Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Augustibarn 2018

Saanny skrev 2018-01-14 15:57:24 följande:

Tror det är lugnt för din del!! ser man hjärtat i vecka 10 brukar väll allt gå bra :)! Min kompis mamma lugnade mig med att säga att hennes symtom försvann vecka 10 sen har hon aldrig mått så bra som när hon var gravid! Jag ska göra vul om en och en halv vecka pga min konisering. Men min BM visste inte om man kunde se något då för kan hända att bebisen flyttat högre upp. Då är jag ju i vecka 13-14. Men håller tummarna. Kanske kan övertala henne att vi ska lyssna på hjärtat på onsdag när jag ska dit för provtagning?? Vet att hon inte vill göra det så tidigt för hon vill inte skrämma en om man inte hör något.

Har du har missfall eller MA innan? (Behöver inte svara om det känns jobbigt.)

2 mf
  • 3hjärtan
    Saanny skrev 2018-01-14 18:02:02 följande:

Vad jobbigt.. :/ men skönt att detta verkar gå vägen :)!!

Nja än är det inte säkert :( men hoppas
  • 3hjärtan
    lindani skrev 2018-01-15 11:41:00 följande:

hej allihopa, är gravid med andra barnet. bf 1/8. ska på ultraljud imorgon så får väl ett nytt datum då :) undrar om det finns någon hemlig fb-grupp då vi inte gått ut med graviditeten ännu eftersom vi inte varit på ultraljud vill jag inte att någon ska se om jag går med i en grupp

Hur gammal är du? Finns en hemlig 35+
  • 3hjärtan
    Jmlwc skrev 2018-01-15 19:07:18 följande:

3hjärtan du kan få lägga till mig i den gruppen:)

Skicka mig ett privat meddelande här på fl med namn och beskrivning av profilbilden på fb
  • 3hjärtan
    Vallmofröt skrev 2018-01-16 07:56:38 följande:

Ja känner igen din känsla där. Ja va också rädd att jag inte skulle få se nått tickande hjärta men vilken lättnad.. d va då tårarna kom. Så häftigt att man redan nu så tidigt kan göra ultraljud på magen.. berätta för min mamma igår. Oj så glad hon blev. Oj va hon grät!! Kasta sig om halsen på mig!

Härligt!

Tänk om man hade en sån mamma!
  • 3hjärtan
    Sissij79 skrev 2018-01-19 19:51:32 följande:

Varit på Kub idag och allt såg bra ut!! Fina siffror!! Är så lättad och det var så mysigt att se den lilla bäbisen. Blev framflyttad en v och har nu BF 25/7, men jag kan kanske hänga kvar i denna grupp ändå :)

Har inte berättat för någon direkt än, vi tänkte göra det till bäbisens syskon och våra familjer i nästa vecka. När tänkte ni berätta på jobbet??

Grattis! Gjorde också kub i veckan med bra resultat. Fick bf 29/7. Men lär väl bli slutet av juli/blrjan av augusti

Jag ska berätta på jobbet när jag är v14+ så dom får en chans till att hitta vikarie. Eller ja till chefen iaf. Sen försöka vänta lite längre innan vi går ut med det. Kanske efter rul
  • 3hjärtan
    5plus skrev 2018-01-20 20:05:41 följande:

Så häftigt! Trodde aldeif detta skulle hända oss, har väntat på en första kur med letrozol!

Ska ringa direkt på måndag morgon och se när jag kan få snabbaste tiden !

Har gjort 5 test och 2 av dom visar gravid 3+, helt sinnes!

Stort grattis
  • 3hjärtan
    5plus skrev 2018-01-20 20:47:46 följande:

Tack så jättemycket!

Fortfarande overkligt, vill göra 10 test till haha

Det behöver du inte:)

Hur länge har ni försökt ?
  • 3hjärtan
    5plus skrev 2018-01-20 21:00:47 följande:

Tog ut min pstav 3 okt 2016 och sedan dess endast mens 2 gånger, senaste var i mars 2017. Skulle enligt min gyn få börja med Letrozol nu snart.

Därför är jag väldigt chockad över detta! :o

Försöker ni också?

Jag har bf 29/7
  • 3hjärtan
    Aamon skrev 2018-01-21 09:47:38 följande:

Ja förresten, hur länge har ni alla försökt innan det lyckades den här gången?

För oss är det 2 år. Hade ett x i våras som slutade med att jag numera bara har en äggledare. Var hos fertilitetsläkaren samma dag som jag hade ägglossning nu på den sidan jag saknar äggledare. Hon ville inte hjälpa oss när hon såg att jag hade ägglossning utan sa att vi skulle hem och ligga. Så miraklet i magen är efterlängtad och kommer från höger äggstock där vänster äggledare fångat upp ägget. Sådant läkaren sagt 'forskning säger det kan gå, men hon hade inte sett det' <3

Började försöka sommaren -16. Blev gravid på första försöket. Gick till v17.

Sen blödde jag totalt 12 v! Efter 9 v blev det skrapning, sen 3 v blödning till.

Sen tog det sig igen på 4e försöket. Mf v8. Vämtade en mens sen gravid igen. Mf v6. Väntade en mens sen gravid igen.

Nu har jag gått in i v14. Kub bra. Men kan ej släppa oron att det inte ska gå vägen nu heller. Lämgtar så efter rul nu.
Svar på tråden Augustibarn 2018