Inlägg från: MammaMia1012 |Visa alla inlägg
  • MammaMia1012

Vi som önskar ett syskon 2018

Hänger gärna med här!! Försöker med en trea och det är verkligen drömmen om man kunde få en liten under 2018 <3

Önskar alla ett riktigt gott slut (med massa liggande för de som har ÄL) och ett Gott Nytt År!! Hoppas på massa pluss nästa år!

• MammaMia1012

Gott nytt år alla!

Älskar nyår, som att vända blad! Man kan börja om och bara ha drömmar än så länge!

Önskar er all lycka nu 2018 hoppas vi alla kan få pluss som leder till syskon till våra älskade barn!

Själv har jag två som i år blir 8år och 6år.

• MammaMia1012
    MammaKA skrev 2018-01-03 08:01:36 följande:

Min mens kom igår så nu i januari blir det försök nr 4. Mensen kom igår på förmiddagen, igår kväll fick jag reda på att en kompis är i v 13 med nr 2. Samtidigt som jag blev väldigt glad blev jag också lite ledsen, någon mer som känner så? Jag tror ju att vår tid kommer men det är ändå svårt.

Förstår dig precis! Jag blev precis faster och är så glad att han kom och så glad att barnen fått en till kusin! Men man blir ju avundsjuk!
  • MammaMia1012
    MammaKA skrev 2018-01-03 10:08:10 följande:

Grattis! Ja det är så många blandade känslor så man vet knappt vart man ska ta vägen. Men det är nog bäst att inte tänka för mycket på det. Lycka till!

Tack, ja men verkligen blandande känslor! Även inför att skaffa en trea då ingen av barnen vill ha ett syskon haha

Det är jag och gubben som längtar efter en liten, till och med att jag nämnt att jag kan tänka mig fyra (vet ju inte ens om det blir en trea) Han har alltid sagt att han vill ha fem men fet kommer det inte bli.

Lycka till dig med!!!
  • MammaMia1012
    MammaKA skrev 2018-01-03 14:34:21 följande:

Haha, ja det måste kännas konstigt. Men de blir säkert glada när de väl får ett.

Här har sambon sagt minst fyra, men jag två. Nu när jag vet hur det är att ha barn (eller egentligen ens egna inre känslor för barnet) skulle jag kunna tänka mig fyra. :)

Haha ja jag har svårt att tänka mig att de inte skulle bli det.. Storebror är rädd att vi ska få en till lillasyster som är ganska krävande och lillasyster är rädd att hon inte kommer vara mammas lilla bebis längre Hahaha

Jag hade aldrig trott att jag skulle drömma om fyra (vi är fyra syskon och jag tyckte det var alldeles för mycket)
  • MammaMia1012

Hej tjejer, BIM här idag så nu blir dagen spännande! Har den inte kommit imorgon blir det test.. tror jag! Vill hellre att mensen kommer än att stirra på ett negativt test igen... har faktiskt inte testat en enda gång detta försök. Tror inte att det blev något, har inte känner något som helst efter ÄL.. suck men då satsar jag på att försöka med en liten oktoberbebis <3 hade vart sååå mysigt!

• MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2018-01-15 06:15:30 följande:

Spännande! Håller tummarna :) För min del blir det en oktober bebis om det lyckas nu. Annars är november näst i tur och bim först i mars isåfall...

Här borde jag ha haft äl igår, men det hade jag inte. Hoppas att sen bara är sen och intr att den uteblir helt! Är på dag 20 nu och det är så trist att ha lång cykel, speciellt om äl tänker hoppa över nu... Har haft äl flytningar men också ätit smärtstillande som kan göra att äl uteblir eller blir försenad så... bara att vänta och se.

Tack så mycket! Håller tummarna att du har ÄL nu och att det blir en oktoberbebis för dig :)

Förstår att det är drygt med lång cykel det är ju väntan som är värst, Nog drygt med 27 dagar som jag har...

Vad är det för smärtstillande som kan göra det? Eller gäller det alla smärtstillande? Intressant....:)
  • MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2018-01-15 13:49:34 följande:

Tror det gäller alla antiinflammatoriska värkmediciner. T.ex. ipren. Hoppas verkligen att jag har äl inom några dagar! Mannen åker iväg på jobbresa igen imorgon så simmarna får lov att överleva från idag nu tills äl. Men det kan vara så att jag har äl idag om jag har tur :) Bara att vänta och se... igen ;)

Ja, ständigt denna väntan! Håller tummarna att din ÄL är idag eller så snart som möjligt :)

Okej, blev rädd att det var alla.. :/ men har själv försökt att undvika Ipren och liknade då det står att man inte ska ta om man försöker bli gravid och nu vet jag i alla fall varför :)

Håller alla tummar och tår!!
  • MammaMia1012

Hej tjejer!

Här blir det ett litet syskon i slutet av september om allt går som det ska vill säga <3

• MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2018-01-17 06:12:58 följande:

Åh va skönt att få det svart på vitt! Grattis igen :)

Har också goda nyheter, fick nämligen en temperaturstegring imorse vilket alltid betyder ägglossning dagen innan eller så! Trodde inte att jag skulle ha någon ägglossning denna månad eftersom symtomen försvann och temperaturen inte steg. Så lättad och glad idag! Äl var antingen igår eller i förrgår och vi prickade båda de dagarna samt två dagar innan. Ny bim är nu sista januari.

Tusen tack :)

Så spännande, vad härligt att du nu vet att du hade ÄL och har prickat in! Kommer stanna och se hur det går för alla! Håller tummarna stenhårt för dig!!

Låt tiden gå snabbt fram till 31-1 nu!!
  • MammaMia1012
    Charlizee skrev 2018-01-17 06:47:10 följande:

Wow!! Stort grattis!!! När har du BIM? <3

Tack så mycket <3 enligt app hade jag BIM 15/1 men jag tror att ÄL var 3dagar senare än tänkt så BIM då imorgon 18/1 <3

Var så nervös när jag tog digitalt idag men så kom det svart på vitt <3
  • MammaMia1012
    Entriss skrev 2018-01-17 22:08:03 följande:

Här verkar ägglossning vara på väg med buller och brak (om inte kroppen gör en luring och kör mens direkt?!

Ägglossningsvärk i livmodern och massa äggflytningar (sorry alla kräsmagade) och såklart ett temperament som heter duga (svår pms)

Väntar mig en tempstigning kommande dagar   Tjohooo!!!!

Tack så mycket det är helt underbart!

Härligt med ÄL på intågande då är första väntan snart över Det måste vara så bra att känna sin kropp och mer eller mindre veta när det är på g håller tummarna!!
  • MammaMia1012
    A1610 skrev 2018-01-19 08:13:01 följande:

Lite sent, men stort grattis!!! Jag hoppas vi blir ännu fler denna månad! :)

Tusen tack! Ja det hoppas jag med <3
  • MammaMia1012
    Charlizee skrev 2018-02-23 05:26:38 följande:

Så glad jag glömde bilden...

Men så roligt! Stort grattis!!!
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018