Inlägg från: imsevims |Visa alla inlägg
  • imsevims

Vi som önskar ett syskon 2018

Hänger gärna på här oxå :) Borde ha ÄL runt 13 jan och BIM 25 jan. 8e försöket (men bara de senaste månaderna som vi försökt aktivt med äl-test, tempa mm) att få ett syskon till våra barn :)

• imsevims
    Charlizee skrev 2017-12-30 14:17:52 följande:

Samma här, är inte 9 månader aktivt utan sedan i september ungefär som vi verkligen har försökt. Innan var det mest jag som ville holla koll min man reser mycket så förra månaden missade vi ÄL med en resa.., Är ny på att tempa, jätte häftigt att kunna följa kroppen med sin temperatur! Hur många barn har ni?

Ja jag har bara tempat en cykel nu och är så fashinerad av hur kroppen fungerar!

Vi har 8 barn. Äldsta är 21 och yngsta 1 1/2 så stor spridning på åldrarna :)
  • imsevims
    Charlizee skrev 2017-12-30 15:09:46 följande:

Wow vad häftigt, grattis vilken lycka att få 8 barn!! <3 är det 9an ni försöker för nu?

Samma här men måste köpa en bättre termometer, snålade och köpte en från babyplan, kändes onödigt att börja prenumerera på NC om vi lyckas inom snar framtid men den jag köpte från babyplan är så skruttig kanske får bli NC ändå. Vilken app för tempen använder du?

Köpte oxå termometer från babyplan. Tycker den visar ganska olika om man tar tempen flera gånger efter varandra men brukar ta 3 ggr och sen köra ett medelvärde därifrån. Har använt -fertility friend- men nu är gratisperioden på vip-medlemskap snart över och vet inte riktigt vad som ingår i den vanliga gratisversionen så får se om jag fortsätter med den eller inte. Fyller även i Flo-appen och den vanliga mens-appen (den med blomman) och där ser man ju oxå tempkurvan bra även om de inte sätter ut ÄL efter tempen där. Har ganska kraftiga äl-symptom så är rätt säker på när äl är på ett ungefär men vill tempa för att se så att ägget verkligen släpper.

Ja, vi hoppas på en liten 9a <3
  • imsevims

Verkar bli en kort cykel denna gång. Mensen slutade i måndags, lite spottings kom även på tisdagen. På fredagen fick jag lite småont i magen, kändes nästan som äl-värk men inte så stark som det brukar vara. I lördags massa äl-flyt och likaså i dag och när jag tog ett äl-test idag på fm så visade det positivt! På cd12! Har aldrig hänt innan att jag får äl så tidigt. Brukar komma runt cd17.

Ja ja, får verkligen hoppas att vi får till det ikväll för har inte haft sex sen i onsdags :/

Jäkla påhitt att komma så här en vecka för tidigt ;)

• imsevims
    Grästuvan skrev 2018-01-10 14:11:51 följande:

Hej alla!

Har en dotter dom är 13 månader och ammar när hon sover (1-2ggr/dag och en del på natten).

Jag har inte fått tillbaka min mens och har trott 1753894 ggr att jag är gravid men alla miljarder tester jag har tagit de senaste 4

Månaderna är negativa.

26-28/12 hade jag mensvärk, neg test fick mig att tänka ägglossning. Neg test igår em och liiiite mensvärk i 3 dagar. Det känns som jag håller på att tappa förståndet så ge mig råd, råd om vadsomhelst och pepp...

Kram

När jag fick tillbaka mensen efter fl nu senast så hade jag sjukt ont i magen (äl-värk fattade jag ju senare) i veckor. Var på väg att söka hjälp för jag trodde något var fel eftersom jag hade ont så länge och ingen mens kom. Men drygt 2 veckor senare kom forsen. Dottern var då 15 mån och ammade ofta men vi hade precis lyckats sluta nattamma.

Tycker det låter som om du kanske hade äl där i slutet på dec. Vänta nån vecka till så tror jag nog mensen kommer igång.
  • imsevims
    Charlizee skrev 2018-01-11 07:12:45 följande:

Hej tjejer!! Hur går det för er? Har ni haft ÄL än? Här verkar ÄL bli lite sen... trodde jag skulle ha ÄL imorgon eller lördag men mina test visar bara en svaaaag linje. Ha iofs fått mäta konstiga tider, svårt mäta mitt på dagen när man sitter på kontoret... hoppas på det bästa att den kommer snart <3

Här kom äl ovanligt tidigt istället. Fick pos äl-test redan på cd12 men tempohöjning igår tyder på att ÄL var i tisdags, på cd14. Så nu börjar den sega väntan...
  • imsevims
    Charlizee skrev 2018-01-18 06:41:23 följande:

Någon mer som vågat sig på att testa eller snart tänkte göra det? <3

Jag är på äl +9 men tänkte hålla mig från att testa tidigt denna månad. Orkar verkligen inte sitta och stirra på testet och bli besviken gång på gång :( Antingen kommer mensen på söndag eller så gör den inte det. Och gör den inte det så testar jag kanske på måndag.

Har varit sjuk nu ett par dagar så helt omöjligt att känna några symptom då jag både spytt som en gris och har feber så tempen är ju helt opålitlig att gå efter :/

Brukar alltid få spottings några dagar innan mens men än håller de sig borta i alla fall, alltid nåt.
  • imsevims

Mens i dag :( På cd 24!! Vad f*n, aldrig haft så kort cykel förut. Nog för att äl kom tidigt men hade i alla fall räknat med några dagar till innan mens. Snopet.

• imsevims
    Lottch3n skrev 2018-01-29 10:21:45 följande:

Kan någon hjälpa mig förklara detta med äl och test?

Jag tog ju ett igår kväll som var positivt, och tänkte väl att det skulle vara svagt idag, men det var ÄNNU starkare nu för drygt en timma sedan :/

Igår när jag la in positivt äl-test i appen gjorde den beräkningen att äl skulle vara idag, men nu när jag la in idag igen så ändrade den ju till imorgon :/

I november fick jag positivt äl-test ena dagen och dagen därpå var det svagt igen, så ganska lätt att räkna ut när äl var. Men detta gör mig lite knäpp ;/ Någon som kan förklara? :)

Positivt äl-test är ju bara en indikering på att äl är på gång. Tyvärr ingen garanti att äl faktiskt sker. Enda sättet att vara säker på när/om äl sker är att tempa.

Om du hade positivt test i går och idag så släpper troligtvis ägget senare i dag eller imorgon. Eller kanske till och med i övermorgon. Men helt omöjligt att veta säkert utan temp.
  • imsevims

Blir verkligen inte klok på min kropp. Förra cykeln var på endast 24 dagar. Nu är jag på cd18 och fortfarande ingen äl. Däremot har jag haft ordentlig äl-värk och äl-flyt sen förra måndagen! Så en hel vecka nu som jag varje dag varit övertygad om att äl varit på g. Fick positivt äl-test i lördags så var så säker på att tempen skulle sticka upp i morse men näpp...Nu sitter jag här 8e dagen i rad med kraftig äl-värk men fortfarande inget ägg som släppt :( Seeeegt....

• imsevims
    Meej skrev 2018-02-05 09:25:51 följande:

Hm.. jobbigt! Men det kan ju ta upp till 36h efter LH-toppen tills ägget släpper, så tempen kanske stigen imorgon! Håller tummarna för det! Det kanske betyder att du har jättehöga värden av luteiniserande hormon i kroppen nu och att du blir extra dunderfertil den här månaden..!! :)

Ja vi får hoppas på det! Dunderfertil låter bra, haha ;)

Mina äl-test tog slut så har inte kunnat kolla mer efter i lördags men vissa månader har jag haft positivt 2 dagar i rad så kanske det hade visat positivt även i går om jag testat. Håller tummarna att tempen höjs imorgon!
  • imsevims
    Lottch3n skrev 2018-02-10 06:33:39 följande:

Det var ett plus :):) Åh vi firar 7år tillsammans idag plus att vår dotter blir 19månader. Vilken present att ge sambon när han vaknar :)

Stort grattis!!
  • imsevims

ÄL +8 idag och jag börjar seriöst fundera på varför man utsätter sig för det här, månad efter månad...

Den här cykeln har min temp gått helt bananas, både före och efter äl. Har känt mig småsjuk och haft värk i kroppen efter äl och även tagit alvedon 2 kvällar så vet inte hur pålitlig tempen är egentligen. Men man analyserar ju minsta lilla grej och imorse blev jag sååå besviken när tempen dippade. Förra cykeln kom mensen redan äl+10 så kanske kommer den redan imorgon eller på torsdag :(

Hur går det för er andra? Såg att ni var några som precis haft/skulle ha äl men är det någon som närmar sig BIM närmsta dagarna?

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018