Inlägg från: MammaKA |Visa alla inlägg
  • MammaKA

Vi som önskar ett syskon 2018

Jag hänger med! Önskar ett syskon till min pojk. Väntar i detta nu på att få hem test så jag kan testa nästa vecka. Tog ett i torsdags på BIM men det var negativt. Hade dock druckit en stor kopp te innan. Inte bra! Men som sagt nu väntar jag. Igen mens än och jag känner igen tecknen från förra graviditeten (molande värk i rygg och mage).

• MammaKA

Jag blir så ledsen för er skull när jag läser era inlägg, men som sagt det kommer fler tillfällen. Det hjälper inte att höra för man blir så frustrerad men sänder en tanke till er och hoppas ni blir gravida snart. Som någon skrev kan det bli en stress. Tyvärr.

Själv väntar jag på att dagarna ska gå. Mensen har inte kommit än (BIM+4) och testen ska komma med Schenker i morgon.

• MammaKA

Min mens kom igår så nu i januari blir det försök nr 4. Mensen kom igår på förmiddagen, igår kväll fick jag reda på att en kompis är i v 13 med nr 2. Samtidigt som jag blev väldigt glad blev jag också lite ledsen, någon mer som känner så? Jag tror ju att vår tid kommer men det är ändå svårt.

• MammaKA
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 09:57:47 följande:

Förstår dig precis! Jag blev precis faster och är så glad att han kom och så glad att barnen fått en till kusin! Men man blir ju avundsjuk!

Grattis! Ja det är så många blandade känslor så man vet knappt vart man ska ta vägen. Men det är nog bäst att inte tänka för mycket på det. Lycka till!
  • MammaKA
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 10:46:54 följande:

Tack, ja men verkligen blandande känslor! Även inför att skaffa en trea då ingen av barnen vill ha ett syskon haha

Det är jag och gubben som längtar efter en liten, till och med att jag nämnt att jag kan tänka mig fyra (vet ju inte ens om det blir en trea) Han har alltid sagt att han vill ha fem men fet kommer det inte bli.

Lycka till dig med!!!

Haha, ja det måste kännas konstigt. Men de blir säkert glada när de väl får ett.

Här har sambon sagt minst fyra, men jag två. Nu när jag vet hur det är att ha barn (eller egentligen ens egna inre känslor för barnet) skulle jag kunna tänka mig fyra. :)
  • MammaKA
    Charlizee skrev 2018-01-03 20:54:50 följande:

Jag känner likadant, man blir såklart jätte glad för deras skull men man hoppas ju så att det vore en själv. När jag fick reda på att en vän var gravid med sin 3a tidigare i vintras började jag nästan gråta, inte att jag inte var glad för deras skull för det var/är jag men vill så gärna vi också ska få uppleva det igen... <3

Usch, jag förstår precis. Egentligen vill man inte ens träffa dem för man är så besviken. Vi har dock inte försökt så länge än, men det tar ändå. Med ettan blev jag gravid direkt så vi har ju det i tankarna. Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018