• saijda

Augustibarn 2018

emizz skrev 2018-01-02 18:43:06 följande:

Tycker det är jätte kämpigt på jobb...jobbar som undersköterska 100% och är sååå trött och är illamående hela dagen fram till kvällen. När man jobbar som undersköterska blir man en människokännare så de frågar mig ju hela tiden hur jag mår haha men vill inte berätta riktigt ännu är bara i v 7 änsålänge :)

Åh haha då är vi nästan i samma vecka 6 (5+4) går in i vecka 7 på fredag.

Dessutom jobbar jag också som undersköterska 100%. Det är tufft, hos oss har de dragit ner bemanningen några dagar i veckan (2-3) med samma uppgifter som innan - kändes av rejält idag när det bara var jag och en kollega på 10 brukare och två duschar m.m.

Mår extremt illa dygnet runt, vet inte hur jag ska orka och vill inte heller ta tabletter mot det :(

Jobbar du på äldreboende, korttidsboende eller vart jobbar du? :) (Om jag får fråga)

Haha känner igen mig lite i det, finns två ?yngre? kollegor (än resten) som hela tiden frågar hur jag mår osv vill inte heller säga ^^
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-02 18:27:56 följande:

BTW jag överlevde första dagen på jobb. Det gick bättre än jag trott men så var det första dagen på länge ju. Dock märker jag av humöret, jag orkar liksom inte rysta av mig kommentarer som innan utan snäser tillbaka istället.

Åh vad skönt! Då lyckades vi båda <3

Men mår inte alls bra nu, avdomnade muskler och ont i ryggen. Samt mår illa dygnet runt :((

Haha snäste också ifrån massor ^^

Hur mådde du på jobbet då? :)
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-02 19:14:08 följande:

Mådde illa i morse och blev jätte yr och svimfärdig ett par gånger på eftermiddagen men det gick okej.

Okej vad skönt att det gick någorlunda bra ändå :) jag hoppas få en tid snabbt av MVC så jag kan få prata med en barnmorska om vissa saker. Är orolig för mitt jobb för det är många tunga lyft och hög arbetsbelastning :/
  • saijda
    emizz skrev 2018-01-02 20:01:09 följande:

Jobbar inom hemvården så är ganska högt tempo emellanåt...vi får tänka positivt att det bättre med tiden :)

Aha okej :) ja precis positiva tankar och stötta varandra <3
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-03 20:48:35 följande:

Alltså den här "tjockis"magen, dem svullna tarmarna osv NÄR försvinner den?

Ja det undrar jag också ser ut som jag är i minst vecka 15 :0 någon som vet?
  • saijda
    Saanny skrev 2018-01-03 12:50:31 följande:

Har ni några cravings?

Jag är sugen på massa salt, turkiskpeppar och lakrisal. Även citronvatten och inlagda gurkor. I matväg vattnas det i munnen av all form av potatis, främst ugnsbakad. Mums!!

Tackar gudarna för mitt låga blodtryck, barnmorskan till och med rekommenderade att jag skulle salta maten lite extra! (För att få upp blodtrycket då)

Jag är konstant sugen på alla sorters frukter (helst exotiska) och bär. Även soppa, knäckebröd och youghurt. Men mest frukt ^^

Mår mer illa (värre än annars just nu) av tung eller fet mat. Får kvälvningsr :0
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-04 07:30:16 följande:

Jag ser bara ut som jag ätit all julskinka i hela Sverige. Jag set tjock ut... så tråkigt att vara uppsvälld och se tjock ut. Det är ju en helt annan sak att få riktig mage... suck

Vet precis hur du känner dig!

Jag ser också tjock ut, hoppas vi får en riktig mage snart <3
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-04 11:29:44 följande:

Ja eller hur. Jag längtar tills runt v 20-26 då man har sån rund fin mage utan att ha samlat 10l vätska extra.

Det ska bli underbart och mysigt med en fin rund gravidmage :D jamen precis <3
  • saijda
    cassibassi skrev 2018-01-04 14:25:35 följande:

Hej Hej!

Plussade 29/12 och var då i v8. Gick i tisdags in i vecka 9 :) Mina gravidsymtom är illamående, trötthet och ömma bröst. Tidigare symtom var även ökad aptit men det har försvunnit igen efter illamåendet tilltog.

Har inskrivningssamtal den 22, längtar! Längtar även till att vi har passerat v 12 så de största riskveckorna har passerat. Har ett tidigt missfall i bagaget samt att vi har varit ofrivilligt barnlösa i 4,5 år.

Lite om mig. Blir 25 år i maj, bor i Skåne med sambo som jag ska gifta mig med 9 juni 2018

Hej grattis verkligen och välkommen! :D

Själv plussade jag 27/12 och är enligt appen preglife i vecka 6 (5+6) så går in i vecka 7 imorgon. Har exakt samma symtom som dig, mår extremt illa och är galet trött :0

Förstår att du längtar, har mitt den 17 januari och längtar helt galet mycket! Kommer vara i vecka 8 (7+5) när ja ska dit <3 är också nervös och nojjig innan vecka 12 har passerat :/

Åh grattis ännu en gång! <3
  • saijda
    Saanny skrev 2018-01-04 16:04:34 följande:

Soppa med potatis har jag ätit tre dagar i rad! Men mår mer illa om jag äter youghurt eller mkt mjölk eller glass. Konstigt nog. Är även sjukt sugen på kiwi. Men som sagt mest salt. Är övertygad om att jag väntar en flicka, men saltsuget tyder på en pojke. Har du barn sen innan? Och va du sugen på salt/sött då beroende på kön?

Mjölk har jag också svårt för men yoghurt är jag sjukt sugen på :0 och massor med frukt och bär, måste handla mer igen ^^

Åh spännande vi får se vad det är för någon där inne då! :)

Jag väntar mitt första barn, känns obeskrivligt!

Har du barn sedan innan? <3
Svar på tråden Augustibarn 2018