Inlägg från: Annsisen |Visa alla inlägg
  • Annsisen

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej på er! Har två barn 3 och 5 år och vill ha ett tredje...försökt flera månader nu utan resultat :( har precis fått min mens idag så bara å försöka nästa månad igen....har provat med ägglossningstest så vet att vi försökt på rätt tillfälle...någon mer som använt såna?

• Annsisen
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-30 23:05:57 följande:

Vi körde med äl-test båda gångerna jag varit gravid. Första gången tog det 5 försök och dottern föddes i juli -15. Denna gången tog det sig också på femte eller sjätte försöket men slutade med konstaterat MA den 3/12, skulle då ha varit i vecka 11 men embryot hade avstannat i vecka 6. Blev skrapad den 15/12. Brukar ha äl på dag 16 i cykeln så testar varje dag nu men inget utslag än.

• Annsisen
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-30 23:05:57 följande:

Vi körde med äl-test båda gångerna jag varit gravid. Första gången tog det 5 försök och dottern föddes i juli -15. Denna gången tog det sig också på femte eller sjätte försöket men slutade med konstaterat MA den 3/12, skulle då ha varit i vecka 11 men embryot hade avstannat i vecka 6. Blev skrapad den 15/12. Brukar ha äl på dag 16 i cykeln så testar varje dag nu men inget utslag än.

Fy vad tråkigt att det slutade så :( hur mår du nu? Jag ska prova ägglossningstest den här månaden också men känner att Det kanske också blir lite av en stress när man använder dom...har ju inte blivit gravid än trots att man prickar om rätt tillfälle..
  • Annsisen
    Charlizee skrev 2017-12-30 23:50:15 följande:

Vi har också två barn i samma ålder och min mens kom idag... hur lång tid tog det med era andra barn?

Då ligger vi typ lika...mens här också:( med dom andra barnen gick det mkt fortare, första barner på kanske 4e försöket och andra barnet på i princip första, därför är jag lite orolig att Det går så trögt nu ???? Hur gick det med dina tidigare?
  • Annsisen
    Charlizee skrev 2017-12-30 23:50:15 följande:

Vi har också två barn i samma ålder och min mens kom idag... hur lång tid tog det med era andra barn?

Då ligger vi typ lika...mens här också:( med dom andra barnen gick det mkt fortare, första barner på kanske 4e försöket och andra barnet på i princip första, därför är jag lite orolig att Det går så trögt nu ???? Hur gick det med dina tidigare?
    Charlizee skrev 2017-12-31 22:44:12 följande:

Vad lustigt, samma här!! Första tog 4-5 månader och vår tvåa på första... och nu ingenting! Var hos gyn i höstas pga annat och bad läkaren dubbelkolla så allt var okej och det såg jätte bra ut enligt dom...men varför händer ingenting då? 2018 kommer bli vårt år på ett eller annat sätt det är jag säker på <3

Ja jag undrar samma sak? Varför det inte händer nåt...men antar att det beror på att man kanske stressar och vill det för mkt kanske? Detr är först senaste året jag har känt att jag orkar och vill ha ett tredje barn och typ räknat med att det ska gå direkt...å nu när de inte gör det så blir det mer en "stress" och man känner att man bara blir äldre och äldre och att barnen med blir de...
  • Annsisen
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-01 00:48:28 följande:

Jag mår helt okej. Blir ledsen ibland när jag tänker på vilken vecka jag skulle ha varit i osv. Och stressad över att det ska vara svårt att bli gravid igen. Vill så gärna ha ett syskon till vår dotter och nu kommer det att bli minst 3,5 år mellan dom. Jag blir lite stressad av testen men undviker att berätta för sambon när jag har äl för han låser sig. Än så länge har jag inte haft äl efter missfallet :(

Förstår dig så....för oss kommer Det bli över 4 år mellan andra och eventuella tredje barnet...känns ju långt såklart:( exakt de där med "låsning" händer för min man med...vad gör man åt de??
  • Annsisen
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-01 19:57:45 följande:

Jag antar att det enda man kan göra är att låta bli att tala om när man har ägglossning, och ha sex ofta så att han inte fattar att det är för att man har äl som man tar initiativ. Men det är lättare sagt än gjort när man redan har barn, jobbar och är trött om kvällarna! Hos oss har det tyvärr blivit så att vi nästan bara har sex runt äl..

Ja men precis...lättare sagt än gjort...oftast min man som tar intiativ också och därför blir Det mer uppenbart att det är ägglossning när jag gör det haha, men får försöka ha en mer lugn och ostressig inställning till allt känns det som ...
  • Annsisen

Hej på er!

Det var länge sen jag skrev här nu! Har precis fått världens pms och ont i magen, gjorde ett grav-test idag som va negativt (1 dag över bim) så inser nu att det inte blev nåt den här gången heller :( känner mig så trött på att bli besviken hela tiden....

• Annsisen
    småsyskon2018 skrev 2018-02-01 21:30:34 följande:

Tråkigt! Förstår att det känns segt precis nu men förhoppningsvis tar det sig nästa gång! Usch vad tramsigt klämkäck jag låter nu känner jag men försöker skicka lite pepp här genom telefonen :) heja dig!!

Tack! Behövde lite pepp känner jag, har lite svårt att tänka positivt bara just nu:( börjar verkligen fundera över vad som kan vara fel...har försökt så länge nu och inget resultat. Det tog aldrig så här länge med våra två tidigare barn...
  • Annsisen
    Charlizee skrev 2018-02-03 09:05:44 följande:

Förstår dig precis!! Hur länge har ni försökt till en trea? Vi är inne på tionde eller sjätte försöket till ett syskon nu beroende på hur man ser på det... verkligen aktivt försökt i 6 månader. Med våra andra tog det 5 resp. första försöket. Hur länge ska man orka hålla humöret uppe och kämpa vidare?! Tack och lov har jag nytt jobb och fokus på det men när ÄL och BIM närmar dig är det klart jag tänker på det..,

Jag tror vi har försökt ungefär lika länge, har verkligen försökt aktivt nu under hösten, har provat med ägglossningstest och försökt pricka in rätt tid. dom andra två barnen gick mkt fortare, första barnet tog kanske 5 försök och andra barnet gick på första försöket! Förstår verkligen inte Varför det inte går nu.....Fick min mens idag så nu får man helt enkelt ta nya tag och försöka komma över sin bitterhet:( läste lite på nätet om naturläkemedel som kan hjälpa, tänkte att man kanske får prova nåt sånt haha
  • Annsisen

Grattis till alla som fått plus:)) min mens har precis slutat så nu är det dags för nya tag! Har köpt ägglossningstest å undrar om det är dom två dagarna som man får positivt utslag som är de dagar man har störst chans å bli gravid? El ska man tänka lite innan el lite efter?

• Annsisen

gjorde ägglossningstest och i onsdagsskväll förra veckan va de positivt, testade sedan på fredagmorgon igen och då va det negativt. Hade sex onsdagkvällen och lördag men känner idag, måndag, världens pms :( brukar nån annan kunna få pms så tätt inpå ÄL? Känns kört den här gången igen....

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018