fråga är om det är någon som vet vad man ska ligga på/ vad räknas som lågt? Har googlat runt men inte blivit något klokare.. Har naturligtvis varit och köpt järntabletter så hoppas det går upp nu i vilket fall som????
Hej alla! :) Två frågor. Någon som varit med om att må sämre från v 9/10? Jag är ff lika trött men illamåendet kommer oftare. Hjälper ju inte att äta ens! :/ Står ut iaf! Vet det kan va värre..
Sen undrar jag om den extrema tröttheten som gör mig typ sängliggande kan bero på järnbrist redan i 10?
Ska till min gyn om två dagar och kanske be om järnprov då? Kan man även få lågt blodtryck så här tidigt? :0
Jag slutade med koffein för jag helt enkelt är rädd för ett missfall.. Jag kanske är överdriven nu men tänker på det stackars lilla hjärtat som ska behöva bearbeta all koffein? Eller är jag helt överdriven nu?
Jag slutade med koffein för jag helt enkelt är rädd för ett missfall.. Jag kanske är överdriven nu men tänker på det stackars lilla hjärtat som ska behöva bearbeta all koffein? Eller är jag helt överdriven nu?
Jag skapade en ny hemlig fb grupp, då den föregående verkade ha fulltecknat redan. Sänd mig era email kopplade till fb om ni vill vara med, och hojta gärna till om det är någon fler som kan tänka sig vara admin!
Nu har vi varit på kub och allt såg bra ut! :) Storleken stämde prick med ägglossningen, v13+2 idag och bf är 6 augusti. Jag har varit helt säker sedan jag blev gravid att detta blir en tredje tjej, men under ultraljudet kändes det som att vi kollade på en kille. :O
Hej på er!
Måste bara fråga, någon mer än jag som sover dåligt på nätterna? Jag har inga problem att somna på kvällen, men vaknar ofta runt 4tiden på morgonen och kan inte somna om.. aldrig vart så förrän nu när jag är gravid.
Nån mer?
Vi skippade faktiskt blodprovet eftersom allt såg bra ut med bebisen (så egentligen gjorde vi ju inte kub utan bara u. ;)). Här får alla ett ultraljud runt v13 där de bestämmer bf samt kollar organ och nackspalten, sen kan man välja att gå och ta blodprov för trisomierna efteråt. Man brukar få vänta ungefär två veckor på siffrorna här. Stressigt!
Får ni betala kub själva i sthlm då? Tillhör också Västerås, är 10+0 idag och funderat på kub men svårt att bestämma mig.....
Ah, får ni veta siffrorna på en gång då när ni gjort blodprovet tidigare? :)
Ah, får ni veta siffrorna på en gång då när ni gjort blodprovet tidigare? :)
Okej, vart lämnar man blodprovet i sthlm också? Jag kan inte bestämma mig om jag ska göra kub eller inte, å nu börjar de bli bråttom.
Vad skönt att slippa vänta! Hade vi fått reda på resultatet samma dag samt bara fått veta om det var låg eller hög risk utan några siffror hade vi nog gjort hela kub av bara farten. Är detta första barnet ni gör kub med? :)
Så skönt att höra att man inte är ensam! Börjar bli smått tokig på detta, blir ju så långa dagar och känns som man aldrig sover ut ordentligt.. borde man ta upp detta med barnmorskan? Min första graviditet och blir lite orolig att man utsätter sig för stress av sömnlöshet.. :/
Jag har känt detsamma några gånger men tänkt att det är för tidigt. Är i vecka 11+5 idag. Hur tidigt kan en känna rörelser egentligen?Med mina andra två barn har jag verkligen inte känt så här tidigt. Möjligtvis vecka 15 om jag inte minns fel. Vad har ni andra för erfarenheter?
Rul igår. Flyttad några dagar så nytt bf 16 augusti. Vecka 20 idag.
Och vet ni vad! Det är en tjej!!!!!
Jag är så lycklig! Efter 3 fantastiska killar ska vi få en tjej. Ojojoj pappas plånbok kommer bli tom ;)