Mimipig skrev 2018-02-19 20:27:19 följande:
Hej på er igen. Tack för alla fina ord. Igen. Jag bestämde att jag ger det tio dar för ma att komma ut på egen hand. Har tid den 26/2. I fredags kom det några droppar färskt blid, sen bara brunrosa flytningar sen dess. Idag kom en plötslig skvätt till, sen inget. Ni som har varit med om missfall - har någon lust att berätta? Vad kan jag förvänta mig? Jag förstår ju att det är väldigt individuellt, men ändå... v 7 dog fostret.
Jag beklagar ditt ma. Jag vet hur det känns, är med om samma sak själv. Det kunde varit jag som skrev ditt tidigare inlägg. Jag var på VUL i (trodde jag) v12 och fick veta att fostret dött i v 7+4. Fick en ny tid den 27/2 för att ge kroppen tid att sköta det själv, annars tabletter då.
Det var som att kroppen fattade först när hjärnan fattat att det var kört, för samma dag som VUL varit, började jag få blodiga flytningar. Detta höll på ända tills igår. Igår kväll fick jag allt mer mensvärk och kände på mig att det skulle sätta igång nu. Mycket riktigt vaknade jag i natt av stark mensvärk. Försökte somna om men det blev bara värre. Gick upp på toa, och för att ta värktabletter. Då kom det nästan som värkar, fick andas mig igenom dem, och det kom ut klumpar och blod. Tillsist kom nog hinnsäcken och moderkakan för efter den klumpen försvann smärtan direkt. Det var kanske 30 min som det var riktigt jobbigt, sen släppte allt. (Ber om ursäkt för detaljerna, men det hjälpte iaf mig att läsa om andras ma, för nu visste jag ungefär vad jag skulle vänta mig.) Nu blöder jag bara, som mens ungefär. Förhoppningsvis läker det fort, nu när kroppen skötte det själv.
Det kändes också skönt att det är över, nu kan vi börja om igen, så fort jag slutat blöda. Det var dessutom det första jag frågade läkaren, när vi kan börja försöka igen. Känner verkligen att jag vill bli gravid igen, så fort som möjligt.
Hoppas det går bra för dig, och att ni också kan börja om igen.