Behöver åsikter vad är rätt och fel
Hej.
Behöver lite råd då jag hamnat en svår sits. Har börjat få dålig samvete.
Det är så att jag lever med en man som har 4 barn sen tidigare med 2 olika mammor och jag har ett barn sen tidigare. Vi har ett gemensamt på väg. Min man jobbar i en annan stad och jobbar väldigt mycket. Vi har hans barn hos oss varannam vecka och mitt barn på heltid. Det har fungerat super jag har nästan all ansvar och har inte haft några problem med det. Lite kort om hur vardagen ser ut när alla barnen är hos oss, mannen kör alla barnen till skolan ( 3 olika orter, en bit att åka ). Jag hämtar alla barnen från skolan åker hem lagar middag, tvättar städar samt läxhjälp. Mannen kommer hem vid 19.30 och barnen lägger sig mellan 20-21. Alltså träffar han dom en kort stund innan läggdags. Jag har inte haft några problem med det här utan snarare tyckt att det är roligt. Men nu till problemet, jag har pratat med min man om att jag inte kommer att kunna ha det här ansvaret på mig när barnet kommer. Jag kommer inte kunna åka hämta 5 barn från olika skolor samt ta hand om 6 barn (ett nyfött barn med) ensam. Dom får jätte gärna komma och vara här när han är LEDIG och kan hjälpas åt. Han tog det inte så bra och det blev tjaffs. Så FAMILJELIV vad tycker ni? Har jag fel är jag dum som inte kommer orka fortsätta ta hand om 6 barn ensam när nyfödde kommit? Behöver verkligen höra andras åsikter då jag tycker han är väldigt egoistisk i hans tänkande.