• saijda

Augustibarn 2018

emizz skrev 2018-01-02 18:43:06 följande:

Tycker det är jätte kämpigt på jobb...jobbar som undersköterska 100% och är sååå trött och är illamående hela dagen fram till kvällen. När man jobbar som undersköterska blir man en människokännare så de frågar mig ju hela tiden hur jag mår haha men vill inte berätta riktigt ännu är bara i v 7 änsålänge :)

Åh haha då är vi nästan i samma vecka 6 (5+4) går in i vecka 7 på fredag.

Dessutom jobbar jag också som undersköterska 100%. Det är tufft, hos oss har de dragit ner bemanningen några dagar i veckan (2-3) med samma uppgifter som innan - kändes av rejält idag när det bara var jag och en kollega på 10 brukare och två duschar m.m.

Mår extremt illa dygnet runt, vet inte hur jag ska orka och vill inte heller ta tabletter mot det :(

Jobbar du på äldreboende, korttidsboende eller vart jobbar du? :) (Om jag får fråga)

Haha känner igen mig lite i det, finns två ?yngre? kollegor (än resten) som hela tiden frågar hur jag mår osv vill inte heller säga ^^
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-02 18:27:56 följande:

BTW jag överlevde första dagen på jobb. Det gick bättre än jag trott men så var det första dagen på länge ju. Dock märker jag av humöret, jag orkar liksom inte rysta av mig kommentarer som innan utan snäser tillbaka istället.

Åh vad skönt! Då lyckades vi båda <3

Men mår inte alls bra nu, avdomnade muskler och ont i ryggen. Samt mår illa dygnet runt :((

Haha snäste också ifrån massor ^^

Hur mådde du på jobbet då? :)
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-02 19:14:08 följande:

Mådde illa i morse och blev jätte yr och svimfärdig ett par gånger på eftermiddagen men det gick okej.

Okej vad skönt att det gick någorlunda bra ändå :) jag hoppas få en tid snabbt av MVC så jag kan få prata med en barnmorska om vissa saker. Är orolig för mitt jobb för det är många tunga lyft och hög arbetsbelastning :/
  • saijda
    emizz skrev 2018-01-02 20:01:09 följande: