• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Memlan

Känner att jag har noll koll på ägglossning och bm just nu. Så om någon vill hjälpa mig så är det tacksamt.

Jag har ätit provera i 3 månader för att slippa blödningar då jag har starka mensvärkar. (Vet inte så mycket om provera)

Jag slutade med provera den 10 december och har fortfarande inte fått någon mens. Min man har opererats sig och kunde inte ha sex på ett tag och vi hade sex första gången den 18e december och kan skriva lite här nere hur det har sett ut med ägglossningstext osv (lite rörigt nu, ursäkta)

Jag har tagit clearblue dubbel men i förrgår så tog teststickorna slut och jag tog för givet att mitt apoteket hade stickor men icke så jag köpte apotekets ägglossningtest och testade med igår och idag.

10/12 slutade med provera

18/12 oskyddat sex

19/12 endast cirkel på clearblue men vi hade sex. Tror det var denna dag och någon mer jag hade mycket flytningar, nästintill vita.

20/12 varken sex eller ägglossningstest (något kom emellan)

21/12 blinkade gubbe, sex

22/12 blinkande gubbe, sex

23/12 blinkande gubbe, sex

24/12 blinkande gubbe, sex

25/12 blinkande gubbe, sex

26/12 blinkande gubbe, sex och stickorna tog slut.

27/12 tog apotekets ägglossningstest och båda strecken var starka men inte lika starka, vi hade sex, dock så fick jag jätte ont i tjejmagen direkt efter han kommit i mig?!

28/12 idag var teststrecket ganska starkt men svagare än igår och kollade mina flytningar som knappt var befintliga och de var kladdiga

Jag har noll koll på vad som sker men nu har det gått 3 veckor sen jag slutade med provera och ingen mens i sikte förutom att jag haft symtom som förstoppning, sämre aptit och lite molande värk i magen.

Hur ska jag tolka allt detta? ????

• Josse8632
    öland88 skrev 2017-12-28 09:22:19 följande:

Oki. Jag beställde nya men hade kvar sedan förra månaden. Jag testade igår och nu på morgonen. Väntar fortfarande på de som jag tog idag.

Nu har jag också testat! Negativt! Så bara vänta in mensen och nästa ÄL som blir försök 4....
  • Josse8632
    Adalgisa skrev 2017-12-28 11:07:41 följande:

Vad roligt att vi är så många på samma dag! Har ni barn sedan innan? Hur många gånger har ni försökt?

Detta är min och min sambos andra försök, inga barn sedan tidigare. 29 år, boende i Stockholm! :)

3e försöket för oss, dock dags att rikta in sig på försök nr 4 då jag testade negativt idag! Jag och min sambo är båda 31år och har inga barn sen innan!
  • stragge
    Liiiinda90 skrev 2017-12-28 14:03:42 följande:

Hej igen :)

Blir ägglossningstesten svagare på själva ägglossningsdagen ? :)

Undrar detsamma, jag har fått ett starkt streck men nu är det svagt igen så förvirrande ! :(
  • Charlizee
    Liiiinda90 skrev 2017-12-28 14:03:42 följande:

Hej igen :)

Blir ägglossningstesten svagare på själva ägglossningsdagen ? :)

Stegringen sker innan ägglossning så det borde bli svagare när ägget har släppt
  • stragge

Såhär har mina ägglossningstest sett ut vet inte om jag har haft någon ägglossning än, slutade med mina minipiller och försöker leta rätt på när jag har ägglossning. Trodde att det var pågång den 26/12 men var svagt på kvällen igen.. någon hjälpsam människa? :D

• Liiiinda90

Det här är så förvirrande med ägglossningstest!

Enligt appen jag anväder så ska jag ha ägglossning idag. Har en molande värk i tjejmagen och hade de även igår.

Vi hade mys

22/12

24/12

25/12

26/12

27/12

Och han fåt allt ställa upp idag igen ???? haha

Hoppas att det tar sig , för jag fattar inte alls med dom här testen när man ska mysa till

• Liiiinda90
    stragge skrev 2017-12-28 15:28:54 följande:

Såhär har mina ägglossningstest sett ut vet inte om jag har haft någon ägglossning än, slutade med mina minipiller och försöker leta rätt på när jag har ägglossning. Trodde att det var pågång den 26/12 men var svagt på kvällen igen.. någon hjälpsam människa? :D

Ser ju ut som att det borde vara positivt den 26/ iaf :) när är bim för dig ?
  • minipeach86
    ankmamma skrev 2017-12-28 09:09:36 följande:
    Jag är ingen expert men jag tror absolut att du kan ha haft äl runt 16-17 där den lilla temphöjningen är, speciellt med tanke på att tempraturen även fortsätter att vara högre dagarna efteråt:) har du använt NC länge? Jag vet att dom gärna vill vara helt säkra innan de sätter ut äl för att de inte ska ha fel.. vilket jag tycker är både bra och dåligt x)
    Tack snälla för din kommentar! Till min stora lycka hade tempen krupit upp ytterligare några myrsteg imorse och då markerade NC plötsligt att ÄL inträffat cd17, alltså den 24/12 =) (Som du säger - efter några dagar när de antagligen känner sig mer säkra!) Jag tror kanske att det var cd16 eftersom det var dagen innan tempen tog ett tydligare skutt uppåt, men nånstans där iaf! Så lättad! Nu borde alltså BIM vara 5-6 jan och jag får hoppas ett tag till <3 
    Jag har använt NC hela året men bara haft en ägglossning (förra cykeln och det var med hjälp av hormonspruta), så det här med att tyda min ÄL är lite nytt för både mig och NC ;) 

Hur ligger du till? =) 
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 1 bekräftad ÄL med hjälp av dubbeldos Letrozol + Ovitrelle
Svar på tråden BIM JANUARI 2018