• Jmlwc

Augustibarn 2018

Har ont i ljumskarna och mensvärk nu på kvällen. Bör jag vara orolig???

• Jmlwc
    Isavanna1 skrev 2018-01-05 19:10:16 följande:

Har du gjort något idag som du inte brukar?

Nej, jag ligger i sängen nästan hela dagarna...
  • Jmlwc
    Isavanna1 skrev 2018-01-05 19:19:55 följande:

Nu är det ju "snart" tisdag och dags för mitt vul, men jag börjar känna lite ångest över det. Jag känner mig inte så säker på att där kommer vara något. Jag mår inte illa och brösten ömmar inte lika mycket. Jag har svullen mage absolut och är verkligen helt slut på kvällen. Men annars känner jag mig nedstämd. Är det hormonerna som spökar eller vad tror ni?

Det kan det säkert vara. Oro innan man verkligen ser en liten skrutt i magen kan säkert påverka.
  • Jmlwc
    Isavanna1 skrev 2018-01-05 19:20:37 följande:

Kan det inte vara växtvärk? Livmodern växer ju massor nu.

Ja det kan det ju vara. Hoppas på det:) Den här ständiga oron för allt som händer eller inte händer tar verkligen på energin:(
  • Jmlwc
    Vallmofröt skrev 2018-01-05 19:36:49 följande:

Jag vet inte bilken vecka du är i nu ungefär men ja har haft illamående o molnvärk fram till v 8. E nu i v9 o illamåendet e borta o molnvärken finns där men inte lika mycket. Men tröttheten har suttit i hela tiden o e enormt även idag.

Jag är i v 8... usch! Önskar jag var en av dem som mår toppen hela graviditeten :)
  • Jmlwc
    Isavanna1 skrev 2018-01-06 10:33:50 följande:

På tal om trötthet. Jag gick och la mig 9 i går kväll och vaknade inte förrän 8 i morse, ja förutom två kissepauser. Idag ska jag städa ut julen tänkte jag och ikväll får vi middagsgäster. Hur ser dagen ut för er andra?

Alltså jag kan inte somna om efter jag kissat på natten. Brukar vakna vid 2-3 sen är jag kanske vaken till 7. Bara vrider och vänder. Astrött på dagarna istället. Kul när vardagen börjar nästa vecka...
  • Jmlwc
    varmlanning skrev 2018-01-06 12:26:41 följande:

Ni som äter lergigan comp. Vilka tider på dygnet tar ni. Jag är lärare och börjar jobba nu på måndag efter uppehåll. Så osäker på om effekten kommer hålla i hela jobbdagen. Jag måste nästan ta en direkt när jag går upp 0520 men det är så jäkla tidigt. När skulle ni ta nästa tablett?

Jag tar vid frukost och middag.
  • Jmlwc
    Vallmofröt skrev 2018-01-06 18:09:03 följande:

Skönt det.. man ska orka plocka bort den med. Brukar va rätt tidig med att plocka bort,har inte orkat just nu.. enormt trött. Kanske borde va dags att påbörja järntabletter kanske.. eller tröttheten e väl pga själva graviditeten. Skulle ja lägga mig ner nu,då hade ja somnat

Jag ska köpa järntabletter. Min bm sa att det är bra även i förebyggande syfte. Niferex finns som receptfritt numera.
  • Jmlwc
    Aamon skrev 2018-01-06 19:08:41 följande:

Är i v8. Hade fram tid för några dagar sedan fruktansvärd molvärk som gjorde att jag fick lägga mig flera gånger av smärta. Har minskat nu och är hanterbart sedan några dagar tillbaka.

Sedan v7 däremot har illamåendet från helvetet inträtt. Urk... Då jag inte kan kräkas försöker magen vända sig ut och in när jag går och hulkar hela tiden :(

Sedan igår klev huvudvärken in... kommer och går och gör så jag mår ännu mer illa. Kul med hormoner.

Inser nu att det är detta vi försökt uppnå i över 2 år... haha...

Men så värt det i slutändan! Kämpa på :)
  • Jmlwc
    Vallmofröt skrev 2018-01-06 19:16:33 följande:

Ja jag ska göra de me. Tur man har en dosett så man kommer ihåg sina vitaminer

Det skulle jag behöva! Har glömt ta folsyra tabletter några dagar:( Tar dem innan jag går och lägger mig eftersom jag har fått för mig att jag mår mer illa av dem.
Svar på tråden Augustibarn 2018