• LunaLo

BIM JANUARI 2018

Hellan skrev 2018-01-09 06:48:47 följande:

BIM i söndags, tempen fortsatt hög och inga Spotings. Gäspar mig genom dagarna, känner mig varm och lite ömma bröst. Börjar hoppas på ett +, men har inte vågar testa ännu, kanske torsdag morgon då börjar jag jobba sent annars blir det fredag EM eller lördag morgon. Får se hur tempen beter sig och hur länge jag kan vänta.

Låter ju väldigt lovande!! :)
  • LunaLo

Äl+ 4 eller 6 här, är rätt säker på att det borde vara äl+4 (hade lite förkylningssymtom två dagar innan ägglossningen borde ha kommit, fick då en liten tempohöjning och NC markerade ut äl då). Mina bröst brukar alltid bli ömma ett par dagar innan mensen men nu ömmar dom redan... vad är det som gör att brösten börjar ömma? Någon som vet?

• LunaLo
    Nolix skrev 2018-01-09 01:17:21 följande:

Gjorde insemination idag på min sambo, BIM 23/1 :)

Spännande, lycka till! :)
  • LunaLo
    Strawberrybrud skrev 2018-01-09 13:54:53 följande:

Jag började tempa onsdag (3/1). Har fört in historik då jaf fick missfall 13/12.

NC menar att jag borde ha haft äl 1/1. (Bifogar bild). Men när jag tempade gick min temp upp med 0,26 grader 5/1. Bör inte äl ha skett 4/1 då? Eller... bifogar bild på månad och graf!

Precis så som dom andra skriver har inte NC markerat ut din ägglossning, i kalendern kommer du få en liten ägg-symbol och i grafen får du en symbol och ett blått sträck. NC har markerat ut att dom tror att du troligast är mest fertil den 1/1 och med det menar dom att dom tror art ägglossning kommer vara 2/1 men då dom inte hade tillräckligt med data kan dom inte med säkerthet markera ut den. Håller dock med dig om att det ser ut som att den borde ha skett 4/1. Bifogar bild på min cykel denna månad så ser du symbolerna.

• LunaLo

BIM lista 

1/1 Annso123

2/1 ankmamman + Reflexgarn

3/1 Mawie

5/1 Alltidvi + Smile1234

7/1 citrongräs, Hellan 

9/1 boggielo

11/1 stragge + qismet

12/1 Lilj3 + josgos + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora

13/1 Woohooo

15/1 Nardil + HäxanSurtant + MammaMia1012 + Sunshine4life

16/1 Tiffany + LunaLo

17/1 maria1992

19/1 ampjot + stoppsign

20/1 levisen

21/1 norrland91 + Lindsey77 + GerCho

22/1 Airmos + Lucifer91 + lyckligast80 + imsevims

23/1 Nolix

27/1 Aylina88

29-30/1 carnations

31/1 Anonym (newbie)

?? Loouiiisee (osäker på när BIM är)

PLUS lista

4/1 Annso123 (BIM 1/1)

4/1 ankmamma (BIM 2/1)

5/1 Mawie (BIM 3/1)

6/1 Fialooop (BIM 3-5/1)

8/1 boggielo (BIM 9/1)

8/1 qismet (BIM 11/1)

10/1 josgos (BIM 12/1)

(om du saknas eller ser något som är fel, kopiera gärna listan och lägg till dig själv)

• LunaLo

Jag var nyss och tränade och började fundera sen när jag stod i duschen... Om man t ex löp-tränar efter ägglossning och vi säger att ägget har fastnat... finns det risk för att man skakar ut ägget igen för att det liksom blir stötar? Eller är det kanske så att man trycker in ägget ännu djupare? Hahah, ja ni hör ju vad min hjärna börjar bli knäpp. 

Vet någon vad man säger till dom som gör insemination? Bör dom ta det lugnt dagarna efter eller träna som vanligt? 

• LunaLo
    Ellasia skrev 2018-01-10 21:07:50 följande:
    Skönt att höra någon som tänkt precis jag tänkte haha! Jag rider nämligen 8-10 hästar per dag och har också tänkt om det typ kan styrda så äggen fäster sämre. Men tänkt att jag varit knäpp som tänkt så haha!
    Haha, åh ja, egentligen så är det ju väldigt bra för fertiliteten att man rör på sig men just efter ÄL så känns det lite oklart :P 
  • LunaLo
    Sunshine4life skrev 2018-01-10 21:47:47 följande:

Sista källan blev fel: www.babyhjalp.se/traning-under-graviditeten-vecka-for-vecka

Åh tusen tack. Klickar man sig vidare står det också såhär; 
    Hopp och studs - Många tror att hopp och studs kan skaka loss fostret eller moderkakan och orsaka missfall. Detta är inte sant, men en försvagad livmoderhals kan däremot triggas av träningen och orsaka missfall. Detta hade dock mycket väl kunnat hända även om man inte tränar då den försvagade livmoderhalsen inte förmår att hålla sig stängd, sedan fostret blivit så stort att det tynger och pressar på. Ta det dock lugnt med övning som involverar hopp och studs och ta bort dem helt från vecka 20. 
    Det här kanske inte handlar om dom första dagarna men jag hittade också på någon fertilitetsklinik där det stod att efter insemination kan man leva och träna helt som vanligt. Jag ska försöka sluta oroa mig att jag gjorde ett dumt val ikväll. BIM -6 idag :)  brösten blir ömmare och ömmare och idag har jag varit ordentligt gasig i magen samt börjat få lite molande värk. 
  • LunaLo

Grattis till alla som plussat senaste dagarna! Jag är på BIM-3, var precis på toa och när jag torkade mig kom en liten rosa flytning på papperet... brukar få spottings 2-4 dagar innan mens, blev så besviken. Trodde så mycket då jag haft väldigt ömma bröst sedan bara någon dag efter ÄL, lite molande värk samt lätt huvudvärk de senaste dagarna... :/ aja, bara å bryta ihop å komma igen! Heja oss!

• LunaLo
    Woohooo skrev 2018-01-13 13:29:02 följande:
    Eller hur?! Jag är så lycklig, men vill inte hoppa riktigt än... men det är så svåååårt! Jag och pojkvännen köpte ett digitalt för en stund sen, och vi tänkte ta det imorgon.

:) <3
    Wohoo, grattis till plusset!! (älskar att ditt användarnamn passar till tillfället så bra :) ) 
  • LunaLo
    josgos skrev 2018-01-13 13:14:26 följande:
    Jag ser ju helt klart något! Vad roligt! Tycker absolut du kan ta ett test imorgon igen och förhoppningsvis är det starkare. Bifogar bilder på mina test de senaste 4 morgnarna, med start BIM -2

Vilken fin stegring du har :) 
  • LunaLo

Spottings även idag, BIM på måndag/tisdag... så det känns ganska kört. Dock fortfarande ömma bröst men det försvinner väl när mensen drar igång på riktigt. Tror jag får hoppa över till februari-tråden.

• LunaLo
    maria1992 skrev 2018-01-14 04:06:13 följande:

Jahapp och där kom mensen.... :/

Vad tråkigt :/ För mig med, haft spottings i två dagar men idag sjönk tempen och det känns som om den kommer igång ordentligt nu. Hoppa med i februari-tråden. Nästa månad är det vår tur! :)
  • LunaLo
    maria1992 skrev 2018-01-14 09:51:30 följande:
    Så tråkigt! Min mens är som din, jääättesparsam.. mest brun/ljusrosa. Inget färskt blod. Vaf beror de på? Är de mens eller ej? Jag har ej tempat så vet ej :/
    Jag vet inte riktigt vad det beror på, dom senaste månaderna har jag haft så här med spottings några dagar innan mensen kommer igång, hoppas progesteronkrämen ska lösa detta till nästa cykel :) 
  • LunaLo
    Sunshine4life skrev 2018-01-14 12:20:06 följande:

Känns som att jag måste hoppa på februaritråden istället. Har BIM-1 men tog CB early som visade negativt. Vad heter februari-tråden? Hittar ingen när jag söker på familjeliv..

Vad tråkigt, välkommen till februari-tråden. Jag hade också svårt att hitta den, heter bara BIM Februari.
    www.familjeliv.se/forum/thread/78355784-bim-februari 
  • LunaLo
    Milamilis skrev 2018-01-26 22:44:55 följande:

Jesus Kristus, jag har mått SÅ illa ikväll! Jag är iväg på en gala där det bjudits fyrarätters och efter första var jag övertygad om att jag skulle spy så efter det har jag petat mig igenom maten. Jag tar nog tillbaka det där om att det bara är mens på G här.

Åh vad spännande! :) när har du BIM?
Svar på tråden BIM JANUARI 2018