Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Augustibarn 2018

beso skrev 2018-01-22 23:56:04 följande:

Åh va skönt för dig! :) En riktigt bra dag alltså på många sätt! :) Läste att hcg är som högst i v 9 o sen sjunker. Att v 9 ofta e riktigt jobbig för många.. Suck! Mitt värsta illamående brukar lugna sig i v 15 men är mkt lindrigare den här gången tack o lov. Tröttheten är dock handikappade.

Måste stämma ang v9. Hade det så hemskt v7-8 och tänkte nu måste det vända. Men v9 blev ännu värre!!! Som en rejäl magsjuka. Men återgick till bättre v10. Nu v13+ men kräks fortfarande vissa dagar. Ibland direkt efter jag ätit
  • 3hjärtan
    M-west skrev 2018-01-27 13:46:21 följande:

Hej allihopa! Hoppar in här, gravid med första barnet i v.12. Har en fråga angående järnbrist, var hos bm förra veckan och tog blodprover och fick hem ett brev nu för några dagar sen om att jag skulle börja med järntabletter direkt. Det stod att mitt järnvärde ligger på 5 och alla jag pratat med säger att detta måste vara någon felskrivning eller liknande då det knappt går att ligga så lågt, så min fråga är om det är någon som vet vad man ska ligga på/ vad räknas som lågt? Har googlat runt men inte blivit något klokare.. Har naturligtvis varit och köpt järntabletter så hoppas det går upp nu i vilket fall som????

Är nog järndepåernas värde. Nåt nytt dom börjat kolla.
  • 3hjärtan
    M-west skrev 2018-01-27 13:46:21 följande:

Hej allihopa! Hoppar in här, gravid med första barnet i v.12. Har en fråga angående järnbrist, var hos bm förra veckan och tog blodprover och fick hem ett brev nu för några dagar sen om att jag skulle börja med järntabletter direkt. Det stod att mitt järnvärde ligger på 5 och alla jag pratat med säger att detta måste vara någon felskrivning eller liknande då det knappt går att ligga så lågt, så min fråga är om det är någon som vet vad man ska ligga på/ vad räknas som lågt? Har googlat runt men inte blivit något klokare.. Har naturligtvis varit och köpt järntabletter så hoppas det går upp nu i vilket fall som????

3hjärtan skrev 2018-01-27 15:06:11 följande:

Är nog järndepåernas värde. Nåt nytt dom börjat kolla.

Serum ferritin heter det. Under 10 som kvinna så har man järnbrist
  • 3hjärtan
    Saanny skrev 2018-01-28 12:11:03 följande:

Jag hade grymt ont i huvudet hela tiden i början. Hade aldrig ont i huvudet innan. Men har inte linser? Så berodde inte på det. Nu har jag bara ont i huvudet någon gång i veckan. Kanske ditt med släpper snart och du kan ha linser igen :).

Samma här. Har haft extremt ont i huvudet varje dag i flera veckor. Men bättre nu. Har bara ibland ni v14
  • 3hjärtan
    Vallmofröt skrev 2018-01-28 19:24:25 följande:

Ännu en där huvudvärken knackar på. Alvedon funkar inte ens.. fruktansvärt jobbigt. Va kan d bero på tror ni?

Ingen aning. Gissade mig till pga alla kräkningar och svårt att dricka vatten. Men nu kan jag dricka utan problem igen. V14 imorn
  • 3hjärtan
    Nela skrev 2018-02-01 07:37:44 följande:

Jag har också börjat sova sämre... Däckar fortfarande vid 20 på kvällen men vaknar mellan 3-5 och är vaken en stund innan jag somnar om. Kommer ihåg det sedan förra gången också.

Idag ska vi på kub och se lilla räkan igen! Hoppas så att allt ser bra ut, jag har precis börjat förstå att man är gravid...

Sover också dåligt. Vaknar och vaken 1-2 h per natt. Slutar med att jag går upp å äter.

Har dock ej förstått jag e gravid ännu.

Åh spännande med kub
  • 3hjärtan
    Isathe skrev 2018-02-01 08:55:04 följande:

Okej, vart lämnar man blodprovet i sthlm också? Jag kan inte bestämma mig om jag ska göra kub eller inte, å nu börjar de bli bråttom.

Är det inte hos din bm då?
  • 3hjärtan
    Nela skrev 2018-02-01 17:49:06 följande:

Kub idag såg jättebra ut, livlig bebis och 1:8300 i siffror. NU kan vi slappna av och njuta (trots kräksjukan här hemma...)

Grattis!
  • 3hjärtan
    beso skrev 2018-02-05 08:17:47 följande:

Usch tjejer. Trodde jag skulle vara gladare inför ul idag 9.30 men e bara livrädd för dåliga nyheter. Efter 8mf i rad innan denna graviditet undrar jag om det ens är möjligt att bebisen kan vara frisk. Idag 10+1 (v11). Vill inte gå ensam men har ingen som kan följa med. Tänk på mig o håll tummarna snälla! Kram :(

Lycka till!
  • 3hjärtan
    beso skrev 2018-02-05 08:17:47 följande:

Usch tjejer. Trodde jag skulle vara gladare inför ul idag 9.30 men e bara livrädd för dåliga nyheter. Efter 8mf i rad innan denna graviditet undrar jag om det ens är möjligt att bebisen kan vara frisk. Idag 10+1 (v11). Vill inte gå ensam men har ingen som kan följa med. Tänk på mig o håll tummarna snälla! Kram :(

Hur gick det?
  • 3hjärtan
    Jmlwc skrev 2018-03-23 10:21:03 följande:

Rul igår. Flyttad några dagar så nytt bf 16 augusti. Vecka 20 idag.

Och vet ni vad! Det är en tjej!!!!!

Jag är så lycklig! Efter 3 fantastiska killar ska vi få en tjej. Ojojoj pappas plånbok kommer bli tom ;)

Vad skoj med en tjej nu då!

Väntar också 4e barnet. Hur gamla är dina pojkar ?
  • 3hjärtan
    e.l.s skrev 2018-03-23 11:11:07 följande:

Ni som har Behövt köpa ny bh då brösten blivit för stora har ni köpt en amnings bh direkt?

Nej. Amningabhm kommer behövas bara ännu större
  • 3hjärtan
    varmlanning skrev 2018-03-23 19:31:23 följande:

Förra graviditeten köpte jag nya direkt väldigt tidigt i graviditeten. Jag har något som kallas knölbröst så jag hade extremt ont i revbenen när jag väntade mim pöjk därför kunde jag inte ha något som spände. Så jag körde på kappahl mjuka amningsbhar och de funkade även efter graviditeten i samma storlek.

Vad är knölbröst?
  • 3hjärtan
    emizz skrev 2018-05-31 10:18:02 följande:

Hej alla!

Det va verkligen längesedan någon skrev i denna gruppen...hoppas allt är bra med alla! Själv jobbar jag inte mer vilket är ganska skönt då jag har hypotoni :( varit sjukskriven från och till och har nu tagit ut semester och fått graviditetspeng beviljat :) Det negativa med att inte jobba är att dagarna är såååååååå långa haha fast försöker roa mig med lite projekt här hemma. Är nu i v 28 och väntar på att tiden för TUL ska dimpa ner i brevlådan, någon som vet om man måste boka den själv? Eller kanske barnmorskan som skriver remiss. Är Gastri bypass opererad därför vet jag att jag ska på TUL också denna gången :)

Ha de fint alla i sommarvärmen!

Skulle tro din bm skickar remiss så kolla med henne!

Är sjukskriven pga fogarna så kan inget göra här hemma heller. Så sega dagar och må ha veckor kvar.
Svar på tråden Augustibarn 2018