Marabou29 skrev 2017-12-26 13:16:08 följande:
Nej jag trodde att det var en självklarhet att alla parter förstod att det inte kommer vara föralltid då jag gått ner i tid på arbetet en period bara. Jag har påpekat detta innan vi bestämde för att ha dem häe varannan vecka. Men nu är det inte arbetet som är ett hinder utan en bebis och för han är det svårt att förstå varför jag inte kan fortsätta ta hand om barnen varannan vecka även med en bebis. Även barnens mamma visste att detta var under en period bara. Så inga fel från min sida har begåtts här.
Grundfelet här är att ni inte har kommunicerat tillräckligt. Visste barnen om att det bara var tillfälligt? Det är ju de som blir drabbade om ni vill göra förändringar.
Att du tänkte det var en sjävklarhet, det kan man aldrig någonsin utgå ifrån, inte ens det som verkar helt solklart, och det är det felet du begått. Din man uppenbarligen, har bara tänkt från sin synvinkel och man kan aldrig i en relation efteråt säga "men det fattade du väl?" Nej, man måste tala klarspråk även om man själv tror det inte behövs.
Däremot står jag helt på din sida i det rimliga att du inte ska ta hand om alla barnen, men kanske heller inte bara mammorna, utan det kanske är dags att denne man som är pappa till så många barn, faktiskt blir en lite mer närvarande pappa.