• EmberEyes

Behöver åsikter vad är rätt och fel

Marabou29 skrev 2017-12-26 12:55:19 följande:
    Varför ska jag skämmas? Jag gör ju inga fel? Min fråga här var inte om jag ska skämmas. Utan om jag bör ha dåligt samvete för att jag inte vill ha all ansvar på mig!
    Du skriver ju själv att du och mannen inte har pratat om några de väsentliga delar av att skaffa barn ihop. Det är ytterst ansvarslöst att inte diskutera saker som tid, ekonomi, uppfostran, ork, fördelning av föräldraledighet osv innan man skaffar barn.

Har ni testat/funderat på att ha hans barn olika veckor? Två av dem på jämna veckor och två av dem på udda veckor? Då minskar er belastning. Skicka även bort din egen unge varannan vecka så får ni ännu bättre utgångsläge. Dessutom får din egen unge också glädjen av att känna hur det känns att bli bortprioriterad av sin förälder för att det inskaffas en yngre, bättre modell...
  • EmberEyes
    Marabou29 skrev 2017-12-26 13:20:53 följande:
    Nej min son bor hos oss på heltid. Jag har inte valt bort hans barn utan snarare tvärtom, sett till att han får träffa barnen oftare genom att hjälpa till. Vi planerade att skaffa barn men vi pratade inte om hans barn för att från min sida var det ok med att hjälpa han med hans 4 barn sålänge det funkade från mitt håll och alla parter var medvetna om detta. Varför ska jag välja bort min unge? Jag har inga skyldigheter alls me att ta hand om hans barn helt ensam men däremot har jag de ansvaret för min son.
    Du gjorde antaganden, ni hade ingen faktisk diskussion, enligt din tidigare utsago. 
    Själva tanken på att porta fyra familjemedlemmar för att du inte "inte orkar" bevisar bara hur oredo du och maken är för att vara en familj.

Men det är så fruktansvärt många andra egotrippade styvmorsor också håller på; deras bio-avkomma ska ha alla fördelar och de äckliga styv-kräken ska gå att hålla på avstånd så de inte fördärvar den nya familjeidyllen. Så du är i "gott" sällskap.
Svar på tråden Behöver åsikter vad är rätt och fel