Vi som önskar ett syskon 2018
Hänger gärna på här oxå :) Borde ha ÄL runt 13 jan och BIM 25 jan. 8e försöket (men bara de senaste månaderna som vi försökt aktivt med äl-test, tempa mm) att få ett syskon till våra barn :)
Hänger gärna på här oxå :) Borde ha ÄL runt 13 jan och BIM 25 jan. 8e försöket (men bara de senaste månaderna som vi försökt aktivt med äl-test, tempa mm) att få ett syskon till våra barn :)
Samma här, är inte 9 månader aktivt utan sedan i september ungefär som vi verkligen har försökt. Innan var det mest jag som ville holla koll min man reser mycket så förra månaden missade vi ÄL med en resa.., Är ny på att tempa, jätte häftigt att kunna följa kroppen med sin temperatur! Hur många barn har ni?
Wow vad häftigt, grattis vilken lycka att få 8 barn!! <3 är det 9an ni försöker för nu?
Samma här men måste köpa en bättre termometer, snålade och köpte en från babyplan, kändes onödigt att börja prenumerera på NC om vi lyckas inom snar framtid men den jag köpte från babyplan är så skruttig kanske får bli NC ändå. Vilken app för tempen använder du?
Verkar bli en kort cykel denna gång. Mensen slutade i måndags, lite spottings kom även på tisdagen. På fredagen fick jag lite småont i magen, kändes nästan som äl-värk men inte så stark som det brukar vara. I lördags massa äl-flyt och likaså i dag och när jag tog ett äl-test idag på fm så visade det positivt! På cd12! Har aldrig hänt innan att jag får äl så tidigt. Brukar komma runt cd17.
Ja ja, får verkligen hoppas att vi får till det ikväll för har inte haft sex sen i onsdags :/
Jäkla påhitt att komma så här en vecka för tidigt ;)
Hej alla!
Har en dotter dom är 13 månader och ammar när hon sover (1-2ggr/dag och en del på natten).
Jag har inte fått tillbaka min mens och har trott 1753894 ggr att jag är gravid men alla miljarder tester jag har tagit de senaste 4
Månaderna är negativa.
26-28/12 hade jag mensvärk, neg test fick mig att tänka ägglossning. Neg test igår em och liiiite mensvärk i 3 dagar. Det känns som jag håller på att tappa förståndet så ge mig råd, råd om vadsomhelst och pepp...
Kram
Hej tjejer!! Hur går det för er? Har ni haft ÄL än? Här verkar ÄL bli lite sen... trodde jag skulle ha ÄL imorgon eller lördag men mina test visar bara en svaaaag linje. Ha iofs fått mäta konstiga tider, svårt mäta mitt på dagen när man sitter på kontoret... hoppas på det bästa att den kommer snart <3
Någon mer som vågat sig på att testa eller snart tänkte göra det? <3
Mens i dag :( På cd 24!! Vad f*n, aldrig haft så kort cykel förut. Nog för att äl kom tidigt men hade i alla fall räknat med några dagar till innan mens. Snopet.
Kan någon hjälpa mig förklara detta med äl och test?
Jag tog ju ett igår kväll som var positivt, och tänkte väl att det skulle vara svagt idag, men det var ÄNNU starkare nu för drygt en timma sedan :/
Igår när jag la in positivt äl-test i appen gjorde den beräkningen att äl skulle vara idag, men nu när jag la in idag igen så ändrade den ju till imorgon :/
I november fick jag positivt äl-test ena dagen och dagen därpå var det svagt igen, så ganska lätt att räkna ut när äl var. Men detta gör mig lite knäpp ;/ Någon som kan förklara? :)
Blir verkligen inte klok på min kropp. Förra cykeln var på endast 24 dagar. Nu är jag på cd18 och fortfarande ingen äl. Däremot har jag haft ordentlig äl-värk och äl-flyt sen förra måndagen! Så en hel vecka nu som jag varje dag varit övertygad om att äl varit på g. Fick positivt äl-test i lördags så var så säker på att tempen skulle sticka upp i morse men näpp...Nu sitter jag här 8e dagen i rad med kraftig äl-värk men fortfarande inget ägg som släppt :( Seeeegt....
Hm.. jobbigt! Men det kan ju ta upp till 36h efter LH-toppen tills ägget släpper, så tempen kanske stigen imorgon! Håller tummarna för det! Det kanske betyder att du har jättehöga värden av luteiniserande hormon i kroppen nu och att du blir extra dunderfertil den här månaden..!! :)
Det var ett plus :):) Åh vi firar 7år tillsammans idag plus att vår dotter blir 19månader. Vilken present att ge sambon när han vaknar :)
ÄL +8 idag och jag börjar seriöst fundera på varför man utsätter sig för det här, månad efter månad...
Den här cykeln har min temp gått helt bananas, både före och efter äl. Har känt mig småsjuk och haft värk i kroppen efter äl och även tagit alvedon 2 kvällar så vet inte hur pålitlig tempen är egentligen. Men man analyserar ju minsta lilla grej och imorse blev jag sååå besviken när tempen dippade. Förra cykeln kom mensen redan äl+10 så kanske kommer den redan imorgon eller på torsdag :(
Hur går det för er andra? Såg att ni var några som precis haft/skulle ha äl men är det någon som närmar sig BIM närmsta dagarna?