• marran87

Augustibarn 2018

Vallmofröt skrev 2017-12-28 13:20:24 följande:

Men.. varför blir mina smile gubbar frågetecken..

Jag håller verkligen tummarna att ni får se ett litet frö med ett piggt hjärta! :)
  • marran87
    saijda skrev 2017-12-29 07:19:38 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej. Jag är 23 år och min man 22 år gammal. Vi har varit gifta i snart 2 år.

Jag plussade den 27 december och är enligt appen beräknad till 30/8-18. Det är första barnet, andra försöket.

Går in i vecka 6 (5+0) idag enligt appen <3

Har inte riktigt förstått detta än, obeskrivlig känsla!

Godmorgon och grattis! :)
  • marran87
    saijda skrev 2017-12-29 08:09:29 följande:

Godmorgon på dig och tack så mycket!

Massor med grattis tillbaka! :D

Vilken vecka är du i och när är BF?<3

Tack snälla rara :)

BF 25/8 & vecka 5+5, enligt appen men jag är rätt hundra på min ÄL så tror mer på 5+3 och lite senare BF. Hur mår du?
  • marran87
    saijda skrev 2017-12-29 08:15:03 följande:

Går in i vecka 6 idag. Är det för tidigt och kontakta MVC?

Och hur ska man tänka på vilket MVC man väljer?

( bor i Göteborg och finns flera där, därav frågan)

Jag ringde förra veckan och fick en tid idag, för inskrivning och hälsosamtal, sen ska jag dit i 11-13 igen för provtagningar och så. Lite olika från landsting till landsting om man går såhär tidigt eller bara v 11-13
  • marran87
    lussebulle25 skrev 2017-12-29 11:14:25 följande:

Hej på er!

Jag och min sambo, båda 25 år, har en 4-åring sen innan och bestämde oss nu att vi vill ha ett syskon :) Tog ut spiralen 28/11, hade ÄL 11/12 och BIM 25/12.
    Plussade på BIM, så nu är vi överlyckliga! 
    Är idag i vecka 5 (4+6), går alltså in i vecka 6 imorgon :)

Har tid hos mvc torsdag nästa vecka, 4/1.

Någon som vet vad som händer då? Förutom massa snack om vad man inte får äta dricka, släktsjukdommar osv :) Kommer hon göra ett vaginalt UL?

(Förra gravidteten upptäckes efter flera veckor så har aldrig varit medveten om graviditet såhär tidigt) 

Vad roligt! Grattis, och snabbt jobbat :) 

Det vanliga är nog att man inte gör VUL på det där tidiga besöket. Tror det är ganska ovanligt att VUL ingår i rutin-programmet. Vad jag förstått så gör man sällan VUL/UL före v 8 vid "vanlig" graviditet. 
  • marran87
    lussebulle25 skrev 2017-12-29 19:11:54 följande:

Tack snälla ni för gratulationerna och svar på frågan!

Kan det vara så att på inskrivningen så kommer hon att boka in ett UL om 1-2 veckor? Vill så gärna se ett tickande hjärta snart.. Är ju lite nojig så här innan :) Vore skönt att bara få se om ett litet hjärta slår

Det tror jag inte. Ända gången dom gör ett tidigt ul/vul är om man absolut har noll koll på när man blev gravid. I många landsting ingår kub och rutinul till rutin-programmet.
  • marran87

Jag tror nog många börjar drömma och kika på vagn, babyskydd osv rätt tidigt, iaf i smyg :)

Vi är snudd på helt på det klara med vad vi vill ha för vagn och babyskydd. Namn har vi pratat om till och från sedan vi började försöka skaffa barn och det har knappt varit något snack alls - vi var väldigt överens direkt. Vi har ett pojknamn och två flicknamn.

• marran87
    saijda skrev 2017-12-30 14:05:51 följande:

Åh vad mysigt! Då är man inte så ensam om detta som man tror. Vi ska köpa det barnvagnspaketet som jag länkade där uppe. Sedan kan man inte låta bli att kolla på kläder osv när man ändå är i butiken eller kolla på saker till barnets rum.

Är en riktig planerare så kommer vilja vara färdig med majoriteten av sakerna i god tid :$

Absolut inte ensam! Däremot vågar jag inte kolla på kläder och sånt nere i centrum - bor på ett litet ställe och man springer alltid på någon man känner och bland dom hyllorna vill jag inte bli påkommen än :)
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2017-12-30 16:27:39 följande:

Ja börja jobba igen är inget jag vill. Fattar inte hur jag ska orka ro runt vardagen innan detta släpper... har ett ganska bullrigt och tungt jobb dessutom. Jaja bara att kämpa sig igenom det. Vi funderar mycket på när vi ska berätta för barnen. Efter vul? När det syns? Hur tänker ni? Dem är 14 12 8 5 år gamla.

Jag mår ofta illa och känner mig obekväm men kräks tack och lov inte. Brösten är katastrof och jag har ofta "mensvärk"

Vi kommer berätta för min 10 åring som kommer hem nästa helg, och i samma veva går jag in v 8. Dels kommer hon märka diiirekt att något är annorlunda med mig, hon läser mig som en öppen bok. Vi tänker att hon är lika mycket familj som vi och hon vet att vi längtar och gärna vill ha en bebis hemma. Vi väntar ju faktiskt en bebis och inget missfall. Men om om om något mot förmodan går tokigt kommer hon under varför jag är låg, ledsen. Och allting är livet, och livet är bra & dåligt. Med & motgångar. Viktigt att lära sig, viktigt att uppleva.
  • marran87
    saijda skrev 2017-12-30 16:37:41 följande:

Skönt och höra! Aha jag förstår, jag har kollat på lite barnsaker och praktiska saker som behöver ordnas. Och lite mammakläder hehe <3 min mage är så svullen men är bara i vecka 6, har din mage vuxit något? :)

Ah min mage är i strejk! Fick inte igen byxorna på julafton. Dom växer ju inte såhär tidigt, det är ju tarmarna som bli svullna och långsamma av alla hormoner.
Svar på tråden Augustibarn 2018