Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Augustibarn 2018

Vi kan ju alltid vänta och se hur många aktiva vi blir här och göra vår egna grupp sen om vi vill? Stängd och hemlig och allt ????

• Isavanna1

Klart vi ska peppa varandra! Vi ska ju göra detta tillsammans. Jag räknar ner till torsdag när Jah ska träffa bm första gången. Och såklart med ångestladdad förtjusning till tisdag i nästa vecka när det är vul. Jag hoppas så innerligt att det syns ett hjärta men jag vet ju också att det finns en risk det är för tidigt. ??

• Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-02 16:50:25 följande:
    Jag har inte fått sådana kommentarer...än! Men får se när de äldre kollegorna kommer märka något och börja kommentera :s

Orkar inte sådant så är nervös över det :0

Vi finns här för varandra och stöttar m.m <3

Ja det är fantastiskt roligt, vi flyttar om knappt en månad till nya lägenheten och då ska det shoppas massor till bebisen så slipper man stress :D
    Strunt i dem! Jag har fått lära mig att kan man inte säga något snällt eller positivt är det bättre att vara tyst! Det är ju så spännande med flytt och allt nytt det innebär.
  • Isavanna1
    Sissij79 skrev 2018-01-02 17:41:43 följande:
    Kan kanske ge dig lite hopp, tränar mycket långdistans triathlon och väntar just nu mitt 5:e barn, mått tok illa nu i början och haft svårt att träna, så fort pulsen stigit en aningen har det känts som att jag behöver kräkas. Är just nu i V 11 och de senaste dagarna har det börjat vända!!

Kan träna nästan som vanligt utan att må dåligt!!

Så jag håller tummarna att det blir samma för dig!

Tränat mycket med alla barnen under graviditeten och det har funkat jättebra! Har hållt uppe den sista månaden då jag de andra ggr inte orkat träna då. :)
    Åh fantastiskt! Då finns det hopp om förbättring ju! Skrattande
  • Isavanna1

BTW jag överlevde första dagen på jobb. Det gick bättre än jag trott men så var det första dagen på länge ju. Dock märker jag av humöret, jag orkar liksom inte rysta av mig kommentarer som innan utan snäser tillbaka istället.Obestämd

• Isavanna1
    emizz skrev 2018-01-02 18:43:06 följande:
    Tycker det är jätte kämpigt på jobb...jobbar som undersköterska 100% och är sååå trött och är illamående hela dagen fram till kvällen. När man jobbar som undersköterska blir man en människokännare så de frågar mig ju hela tiden hur jag mår haha men vill inte berätta riktigt ännu är bara i v 7 änsålänge :)
    Jag jobbar med män i åldern 30-63 dem undrade "vad fan det är för fel på dig och ditt humör" Foten i munnen
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-02 19:01:04 följande:
    Åh vad skönt! Då lyckades vi båda <3

Men mår inte alls bra nu, avdomnade muskler och ont i ryggen. Samt mår illa dygnet runt :((

Haha snäste också ifrån massor ^^

Hur mådde du på jobbet då? :)
    Mådde illa i morse och blev jätte yr och svimfärdig ett par gånger på eftermiddagen men det gick okej.
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-02 21:57:06 följande:

Hej alla! Grattis till era graviditeter! :)

Jag har tre barn sen tidigare. Haft 8tidiga missfall i ca v 5/6. Nu är jag gravid igen i v 7 tror jag. Kanske stannar det kvar denna gång då det gått längre tid.

Imorgon ska jag på tidigt vul och är såklart jättenervös. Kännt lite mensvärk idag snarare än växtnäring tycker jag. Samt att yrsel och illamående är bara ca 5% av vad det var igår.. Så blir orolig! :(

Någon annan som varit med om att illamåendet kommit o gått?

Kram från mig/oss ;)

Så spännande för er idag. Tror säkert det kommer gå jätte bra. Hur man mår kan väl variera väldigt från dag till dag? Iallafall för mig. Vissa dagar har jag jätte mycket värk och bara väntar på blodet. Men andra dagar glömmer jag nästan bort att jag är gravid.

Lycka till idag. ??
  • Isavanna1
    Isavanna1 skrev 2018-01-03 08:36:09 följande:

Så spännande för er idag. Tror säkert det kommer gå jätte bra. Hur man mår kan väl variera väldigt från dag till dag? Iallafall för mig. Vissa dagar har jag jätte mycket värk och bara väntar på blodet. Men andra dagar glömmer jag nästan bort att jag är gravid.

Lycka till idag. ??

Det skulle såklart inte vara frågetecken, det var en glad gubbe.
  • Isavanna1
    3hjärtan skrev 2018-01-03 10:54:53 följande:

Remiss för kub skickas iväg idag när jag är på inskrivning. Så hoppas det blir i v12+.

Förra hösten gjorde jag en sen abort pga kromosomfel som upptäcktes på kub. Sen blödde jag 3 mån så blev en skrapning sen blödde 3 v till. Så flera mån försvann av blödning. Sen tog det sig på 3-4e försöket men blev mf i juli. Sen tog det sig på 2a försöket som blev mf sep. Sen tog det sig igen på 2a försöket och här är vi idag med blandade känslor.

Håller tummarna att det går vägen denna gången för er.
Svar på tråden Augustibarn 2018