• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • MammaKA

Jag hänger med! Önskar ett syskon till min pojk. Väntar i detta nu på att få hem test så jag kan testa nästa vecka. Tog ett i torsdags på BIM men det var negativt. Hade dock druckit en stor kopp te innan. Inte bra! Men som sagt nu väntar jag. Igen mens än och jag känner igen tecknen från förra graviditeten (molande värk i rygg och mage).

• imsevims

Hänger gärna på här oxå :) Borde ha ÄL runt 13 jan och BIM 25 jan. 8e försöket (men bara de senaste månaderna som vi försökt aktivt med äl-test, tempa mm) att få ett syskon till våra barn :)

• Charlizee
    imsevims skrev 2017-12-30 13:35:03 följande:

Hänger gärna på här oxå :) Borde ha ÄL runt 13 jan och BIM 25 jan. 8e försöket (men bara de senaste månaderna som vi försökt aktivt med äl-test, tempa mm) att få ett syskon till våra barn :)

Samma här, är inte 9 månader aktivt utan sedan i september ungefär som vi verkligen har försökt. Innan var det mest jag som ville holla koll min man reser mycket så förra månaden missade vi ÄL med en resa.., Är ny på att tempa, jätte häftigt att kunna följa kroppen med sin temperatur! Hur många barn har ni?
  • Charlizee
    MammaKA skrev 2017-12-30 12:55:03 följande:

Jag hänger med! Önskar ett syskon till min pojk. Väntar i detta nu på att få hem test så jag kan testa nästa vecka. Tog ett i torsdags på BIM men det var negativt. Hade dock druckit en stor kopp te innan. Inte bra! Men som sagt nu väntar jag. Igen mens än och jag känner igen tecknen från förra graviditeten (molande värk i rygg och mage).

Åh men då finns ju chans om mensen inte har kommit än! Håller tummarna!!
  • imsevims
    Charlizee skrev 2017-12-30 14:17:52 följande:

Samma här, är inte 9 månader aktivt utan sedan i september ungefär som vi verkligen har försökt. Innan var det mest jag som ville holla koll min man reser mycket så förra månaden missade vi ÄL med en resa.., Är ny på att tempa, jätte häftigt att kunna följa kroppen med sin temperatur! Hur många barn har ni?

Ja jag har bara tempat en cykel nu och är så fashinerad av hur kroppen fungerar!

Vi har 8 barn. Äldsta är 21 och yngsta 1 1/2 så stor spridning på åldrarna :)
  • Charlizee
    imsevims skrev 2017-12-30 15:05:29 följande:

Ja jag har bara tempat en cykel nu och är så fashinerad av hur kroppen fungerar!

Vi har 8 barn. Äldsta är 21 och yngsta 1 1/2 så stor spridning på åldrarna :)

Wow vad häftigt, grattis vilken lycka att få 8 barn!! <3 är det 9an ni försöker för nu?

Samma här men måste köpa en bättre termometer, snålade och köpte en från babyplan, kändes onödigt att börja prenumerera på NC om vi lyckas inom snar framtid men den jag köpte från babyplan är så skruttig kanske får bli NC ändå. Vilken app för tempen använder du?
  • imsevims
    Charlizee skrev 2017-12-30 15:09:46 följande:

Wow vad häftigt, grattis vilken lycka att få 8 barn!! <3 är det 9an ni försöker för nu?

Samma här men måste köpa en bättre termometer, snålade och köpte en från babyplan, kändes onödigt att börja prenumerera på NC om vi lyckas inom snar framtid men den jag köpte från babyplan är så skruttig kanske får bli NC ändå. Vilken app för tempen använder du?

Köpte oxå termometer från babyplan. Tycker den visar ganska olika om man tar tempen flera gånger efter varandra men brukar ta 3 ggr och sen köra ett medelvärde därifrån. Har använt -fertility friend- men nu är gratisperioden på vip-medlemskap snart över och vet inte riktigt vad som ingår i den vanliga gratisversionen så får se om jag fortsätter med den eller inte. Fyller även i Flo-appen och den vanliga mens-appen (den med blomman) och där ser man ju oxå tempkurvan bra även om de inte sätter ut ÄL efter tempen där. Har ganska kraftiga äl-symptom så är rätt säker på när äl är på ett ungefär men vill tempa för att se så att ägget verkligen släpper.

Ja, vi hoppas på en liten 9a <3
  • Annso123

Hej! Är gärna med här jag med! Vi försöker få ett syskon till vår två killar. Idag verkade det som att jag plussade! Hoppas det håller i sig!!

• Elinmariajosefin

Hej! Josefin heter jag och har en dotter på 2,5 år. I juni i år började vi försöka få ett syskon och i oktober blev jag gravid. Tyvärr konstaterades ett MA den 3/12 och den 15/12 blev jag skrapad. Nu väntar jag på att äl ska komma igång igen!

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018