Augustibarn 2018
Vad är det ni lyssnar på hjärtslagen hemma med? Har sett att vissa skriver doppler, menar ni då en regelrätt doppler som man annars undersöker ex artärer med (som en pinne). Om lyssnar ni via magen eller?
Vad är det ni lyssnar på hjärtslagen hemma med? Har sett att vissa skriver doppler, menar ni då en regelrätt doppler som man annars undersöker ex artärer med (som en pinne). Om lyssnar ni via magen eller?
Hur är det med måendet? Någon som börjar känna att illamående/tröttheten lagt sig? Jag är inte så skjut-mig-trött på eftermiddagarna längre och sover inte mer på jobbet Däremot lägger jag fortfarande mig för natten vid 20-21 då jag också mår som sämst med illamående, yrsel och huvudvärk. Har sjukt dåligt tålamod, kräks en del och är rätt kass i magen överlag. Men på dagarna när allt är i rullning mår jag ganska bra sålänge jag äter något varje timme haha! Skön kontrast från första grav då jag var sängliggandes från v 4...
Hu.. mannen va ju sjuk häromdagen.. hade feber o kräkts o kunde inte va me på ultraljudet pga det.. nu e det min tur me feber o kräkningar.. hu fy fan rent ut sagt !!
Hoppas du kryar på dig snabbt!
Hur har ni det med nattsömnen?
Jag behöver gå upp och kissa 1-2 gånger per natt, ibland ännu fler. Man blir ju lite knasig :) Och framför allt för att vår ena kattunge tror att det är morgon vaaarje gång jag går upp. Sen har jag börjat drömma massor! Just nu är det inte jätte söta drömmar - drömmer en del att jag får missfall.
Jag börjar nog få foglossning! Trodde absolut inte man kunde få det så tidigt men det kan man tydligen... Med ettan kunde jag knappt gå, fick efterföljande ischias och fick också sitta i rullstol. Kul om det redan ska börja...
Mvh Negativ, trött och lite ledsen hormonmamma
Någon mer än jag som fått klåda? Googlade på det och det finns tydligen något som heter just graviditetsklda. Vet dock inte i vilken v man brukar få det. Mitt har kommit o gått sen v7 ca och mest på smalbenen men kan komma överallt på små områden här o där. På nacken armen magen osv. Inga utslag utan bara klåda.
Någon som kännt samma sak o vet mer om det?
Har haft svårt att sova ibland t.om pga klådan..
In va jobbigt! Ja jag läste att många får just i händerna o under fötterna. :( Men där har jag inget kli iaf. Vad gör du för att lindra det?
Vilken vecka är du i?
Min zombietrötthet har faktiskt lagt sig, men mår fortfarande sååå dåligt på kvällarna, helt däckad och gråtfärdig och vill typ rymma från min egen kropp. Men hoppas det lägger sig så småningom också! Fredag idag, lättnaden! ????
Ännu en där huvudvärken knackar på. Alvedon funkar inte ens.. fruktansvärt jobbigt. Va kan d bero på tror ni?
Och jag är väldigt hormonell UTAN p-piller men reagerar inte på själva pillren. Förra grav fick jag hyperemesis och spydde nonstop mellan v 4-38, nu mår jag betydligt bättre men däckar på kvällen i ?sjukkänsla?. Och jag fick en pojke sist trots att alla sa att man får en tjej om man kräks mycket
Jag har också börjat sova sämre... Däckar fortfarande vid 20 på kvällen men vaknar mellan 3-5 och är vaken en stund innan jag somnar om. Kommer ihåg det sedan förra gången också.
Idag ska vi på kub och se lilla räkan igen! Hoppas så att allt ser bra ut, jag har precis börjat förstå att man är gravid...
Kub idag såg jättebra ut, livlig bebis och 1:8300 i siffror. NU kan vi slappna av och njuta (trots kräksjukan här hemma...)