• A1610

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej allihop!

Jag hänger gärna på här.

Jag är 31 år, har en 14 månaders och har försökt med ett syskon sedan maj.

Vår dotter blev till på första försöket. Nu i januari är vi inne på 9:e försöket. Vi har kört med cb ÄL -monitor så har haft koll på min ÄL.

Mensen tog precis slut. Äl 11/1, Bim 25/1.

Hoppas 2018 bjuder på många syskon!

• A1610
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-01 16:00:52 följande:

Jag har funderat en del kring det här med att öka sina chanser att bli gravid. Förutom det uppenbara med att pricka äl och ha en hälsosam livsstil. Vad är era bästa tips för att öka fertiliteten? Antingen som ni har egen erfarenhet av eller som ni läst/hört av andra?

Jag har ingen egen erfarenhet utav det men läst att vissa menar att olika kosttillskott som rosenrot, munkpeppar, bidrottningsgele etc ska hjälpa fertiliteten på traven.

Även vissa som skriver om att ta Bisolvon(slemlösande hostmedicin) några dagar innan ÄL.

Jag har alltid haft 28 dagars cyklar men precis när vi skulle börja försöka började min cykel bli jätte konstig. Ibland 26 dagar, ibland 32 dagar. Började med rosenrot i aug och sedan dess har den hållt prick 28 dagar igen. Sedan om det är slumpen eller om det ens har någon påverkan på chansen att bli gravid vet jag inte.
  • A1610
    Charlizee skrev 2018-01-05 07:00:23 följande:

Hur går det för er tjejer? <3

Jag kikar in då och då men har haft fullt upp

på nya jobbet

Hej!

Min mens tog slut för exakt 7 dagar sedan och ÄL beräknas ske 11,12:e, alltså torsdag/Fredag. Dock känner jag mig lagom desperat när jag nu till denna cykel häller i mig Bisolvon *skämskudde*.

Denna månad blir vårt 9:e försök till nr 2.

Hur känns det själv? Kul med nytt jobb.
  • A1610
    Charlizee skrev 2018-01-08 17:57:30 följande:

Vad är bisolvon bra för? *nyfiken*

Just nu ganska segt inväntar ägglossning... tempar och kör med tester. Precis börjat med NC men den verkar ha noll koll på kommande ÄL, satt ut på cd 20, aldrig haft så sent.... Men är som sagt första månaden med NC

Jätte kul med nytt jobb och skönt att slippa tänka hela dagarna på bebis nu är det mest på kvällen.

Hur många barn har du?

Vissa menar att Bisolvon har hjälpt dem att bli gravida. Bisolvon är slemlösande hostmedicin, men den löser inte bara upp slemmet i halsen utan gör allt sekret mer lättflytande. Det kallas bisolvonmetoden, men är inget evidensbaserat. Jag googlade och läste och tänkte att det inte skadar att testa...usch vad patetisk man är...

Jag har ett barn som är 14 mån...men förhoppningsvis snart ett till!

Kul med NC, känns mer ekonomiskt än ÄL stickor i längden.
  • A1610

Hej på er,

Idag är jag mitt i cykeln. Min mens kom exakt för 2 v sedan. Har haft rinnigare flytningar sedan 2-3 dagar tillbaka, men inte ännu ÄL-sekret. Denna gång struntar vi i ÄL stickor och har sexat på sedan helgen för att täcka upp tidig ÄL samt förhoppningsvis fylla på med överlevare i äggledaren.

Blir så peppad när andra som försökt längre tid än förväntat får plus, då kännas det som att det kan vända närsom för en själv med.

När har ni andra Bim? Jag har Bim (vill hellre kalla det beräknad mens vid det här laget) 25/1.

• A1610
    Baraentilligen skrev 2018-01-11 09:31:45 följande:

Ingen temperaturhöjning ännu så ingen äl ännu, men enligt förra cykeln borde den komma först på söndag. Hoppas att jag inte har ägglossning idag eller imorgon för maken är på jobbresa sen i söndags så har inte fått till det sen dess och han kommer hem först imorgon. Men känns inte som att det är ägglossning på gång riktigt ännu som tur är. Så här väntar jag nog bara ännu. Tråkigt. Men allt gällande att skaffa barn består ju av en jäkla massa väntande ;)

Jag tänkte höra om det finns en skillnad mellan ÄL - stickor och när NC pekar ut ÄL. Stickor indikerar att nivåerna är tillräckligt höga för att en ÄL ska ske inom 12-24 h. Den säger liksom att nu är den på väg, ha sex. Hur är det med NC, är tempen samma motsvarighet till en stegring eller talar den om att ÄL har skett/sker?
  • A1610
    Tiiffany skrev 2018-01-11 10:48:27 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här. Har en son hemma på 7,5 månader. 

Det tog ett år att bli gravid, och det var ett jobbigt år där vi testade det mesta. Jag blev gravid hösten 2015 men fick tidigt missfall i v6. Därefter tog det 11 månader för mig o bli gravid. Vi hade under 2016 2st misslyckade insemineringar, hysteroskopi då ena äggledaren hade mindre passage. Utredning visade inget fel på någon av oss. 

September 2016 skulle jag påbörja IFV. Fick blödning på en måndag, 19/9 som jag trodde var mensen. Jag skulle börja med IVF sprutorna på onsdagen samma vecka. Vaknade upp på tisdagen och såg att tampongen var helt ren. Testade och plussade! Riktigt mirakel. 

Nu har vi försökt i några månader med ett syskon men hittills inte fått till det. Vill verkligen inte att det ska ta lika lång tid som sist :( Har BIM 16/1 men tidiga tester visar negativt. Har inga förhoppningar denna månad

Ja, denna väntan är inget roligt. Men så har man ju läst om så många fall där ena barnet tagit lång tid medan andra barnet blivit till snabbare. Förhoppningsvis behöver ni inte försöka lika länge till. Men det kanske kan vara skönt att veta att ni blir gravida, men att det tar längre tid av erfarenhet?

Min frustration sitter i att första gick på första försöket och nu har det snart gått 9 månader. Jag hade räknat med att föda snart, haha. Nu vet jag inte om första var ett lyckoskott?!

Håller tummarna hårt. Hur länge har ni försökt nu?
  • A1610
    Lottch3n skrev 2018-01-12 08:19:04 följande:

Kunde inte hålla mig. Och det visade ?inte gravid?... usch detta tog hårdare på mig än jag trodde

Förstår precis besvikelsen. Att varje gång tänka att nån gång kommer jag förmodligen bli så himla glad, och kanske överraskad, av ett positivt besked, och tänk om det är nu/idag. Usch denna ständiga besvikelse :( Kram
  • A1610
    Charlizee skrev 2018-01-12 19:01:02 följande:

Kan jag få min ÄL snart??? Fortfarande negativa test på cd14, suck!!

Så känner jag med. Första gången på 9 gånger som jag skippar ÄL stickor, då jag alltid så länge jag kan minnas har mol ca en halv dag då jag har ÄL. Plus att lärt känna sekretet osv. Och bara för det har jag inte känt något denna månad! Är på dag 16. Blir det inget imorgon så har det passerat obemärkt eller så vart det inget denna månad. Hur lång brukar din cykel vara?
  • A1610
    Charlizee skrev 2018-01-13 08:06:41 följande:

Den brukar vara 28-29 dagar med ÄL mellan cd 14-16...

Din då?

Min cykel är 28-29 dagar och ÄL mellan 14-17. Vanligast 14-15. Haft stickor förut.Men hoppas på superägg för dig då!
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018