• marran87

Augustibarn 2018

Vad gör ni med resultatet? Vad är ett bra resultat för er? Är man nöjd över 1:200? Vad gör man om man får 1:300? Ja, men tankarna är tusen och självklart spelar bara våra känslor roll. Men skulle vara intressant med någon annans synvinkel och tanke

• marran87
    Aamon skrev 2018-01-06 19:17:48 följande:

Beror väl på hur viktig frågan är för er. Skulle ni abortera ett foster med Downs eller behålla även om ni visste?

Vi vill inte göra KUB då svaret enbart är en sannolikhet. Och det det räknar sannolikhet för, enligt oss, enbart skulle vara en gåva. Om så svaret var 1:20 skulle vi inte göra något, bara vara mer förberedda på "om".

Jag har för varje graviditet en risk för utomkvedshavandeskap på 1:20, inte slutar vi försöka för det? När jag fick ett x hade jag en risk på 1:100.

Vet en som beräknades ha en risk enligt kub på 1:20000, och födde ett barn med Downs. En annan som hade 1:200, och födde ett barn utan Downs.

Tack för dina tankar! :)
  • marran87
    mkess skrev 2018-01-06 21:21:34 följande:

Vi kommer inte göra testet, vet att jag kommer noja om jag inte får prick 1/20000 så lever hellre i ovisshet. ;) Där jag bor får dock alla ett ultraljud runt v12 där de kollar upp bebisen och beräknar bf, så om ulteknikern ser någonting som inte ser bra ut kommer vi att ta ordentliga prover direkt istället.

Vi var helt säkra på att kub inte ingick här och vi kände oss väldigt tillfreds med att det var så sen visade det sig att det var fel och vi började tänka. Och jag började tänka i din bana - att jag antagligen kommer noja över ett resultat som vården är nöjd med men inte jag. Jag tror inte vi skulle få ett ultraljud här om vi tackar nej till kub men iså fall bokar vi ett privat och det känns verkligen okej. Hur gammal är du?
  • marran87

Är det någon mer som inte ska ta ska reda på könet? Eller är vi helknasiga som tänker låta bli :)

• marran87
    Sissij79 skrev 2018-01-07 15:09:40 följande:

Vi ska göra KUB om två veckor, här erbjuds alla över 31 års ålder har jag för mig. Själv är jag 38 och börjar oroa mig för vad siffrorna ska visa! BM sa att man inte skulle förvänta sig mer än tre siffrigt med tanke på min ålder. Vi har inte pratat om hur vi ställer oss till ?dåliga? siffror hemma.

Jag håller tummarna att ni får ett bra resultat som ni känner nöjda med. Har du någon egen sån gräns?
  • marran87
    mkess skrev 2018-01-07 16:41:57 följande:

Sambon vill inte veta denna gång så det får bli en hemlighet här med! Jag är så himla nyfiken av mig så funderar dock på att be om en pottbild på rul som jag kan ta hem och studera. ;D

Spännande att några mer väljer att inte kika! Visst sjutton kommer det vata svårt att håll sig så länge men det känns verkligen roligt också :) Haha! Det skulle nog göra mig ännu mer knasig!
  • marran87
    Jmlwc skrev 2018-01-07 19:56:31 följande:

Någon mer än jag som inte kan dricka mjölk längre? Det smakar/luktar verkligen kossa :) :) :)

Haha ?luktar verkligen kossa? .. Vad olika det kan vara - jag älskade mjölk innan och nu är det om möjligt ännu lite godare :)
  • marran87
    mkess skrev 2018-01-08 10:43:47 följande:

Ja, blir lite extra spännande när förlossningen närmar sig hoppas jag! :D Vi har redan två tjejer så är dock lite fundersam över hur jag skulle reagera om det kommer ut en kille, vad gör man med en sån liksom, haha?! Har ni någon känsla av vilket kön det blir?

Haha, jag förstår! Jag har en tjej - och tänker samma sak.. :)

Jag tror det är en pojke, storasyster tror stenhårt på en lillebror. Pappan har ingen känsla alls än :) Själva då?
  • marran87
    Saanny skrev 2018-01-08 17:45:47 följande:

Jag är övertygad om att det är en tjej jag väntar! Alla andra tror också det. Utom sambons bror som VET att det är en kille...

Haha.. just vet också.. :) envisa människa! Har ni delat med er till många? :) har ni fler barn?
Svar på tråden Augustibarn 2018