• marran87

Augustibarn 2018

Jmlwc skrev 2018-01-09 08:09:54 följande:

Fy sjutton! Började v 9 med att kräkas 4 ggr. Kul! Nu ska jag tillbaka till högskolan efter jullovet och har packat väskan med kräkspåsar :(

Hua! Vilken start på dagen, hoppas du får bättre resten av dagen!
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 09:15:52 följande:

Var nyss på vul. Läkaren kunde inte direkt se något, han kunde se gulesäcken och ett litet foster men av storleken att döma skulle jag vara i v 6. Så ny tid den 23:e men jag tror inte mycket på det tyvärr, det känns mer troligt att fostret är dött.

Åh så tråkigt! :( skickar lite styrka & några kramar!
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 10:48:44 följande:

Tack snälla. Inte mycket att göra, får vänta dem två veckorna och se. Tyvärr

Ovisshet och väntan är verkligen inte kul! Jag hoppas tiden går fort för er. Tänker på er!

Funderar på att också boka in ett tidigt vul/ul för att stilla lite oro och även få veta tidigt om något är knas och inte vid v 12-13.
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 12:04:07 följande:

Jag vet ju att det inte hjälper men när det känns lite hopplöst griper jag efter strån...

Vad tror ni? Är allt okej och jag är bara väldigt tidig? Gör det nån skillnad att ta ett nytt test? Om så bara för mitt psykes skull. Jag tror inte jag insett förrän nu hur otroligt gärna jag vill ha det här barnet!

Självklart finns det ju en möjlighet att du är tidigare än vad du trott. 
    Jag minns när jag väntade min dotter, jag blev flyttade över en vecka bakåt på första UL.

Har du koll på din ÄL eller bara mensen sista dag? Din ÄL kanske frångår "standard" och är senare.

Jag håller tummarna att din kropp bara spelar dig ett spratt!
  • marran87
    Svartakattenmjau skrev 2018-01-09 11:50:53 följande:

Någon måste hjälpa mig att räkna ut!?? Fattar ingenting. Väntar mitt första barn. Den sista mensen kom 4/11, alltså 9 v+3 dagar sen. Men ändå vill appar få mig till v 10+3 eller v10+0. Hur kan det bli så? Var på tidigt ul nu men fattade inte vad bm sa och hon var inte heller speciellt pedagogisk eller trevlig ???? helt förvirrad nu!! Men ändå väldigt glad efter ha sett den lille saken i magen ?? Vill bara veta när v 12 är så jag kan sluta vara så himla orolig!

När jag knappar in 4/11 som första dagen på sista mensen så får jag upp 9+3.... är du säker på att du fyllt i rätt? 
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 12:42:03 följande:
    Tack! Jag har inte koll på något av det... jag slutade med mini piller i oktober, fick ingen blödning alls och testade positivt 17/12.
    Med veckotest? Jag hade försökt leva på hoppet till nästa ultraljud om jag var dig, eftersom det inte finns något exakt datum för något. 
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 13:21:14 följande:

Vanligt test den dagen men köpte veckotest någon dag senare. Jag antar att det faktiskt kan stämma... jag har alltid plussat väldigt fort så jag får nog lätt höga hormonhalter... så det finns ju kanske hopp trots allt. Nu när värsta chocken lagt sig.

Men dåså, då hoppas vi på det bästa! :) Jag håller tummar & tår för er och ser fram emot att få höra fortsättningen.
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2018-01-09 13:35:27 följande:

Tack snälla!

Risken är ju att om där finns någon så är det ett september barn... men vad gör det!

Det gör ingenting, du hör hemma här ändå :)
  • marran87
    saijda skrev 2018-01-09 11:31:21 följande:

Jag är jätte nojjig nu, hade lite ljusrosa blod/flytningar på pappret när jag gick på toa förut idag (vi myste i söndags). :(

Kan det vara på grund av att det är känsligt där nere nu? :0 MVC ska kontakta mig vid 14:00

Har du ont? Försök slappna av och tänk inte det värsta. Jätte svårt såklart, det förstår jag. Men, det är inte helt ovanligt med någon blödning under graviditeten. Vill också tro och minnas att jag läst att det absolut inte är konstigt efter mys, då slemhinnor och allt där nere är lite ur fas.

Jag håller tummarna att allting går bra!
  • marran87
    saijda skrev 2018-01-09 14:30:03 följande:
    Jag har försökt slappna av och det hjälpte att prata med MVC. Det var som jag misstänkte, det du säger.

För Nu på eftermiddagen så var det borta, som inget har hänt. Har pratat med MVC också och hon sa att slemhinnorna och livmodertappen är känsliga vid graviditet så det var därför :)
    Men så skönt att du känner dig lite lugnare. 

När jag väntade min dotter hade jag en blödning vid ett tillefälle, väldigt mycket blod på pappret vid toalettbesök, ingenting var knasigt och hon är 10 nu :) 
Svar på tråden Augustibarn 2018