• annamfamilj

BIM JANUARI 2018

Rikkis skrev 2018-01-04 17:44:06 följande:

Har BIM den 7e. Mått fruktansvärt illa nu under em och haft ont i nedre delen av magen efter sex nu på em. Hoppas på + men har känsla av att jag inbillar mig. Någon som känner samma sak? :/

Bim 9.e.

Ont i ena bröstet (strålningar) och illamående. Säkert pms...

Ni som är gravida, är ni täppta i näsan?
  • annamfamilj
    hallonnpaj skrev 2018-01-04 18:44:07 följande:

Kom bara brunt när jag torkade mig imorse. Inte kommit något mer sen? Brukar inte ha så innan mens.. men kanske är den som är på g. Hoppas mer på nidblödning

Håller tummarna hårt!
  • annamfamilj
    ankmamma skrev 2018-01-04 18:59:06 följande:

Hej! Jag har inte upplevt mig täppt i näsan, men tydliga ådror på brösten samt att de varit lite extra ömma och ganska mycket stickningar/hugg/mol i magen, inget illamående än och för att inte glömma.. sjukt gasig! sambon undrade vad som hade hänt XD haha

Tack för info. Undrar då jag blev extremt täppt tidigt i grav med ettan och tvåan...men inte nu...
  • annamfamilj
    FrökenFiaLotta skrev 2018-01-04 19:18:41 följande:

Jag hittade ett test som kan se om man är gravid 6 dagar innan bin ???? köpte två för att vara helt säker ??

Clear blue early?

Wiiiii, jag är gravid!

Grattis!!! Solklart!!! Något/några symtom?
  • annamfamilj
    Elsaida skrev 2018-01-04 19:25:57 följande:

Ser ni Här?

Hmmm...njee eller var ska man titta? Kan ju synas mer hemmaän på kort?
  • annamfamilj
    Elsaida skrev 2018-01-04 19:43:44 följande:

Extrem mensvärk och ont i brösten, Metallsmak i munnen och lite yrslig, fryser men här hög temp.

Fick svagt + nu i kväll, får se om de stämmer

Grattis! Då syns det säkert, bara det att jag tittar galet på kortet.
  • annamfamilj
    Elsaida skrev 2018-01-04 19:53:51 följande:

Bilderna blir galet dåliga här inne så de som är svagt hemma blir ännu svagare här :-/

Men här är strecket....

Jooo det är nog ett streck där! Hoppas!!!!
  • annamfamilj
    FrökenFiaLotta skrev 2018-01-04 20:11:26 följande:

Jag har noll koll på hur man varken svarar eller hör smile-gubbar här så blev massa frågetecken i mitt första inlägg.

Jag mår illa mest hela tiden. Jag är hungrig. Eller har ett sug i magen! Och jag har lagt mig 18,30 i tre dagar i rad nu. Gaaalet trött!! Har även jobbigt med mitt luktsinne.

Enligt min egen beräkning( med appar ) är jag i v 4-5 nu. Äl 17 dec.

Äl 17 dec? Hur lång cykel har du? Blir nyfiken då vi verkar ha nästan samma bim men min äl var 25 dec
  • annamfamilj
    Glädje skrev 2018-01-04 20:58:11 följande:

BIM -4 idag och negativt på babyplan tidig..

Känns hopplöst men är ju så tidigt än..

Ändå symtom är lite känsligare bröstvårtor och sjuka drömmar...?

Någon annan på bim-4?

Bim-5 och ont i ena bröstet som det "drar" i. Vaknat tidigtnågra dygn. Har alltid "sjuka" drömmar haha
  • annamfamilj
    Lottch3n skrev 2018-01-04 21:26:55 följande:

Dock har jag gått så långt som att börja titta på gravtest... jag som lovat mig själv.. :/

Förstår det. Plussade med förra på bim-6. Hade inga symtom alls. Jo hungrig. Sen trött i v 7
  • annamfamilj
    annamfamilj skrev 2018-01-04 21:46:38 följande:

Förstår det. Plussade med förra på bim-6. Hade inga symtom alls. Jo hungrig. Sen trött i v 7

Jo...tät i näsan.
  • annamfamilj
    Elsaida skrev 2018-01-05 09:10:55 följande:

Japp vaknar mellan 3-4 varje natt och har super svårt att somna om...

Samma här. Somnade om vid fem i åtta och sen skulle jag upp åtta suck....
  • annamfamilj
    Mawie skrev 2018-01-05 09:25:30 följande:

Bim 3/1 ,ingen mens ännu.

Brösten ömma( ömmat sen ägglossning)och magen känns uppblåst och lite öm i magen.

mensvärk el inte ??

Verkligen spännande!
  • annamfamilj
    Nardil skrev 2018-01-06 11:56:03 följande:

Hade världens sjukaste dröm inatt! Jag och min man var i ungefär samma situation som nu, i gråzonen mellan äl och bim. Men av någon anledning gick vi till en fertilitetsdoktor. Hon bestämde att vi behövde öka våra chanser och skulle inseminerA mig med min mans sperma och något medel som skulle underlätta. Det kunde dock bli några biverkningar och det blev det minst sagt då det började slå ut eldsflammor ur slidöppningen och liksom brinna som en vit eld där inne :'D Det gjordeinte ont men varlite väl varmt för att vara bekvämt. Så då fick jag order om jag skulle dansa och inte stanna förrän detslutat brinna och det fungerade. Haha oerhört knäppt pch idag har jag massor av "mensvärk", undrar om jag hade det under natten också och min hjärna försökte förklara den på något sätt.

Galet var det iaf xD

Haha jag gråter av skratt. Vad kul dröm och roligt att du bjussar på den. Man behöver skratta lite i denna hets...
  • annamfamilj
    Frips skrev 2018-01-06 14:34:35 följande:

Hej :) Första försöket sedan MA i november (andra barnet) och vi prickade in är i måndags förra veckan. Enligt min app är det BIM idag men eftersom mitt MA kanske rört om det i kroppen vet jag inte om det stämmer riktigt. Har sedan äl haft 0,4 grader högre temp, molvärk, stickningar i svanken, ömma bröst med tydliga ådror, illamående, samt mörklila blygdläppar (ledsen för infon... haha). Vad tror ni med mitt test, spökstreck eller svagt plus? Det syns lite bättre på riktigt än på bild, men för svagt för att jag ska tro på det. Ingen mens i sikte i alla fall :)

Så svårt...tycker mig ana ngt men inte riktigt säker.
  • annamfamilj
    Storafamiljen89 skrev 2018-01-06 17:08:05 följande:

Jag har BIM den 11e har jag räknat ut nu. Har ingen app som jag följer utan räknar bara dagarna via kalendern :). Jag är inte så duktig på det där med hormonerna men sist testade jag positivt 4dagar före mensen. Dock var det tvillingar då så då kanske man får högre hormonstegring lite tidigare. Nu har jag lovat mig själv att inte testa innan den 11e iallafall. När har du bim?

Jag plussade-först på bim+11 första grav (ma)

Bim+0 andra grav

Bim-6 tredje grav (tvillingar)
  • annamfamilj
    Neptun skrev 2018-01-07 20:45:59 följande:

Nä på ons :) me. Har oregelbunden cykel så varierar ofta !

Ok! Har su några känningar?
  • annamfamilj
    Neptun skrev 2018-01-07 22:10:11 följande:

Ja! Brukar ha ont i brösten flera dagar innan men nu knappt något!! Mår illa, finnar och tappen når jag knappt! Säkert inbillning men hoppas!!!

Känner du något?

Inte mkt...ilningar i brösten och huvudvärk och lite febrig/frusen. De graviditeter jag haft var jag tät i näsan...blev trött tidigt vill jag minnas. Sen kom ju illamående och att magen liksom blev "stillastående". Så är det inte nu. Så det blir nog inte plus här och det är ok. Har tre fina barn, men har hoppats lite på en fyra ändå. Men är så tacksam för de tre friska barn jag fick äran att få bära fram. Fast medger hoppet...haha.

Väntar till bim och ser om jag kan motstå att testa om inte tanten är punktlig.

Lycka till alla!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018