• saijda

Augustibarn 2018

Isavanna1 skrev 2017-12-30 16:47:48 följande:

Ja samma här. Har jag förstått det rätt att man kan få veta kön på bebisen redan vid kub testet? "krontrollfreaket flinar". Jag är helt ointresserad av om det blir pojke eller flicka. jag vill bara VETA. Tänker ni ta reda på det?

Åh det var en bra fråga det vet jag inte - men har för mig att i vissa fall kan man se barnet på ultraljud from vecka 12, men är osäker.

Så länge barnet är friskt känner vi, men nyfiken är man ju. Några från min mans familj hoppas på en flicka, för min svärmor har bara pojkar (både söner och barnbarn hittills) men sjävklart vill hon ju också att barnet först och främst kommer vara friskt. Så vi vill gärna ta reda på det, för jag är en riktig planerings-människa *ler*

Hur ska du/ni göra då? :)
  • saijda

Någon som har börjat få mage än? :) min mage känns extremt svullen/större. Och är i vecka 6.

Min mamma såg direkt innan jag hade berättat för henne att jag var gravid.

• saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 19:41:34 följande:

Vi tar reda på det. Underlättar planeringen jätte mycket för oss (mig). 

Skönt att höra att man inte är själv om att vara en planerings människa ;)
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 19:43:15 följande:

Ingen vet ingen anar. Jag har turen att dem flesta av mina blusar är lösa över magen, jag har så ful mage med mycket extra skin så jag döljer den gärna. Visst är jag svullen, men det kan vara julgodiset också tyvärr...

Åh vad skönt! Vi hoppas att det är bebisen och inte julgodiset ;) Jag kan dölja det någorlunda med mina vanliga kläder, men jobbar som undersköterska och de arbetskläderna är lite tightare och vill inte att mitt jobb ska få reda på det än :0
  • saijda
    Aaanonyyym skrev 2017-12-30 19:43:08 följande:

Tack! Grattis till dig också! Va roligt :D

Har du några symtom än?

Mina symtom är i stort sett konstant illamående, svullna ömma och känsliga bröst samt svullen/större mage. Vaknar runt 3-tiden varje natt pga illamående och kissnödigheten ;0 men så värt det <3

Vilka symtom har du då? :)
  • saijda
    marran87 skrev 2017-12-30 20:10:16 följande:

Ah min mage är i strejk! Fick inte igen byxorna på julafton. Dom växer ju inte såhär tidigt, det är ju tarmarna som bli svullna och långsamma av alla hormoner.

Jag har inte kunnat ha mina jeans på några dagar nu, får köpa mammajeans istället ^^

Ah jag läste det, känns helt galet att man ser ut att vara flera veckor fram i tiden än vad man är.

Men svullnaden minskar sen eller hur fungerar det, vet du? :)
  • saijda
    marran87 skrev 2017-12-30 21:36:41 följande:

Jag vill minnas att jag läst att svullnaden lägger sig en aning när kroppen vant sig vid den nya hormonnivån. Typ som med illamåendet och sådär också. Och att det sedan dröjer innan man ser bebismagen :)

Aha okej, då får vi se vad som händer och hur lång tid det tar. Intressant och veta.

Kroppen är häftig på det sättet :0
  • saijda
    Aaanonyyym skrev 2017-12-31 09:44:25 följande:

Exakt så hade jag det med dottern, kunde knappt ta mig upp ur sängen mellan v6-14 :/

Nu har jag bara lite illamående som försvinner så fort jag äter något. Men jag antar att det ?riktiga? illamåendet kommer snart :/ känner ingenting annat.

Åh det låter jobbigt :( Får se vad jag får efter att kroppen har anpassat sig till hormonerna :0

Jag har inte ens märkt av att illamåendet försvinner när jag har ätit något. Förutom när jag åt apelsin och frukt. Det hjälpte en stund :)

Så har sagt åt min man att vi måste handla mängder av frukt (är ju gott med ;) )

Åh din stackare! Vi får hålla tummarna att det inte blir samma för dig denna gång <3
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-31 10:22:55 följande:

Nix, älskar planering och ha kontroll. Jag är verkligen ingen spontan människa 

Det är samma här! Min man är den spontana av oss men jag har nog smittat honom lite :D

Så skönt att kunna bocka av saker så man slipper stressa och kunna bona in sig. Så jobbigt att jag måste vänta tills flytten dock ;)
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2017-12-31 10:33:43 följande:

Nä arbetskläderna kommer bli tuffa att knäppa. Jag tänker skylla på julgodis om nån säger något och sen köra med gummiband över knappen.

Ah verkligen! De arbetstunikorna är inte att leka med ^^ vad jobbar du med då? :)

Åh bra tips på hur man kan göra :D
Svar på tråden Augustibarn 2018