Inlägg från: Isavanna1 |Visa alla inlägg
  • Isavanna1

Augustibarn 2018

lussebulle25 skrev 2018-01-05 10:59:27 följande:

Jag var på första besöket hos bm igår, hälsosamtalet. Jättenöjd med henne! Jag tog upp frågan om man inte ska kolla så att hjärtat slår åtminstone?

Men hon sa att det ingår inte i rutinen att såhär tidigt göra ett vul. Jag hade fått göra det om det finns anledning, tex missfall flera ggr i rad. Jag kommer att få göra ul i vecka 12 (är i vecka 7 nu) och det känns så långt kvar.

Men hon gjorde mig ändå lugn genom att säga att sålänge jag fortsätter känna att brösten spänner lite, molvärk i magen pga växande livmoder och inte blöder så ska jag slappna av. 

Att det finns ingen anledning att tro att jag har fått missfall eller kommer att få. 

Så vecka 12 och vecka 19 kommer jag att få göra UL. Är det så för er andra också?

Eftersom jag inte har nån sista mens att gå på får jag göra ett vul för att bestämma hur långt jag är. Men sen blir det kub i 12-13 och rul 18-20 sa hon till mig igår. Tror att det är det vanligaste. Hade jag inte skullat göra kub hade det varit först v 18-20 för mig.

Skönt att du gillade henne.
  • Isavanna1
    lussebulle25 skrev 2018-01-05 11:09:12 följande:

Ja just det, så ligger det ju till såklart. Har reagerat på när andra har fått vul innan vecka 10, men då beror ju det på att man inte vet alls i vilken vecka man är i. Tack för svaret! Lycka till på dina kommande ul =)

Tack snälla. Förstår att v 12 känns långt borta, jag är lite glad att jag inte har koll. Då får Jah liksom en tjuvtitt på att allt är okej ju.
  • Isavanna1
    3hjärtan skrev 2018-01-05 12:11:11 följande:

Vul idag v10. Tickande hjärta och en liten som sprattlade på

Åh vad roligt!!! Stort grattis.
  • Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-05 17:56:24 följande:
    Det här är absolut sista gången för mig i alla fall:)
    Samma här, sista barnet. 
  • Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-05 19:06:46 följande:

Har ont i ljumskarna och mensvärk nu på kvällen. Bör jag vara orolig???

Har du gjort något idag som du inte brukar?
  • Isavanna1

Nu är det ju "snart" tisdag och dags för mitt vul, men jag börjar känna lite ångest över det. Jag känner mig inte så säker på att där kommer vara något. Jag mår inte illa och brösten ömmar inte lika mycket. Jag har svullen mage absolut och är verkligen helt slut på kvällen. Men annars känner jag mig nedstämd. Är det hormonerna som spökar eller vad tror ni?

• Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-05 19:15:29 följande:
    Nej, jag ligger i sängen nästan hela dagarna...
    Kan det inte vara växtvärk? Livmodern växer ju massor nu.
  • Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-05 19:22:11 följande:
    Det kan det säkert vara. Oro innan man verkligen ser en liten skrutt i magen kan säkert påverka.
    Ja du har säkert rätt. Men det känns ändå skönt att kunna ventilera det.
  • Isavanna1
    Jmlwc skrev 2018-01-05 19:23:36 följande:
    Ja det kan det ju vara. Hoppas på det:) Den här ständiga oron för allt som händer eller inte händer tar verkligen på energin:(
    Ja men det gör det verkligen. Man vill ju försöka fungera som sig själv trots allt som händer inom en.
  • Isavanna1
    cassibassi skrev 2018-01-06 00:10:44 följande:

Läser att ni är några som är oroliga för att ni inte känner molvärk, jag är orolig FÖR att jag känner molvärk! Det är alltså normalt då?

Har de senaste dagarna börjat känna mer i tjejmagen, drar och har sig. Men det gör snarare mig mer nervös. Har ett missfall bakom mig redan i v 3 så är så himla rädd att få det igen. Just nu är jag dock i v 9 så är längre gången denna gång :)

Jag har också massor med molvärk, men jag tror att det är nog lika normalt att ha det som att inte ha det. Våra kroppar är ju så olika, jag försöker tänka positivt, att om man inte har smärtor eller blödning så är det okej. Finns ju alltid skräck exempel där precis allt har gått fel men det är ju inte så vanligt. 
    Klart du är orolig efter ett missfall men det går säkert bra denna gången.
    Kram
Svar på tråden Augustibarn 2018