• marran87

Augustibarn 2018

beso skrev 2018-01-04 13:16:21 följande:
    Min sambo o jag kämpade få barn. Fick flera mf. Men han stöttade inte bra alls vid mfallen o lämnade mig ensam med barnen varje dag när jag visste bebben var död o väntade på den skulle blöda ut o jag hade ont o mådde jättedåligt. Han frågade i pricip aldrig om vad som hände i min kropp när jag misstänkte mf var på gång genom avtagande graviditetsymptom och blödning m.m Kände mig så otroligt ensam o sviken! Vi gjorde Slut och 4v senare visade det sig att jag var gravid igen efter bara ett oskyddat med honom 1dec. Va inte vad jag önskade alls! :( Men välkommet såklart o jag är så orolig för mf. Förjävligt att gå igenom detta ensam! Är nu över en v sen jag berättade för honom men han har inte hört av sig en enda gång o frågat om det lever eller om jag e sjuk som han vet jag blir eller erbjudit sin hjälp! :(
    Tycker det låter som du hade varit ensam även om ni fortfarande var i en relation. Har du ingen nära vän som kan trösta, stötta, bolla och finnas där? Föräldrar? Jag håller tummarna att det reder ut sig på bästa sätt för dig! 
  • marran87
    cassibassi skrev 2018-01-04 14:25:35 följande:

Hej Hej!

Plussade 29/12 och var då i v8. Gick i tisdags in i vecka 9 :) Mina gravidsymtom är illamående, trötthet och ömma bröst. Tidigare symtom var även ökad aptit men det har försvunnit igen efter illamåendet tilltog.

Har inskrivningssamtal den 22, längtar! Längtar även till att vi har passerat v 12 så de största riskveckorna har passerat. Har ett tidigt missfall i bagaget samt att vi har varit ofrivilligt barnlösa i 4,5 år.

Lite om mig. Blir 25 år i maj, bor i Skåne med sambo som jag ska gifta mig med 9 juni 2018

Såna här saker värmer mitt hjärta lite extra på nå vis, verkligen stort grattis :) 
  • marran87

När jag väntade min dotter för 10 år sedan så hade jag lite flyt, jag klarade mig rätt bra hela graviditeten och kände mig gravid-snygg. Allt som hände var att jag fick en bula, allt annat var precis som vanligt

men den här gången kommer bli såå någonting annat.. haha! 

Jag är svullen i kroppen, min sambo sa idag "älskling, jag tror bestämt din rumpa är mer att ta i nu.." ... ehm, jaha eller tack, eller nåt.. haha :) min hår bara hänger, tung och oglansigt. Jag luktar aldrig någonsin svett, men nu helt plötsligt. Min andedräkt har blivit stark säger min sambo.

Pust, haha. Undra var sjutton det här ska sluta någonstans... :) Tur att bönan är värd allt! <3

• marran87
    saijda skrev 2018-01-04 22:12:59 följande:

Har inskrivning 17 januari och är nervös över vilken vecka hon kommer säga att jag är i :0 Undra ni som har varit där, ifall ni blev framåt-eller bakåtflyttade med dagar/veckor? :)

Apparna som finns och BM räknar lika dant. Enligt sista mens alternativt ägglossning. Så det datum du får på inskrivningen är lite på ett ungefär, sen vid ultraljudet kommer du antagligen bli flyttade lite framåt eller bakåt.
  • marran87
    Sirpa86 skrev 2018-01-04 23:25:42 följande:

Hoppar in här! Väntar mitt första barn med BF 12 augusti, 31 år bor i Göteborg. Är i v9 nu och molvärken har börjat försvinna, hur är det för er? Fortfarande molvärk? eller bör jag bli orolig..,

Välkommen och grattis! :) Tycker inte du ska vara orolig, det är så himla olika från graviditet till graviditet :) 
  • marran87
    Twiggi skrev 2018-01-04 21:04:04 följande:

Är snart i 5:e veckan enligt min gravid app, väntar på inskrivning hos bm för att fastställa datum :)

Apparna och BM räknar lika dant. Enligt snittmenscykeln och sista mensen första dag. Ett fastställt datum får man först vid ett ultraljud :) 
  • marran87
    cassibassi skrev 2018-01-04 22:06:23 följande:

Oj ni är några stycken som redan börjat märka förändringar på kroppen :) kul! Jag har inte märkt någonting utseendemässigt ännu mer än att magen inte är riktigt lika platt längre. Men det är det bara jag som ser haha. Längtar till magen syns :)

Mitt illamående däremot... verkar bli värre och värre. Idag har varit hemsk. Jag har inga problem att äta, vill äta hela tiden! Men dricka däremot.. fy vad det är tufft. Får kväljningar :/

Tror även jag har lågt blodtryck då jag blir yr så fort jag reser mig. Är så det svartnar. Fler som varit med om Det?

Jag har också lågt blodtryck, tror dom flesta här inne har det just nu.. det är rätt vanligt i början i en graviditet för att senare öka lite grann igen senare. Jag känner hur det snurrar i huvudet om jag stått eller suttit för länge på samma ställe. 
  • marran87
    saijda skrev 2018-01-05 11:19:56 följande:

Aha okej, tack för informationen. Detta är lite av en djungel :) hur mår du ? <3

Det är otroligt mycket att ta in verkligen. Jag har ju en dotter redan och sen är jag Googles bästa användare, inom allt.. haha :) älskar att gröta ner mig i saker! Jag mår faktiskt väldigt bra, känner mig nästan ogravid. Mår lite illa och blir supersuper hungrig om det gått många timmar sedan jag åt, svullen mage och såååå himla trött bara. Känner lite stickningar i brösten då och då. Hur mår du? :)
  • marran87
    saijda skrev 2018-01-05 20:29:00 följande:

Jag märker det, galet men underbart! <3

Jag googlar också massor, vill inte missa något eller så, därför kanske det blir dumma frågor :/

Åh vad skönt och höra att du mår bra ändå :) min mage är svullen, brösten är svullna och ömma gör ont när jag rör dem, har svårt och äta för mår så illa samt väldigt trött hela tiden ^^ men ha köpt hem tuc-kex, youghurt och massor med frukt. Hoppas det hjälper, är osugen på nästan all mat pga det extrema illamåendet :(

Men annars så mår jag bra. Vecka 7 (6+0) nu<3

Huaa! Håller tummarna att illamåendet vill dämpa sig snabbt!

Det går långa stunder då jag helt glömmer av lilla bönan och sen typ får leta symtom :) men mådde väldigt bra med min dotter också.
  • marran87

Vi pratar för fullt här hemma om KUB-testet...

Hos oss ingår det i basprogramet, jag är 31 år och vi är helt delade!

Hur tänker ni kring det?

Svar på tråden Augustibarn 2018