• LunaLo

BIM JANUARI 2018

Hej på er! Vad jag är glad av att få skriva här till er efter att ha läst alla inlägg, min sambo har nyss sagt ja till att försöka få en liten, vi båda är 26 och har inga barn sedan tidigare. Jag har längtat som en tok i flera år och nu får jag äntligen grotta ner mig i mitt favoritämne å hålla tummarna.

Ska bli roligt att följas åt! Jag har använt natural cycles i snart 3 år som preventivmedel och är rätt så säker på att jag har äl på fredag 5/1 :) nu kör vi!

• LunaLo
    josgos skrev 2018-01-01 20:52:21 följande:

Välkommen! Då har du ju bra koll på cykeln så förhoppningsvis får du snart ett plus!

Tack! Jag hoppas det. Har dock en kort lutealfas (Varierar mellan 10 och 11 dagar) så håller tummarna att något någon gång vill fastna :)
  • LunaLo
    Tildurrr skrev 2018-01-01 19:57:59 följande:

Åh va kul att äntligen få försöka! Håller tummarna för dig!

Tack så mycket!! :D
  • LunaLo
    Elina22 skrev 2018-01-02 13:09:13 följande:

Tack snälla allihopa!

Hade äl 20, och bm 4/1 men har haft mensvärk i tre dagar och kände hela tiden att mensen är påväg. Gick förbi gravtestet imorse och kunde inte motstå, var dock helt säker på att det skulle stå ?inte gravid? för har knappt haft några symptom alls, förutom ?mensvärken? nu i några dagar. Så vid bim-2 visade det positivt! Blev helt chokad och glad! :)

Stort grattis!!
  • LunaLo
    Strawberrybrud skrev 2018-01-02 14:33:57 följande:

Ven mer har BIM runt 14-16/1? :)

Jag har BIM den 16/1 :) har dock inte haft äl än... har ganska kort lutealfas på bara 10-11 dagar.
  • LunaLo
    minipeach86 skrev 2018-01-02 13:11:51 följande:

Hoppsan, klassiker att glömma bifoga!! =)

Hade ni tolkat som NC att ÄL var CD19.... eller som jag, att det var CD16?? 

Jag hade också tolkat som du att äl var CD16. För mig blev det sådär för ett par månader sedan, och efter ganska många dagar, närmare när mensen skulle komma så flyttade NC tillbaka ägglossningen till när jag tyckte den borde ägt rum... konstigt.
  • LunaLo
    maria1992 skrev 2018-01-05 18:07:45 följande:

Aha tack för det! vad bra! Jag har dock redan haft ägglossning för drygt 3-5 dagar sedan. Är den tjock även efteråt då? Samma under hela cykeln? :)

Om jag har fattat det rätt så äre väl livmoderslemhinnan som vi blöder ut vid mens. Så efter mensen fram till ägglossning vill man att den ska byggas upp igen för att ägget ska kunna fastna, och sen ska det såklart fortsätta vara tjock för att hålla kvar ägget.
  • LunaLo

Hej! Nu börjar jag vakna till liv efter väntan fram till ägglossning :) är ganska så säker på att jag har ägglossning idag. Enligt natural cycles så står det att man är ?mest fertil? dagen innan ägglossning och ?hög fertilitet? på ägglossningsdagen. Någon som vet varför det är så? Tar det lite tid för spermierna att hitta rätt eller vad beror det på?

• LunaLo
    maria1992 skrev 2018-01-05 18:37:23 följande:

Aha, så antingen är jag gravid nu då eller kommer mensen som varligt och slemhinnan blir tunnare igen? tack för dina svar!

Ja precis :) vi får hoppas på det första!
  • LunaLo
    tossaliten skrev 2018-01-06 20:38:08 följande:

Det är så konstigt. Hade äl 3-4/1 tror jag. Brukar ha ont 1-2 dagar på den sidan äl är..nu är det ju 3 dagar senare och jag har ont i ?tjejlaget? när jag hostar och tyngdkänsla. Ont varje steg jag tar. Vad sjutton är det?!!? Nån som känner igen sig??

Hm, låter ju konstigt. Hoppas det är väldigt tidiga graviditetssymtom, jag brukar dock ha väldigt liknande vid ägglossning. Brukar kännas som om det hänger en liten vattenballong som sträcks ut och nästan spricker vid varje steg jag tar.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018