Augustibarn 2018
Alltså den här "tjockis"magen, dem svullna tarmarna osv NÄR försvinner den?
Alltså den här "tjockis"magen, dem svullna tarmarna osv NÄR försvinner den?
Har ni några cravings?
Jag är sugen på massa salt, turkiskpeppar och lakrisal. Även citronvatten och inlagda gurkor. I matväg vattnas det i munnen av all form av potatis, främst ugnsbakad. Mums!!
Tackar gudarna för mitt låga blodtryck, barnmorskan till och med rekommenderade att jag skulle salta maten lite extra! (För att få upp blodtrycket då)
Ja det undrar jag också ser ut som jag är i minst vecka 15 :0 någon som vet?
Jaha hade jag ingen aning om! Va ju lite skönt o slippa dra ner byxorna iaf! ;) Jag fick ny tid den 15e Jan tror jag. Alltså om ca 1 1/2v så då borde jag vara i v8 vilket jag förstått är optimalt för att kunna se fostret o hjärtrörelser o datera. Om bebben hänger kvar så länge..så blir det spännande o se om fostret stämmer i storlek för deras nuvarande datering av hinnsäcken. Dom får mer än gärna putta datumet en bra bit framåt eller bakåt då nuvarande datum ligger i riskzonen för att kunna vara 2olika paapaas. .! :/
Vet precis hur du känner dig!
Jag ser också tjock ut, hoppas vi får en riktig mage snart <3
Hej Hej!
Plussade 29/12 och var då i v8. Gick i tisdags in i vecka 9 :) Mina gravidsymtom är illamående, trötthet och ömma bröst. Tidigare symtom var även ökad aptit men det har försvunnit igen efter illamåendet tilltog.
Har inskrivningssamtal den 22, längtar! Längtar även till att vi har passerat v 12 så de största riskveckorna har passerat. Har ett tidigt missfall i bagaget samt att vi har varit ofrivilligt barnlösa i 4,5 år.
Lite om mig. Blir 25 år i maj, bor i Skåne med sambo som jag ska gifta mig med 9 juni 2018
Har PRECIS kommit hem, åkte tio i sex i morse och kom hem nu... Vilken lång dag, jag är så trött så jag skulle kunna gråta.
Jobbat full dag, varit hos barnmorskan. Jag tyckte riktig bra om henne faktiskt. hb:t var bra. Jag har inte gått upp något. Vi ses på tisdag efter ul för att få remiser till kub och vanliga blodprover.
Är snart i 5:e veckan enligt min gravid app, väntar på inskrivning hos bm för att fastställa datum :)
Hej alla preggos!
Gravid med andra barnet. Vecka 9.
Bf 14 augusti,
Bor i Skåne.
Min son är 1,5 år.
Ska på ultraljud idag. Spännande!
Så roligt att följas på vägen mot bebis ????????