Inlägg från: FruSötPotatis |Visa alla inlägg
  • FruSötPotatis

Era bästa tips och strategier när barnen är stimmiga?

Förstår precis hur du känner, ibland är det verkligen så jobbiga så att man inte vill något hellre än att drämma till dem lite lätt. Men det gör man självklart inte!

Det bästa sättet är istället att bestämt visa vad som gäller. Vi har ett sepicellt kodord i familjen. Säger jag eller deras far det så vet de att det är allvar, då tolereras inte flams längre. Istället ber de först varandra om ursäkt för att sedan säga förlåt till oss.

Det tog ett tag att få de att förstå allvaret av kodordet, men är man bara tillräckligt koncis så krävs det inte alltför mycket tid. I början var vi även tvungna att koppla kodordet till olika negativa saker, men det behövs inte längre. Antar att det hjälper med minnena från början av "träningen" för att de ska sköta sig.

• FruSötPotatis
    PelleSwanzlos skrev 2018-01-21 21:52:17 följande:

Om ungarna beter sig som riktiga svin och stojar omkring brukar jag ta en blandning av 2 dl lacknafta och 3 sömnpiller som jag låter koka ihop och gotta till sig på spisen under låg temperatur. Sen låter du hopkoket stå i drygt 2 minuter innan du ger det till dom små rackarna. Den metoden som jag har sett funka bäst är intravenöst med ett lätt stick i nacken, då däckar dom direkt efter typ 30 sek.

Hoppas detta var till någon hjälp! :)

Vad fan säger du? Är det där ens hälsosamt? Eller möjligtvis under kortare perioder, men att ge det till dem regelbundet kan väl ändå inte vara bra?
  • FruSötPotatis
    Mirelle skrev 2018-01-21 21:48:11 följande:

Timer, 5 min. Blir knappt roligt när de får ;)

Vad innebär detta?
Svar på tråden Era bästa tips och strategier när barnen är stimmiga?