Inlägg från: Eloons |Visa alla inlägg
  • Eloons

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej! Hänger gärna på här. Vi önskar så gärna att få ett syskon under nästa år, har en tös på åtta månader, snart nio. Har precis fått min mens och nu väntar en lång väntan till nästa äl, oregelbunden cykel... använder mig av NC!

• Eloons

Gott nytt år allesammans! Hoppas vi alla får följas mot ett plus nästa år och att det tar sig snabbt för oss alla!

• Eloons
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-01 16:00:52 följande:

Jag har funderat en del kring det här med att öka sina chanser att bli gravid. Förutom det uppenbara med att pricka äl och ha en hälsosam livsstil. Vad är era bästa tips för att öka fertiliteten? Antingen som ni har egen erfarenhet av eller som ni läst/hört av andra?

Jag har läst att det är bra att äta folsyra för att öka fertiliteten men även för att minska ryggmärgsbråck i tidigt stadie i graviditeten jag kan tyvärr inte styrka något med någon källa men googlade runt lite och hittade det på någon sida haha
  • Eloons
    Charlizee skrev 2018-01-05 07:00:23 följande:

Hur går det för er tjejer? <3

Jag kikar in då och då men har haft fullt upp

på nya jobbet

För min del är mensen slut och nu kommer den långs väntan på ägglossningen och också spänningen för att se när den kommer den här cykeln haha.. hur går det för dig?
  • Eloons
    Charlizee skrev 2018-01-06 10:32:31 följande:

Jag är i samma sits, mensen tog slut i torsdags så nu är väntan lång innan jag kan börja ÄL-testa... när har du ÄL?

Kroppen har vart i lite obalans både sen efter förlossning men sen efter amning... de tre senaste cyklerna har jag haft äl på cd 53, cd 28 och senaste cykeln cd25... så nu har nog kroppen återgått till det ?normala?, för när jag senast vart gravid hade jag äl på cd26 när har du äl?
  • Eloons
    Grästuvan skrev 2018-01-10 14:11:51 följande:

Hej alla!

Har en dotter dom är 13 månader och ammar när hon sover (1-2ggr/dag och en del på natten).

Jag har inte fått tillbaka min mens och har trott 1753894 ggr att jag är gravid men alla miljarder tester jag har tagit de senaste 4

Månaderna är negativa.

26-28/12 hade jag mensvärk, neg test fick mig att tänka ägglossning. Neg test igår em och liiiite mensvärk i 3 dagar. Det känns som jag håller på att tappa förståndet så ge mig råd, råd om vadsomhelst och pepp...

Kram

Hej!

Jag har en dotter på nio månader. Innan jag fick tillbaka min mens (slutade amma när hon var 6 månader) så hade jag ont i magen, som mensvärk, hur länge som helst... till slut kom mensen! Men det tog ett tag! Hade ont i flera veckor...
  • Eloons
    Charlizee skrev 2018-01-11 07:12:45 följande:

Hej tjejer!! Hur går det för er? Har ni haft ÄL än? Här verkar ÄL bli lite sen... trodde jag skulle ha ÄL imorgon eller lördag men mina test visar bara en svaaaag linje. Ha iofs fått mäta konstiga tider, svårt mäta mitt på dagen när man sitter på kontoret... hoppas på det bästa att den kommer snart <3

Cd14 idag, väntar nog på äl om 10 dagar men vi försöker täcka upp om äl visar sig komma tidigare men inga känningar ännu! Hoppas din äl dyker upp snart!
  • Eloons

Cd 18 och idag drog molvärken igång så snart är det förhoppningsvis ägglossning! verkar som att det bara blir tidigare och tidigare ägglossning och det känns så bra!

• Eloons
    Entriss skrev 2018-01-28 09:22:49 följande:

Åh, vad tråkigt ni som nu fått mens. Det är alltid en tung känsla:(

Här är 5 dagar kvar till BIM och kämpar vad det rycker i testtarmen trots att jag vet det är ingen idé.

Hade fortsatt lätt värk i livmodern igår och har för tredje natten i rad haft märkliga drömmar, något som brukar dyka upp när jag är gravid...

Ska försöka att inte testa innan NC-appen föreslår test. Får se hur det går...

Här är det 4 dagar kvar till bim och jag ska också vänta tills NC säger att jag ska testa. Känns ändå skönt att inte testa innan istället för att bli besviken... också bra att jag inte har något test hemma
  • Eloons
    Entriss skrev 2018-02-27 18:04:10 följande:

Intressant!

Såhär ser min ut, är öppen för analys;)

Vet inte vad jag ska tro. Livmodern känns "tung" liksom, och värker som växtvärk typ. Men testen har aldrig varit mer blanka.. BIM på fredag enl NC.

Kan det vara så att du möjligtvis haft äl cd19? tog du äl test något?
  • Eloons
    Entriss skrev 2018-02-27 18:50:11 följande:

Jaa! Jag har också tänkt på det faktiskt. Fick fullt utslag på äl-test den 17e så verkar ju troligt att det skulle va så. Har ju hört om att NC kan ändra sig i slutet av en månad osv . Erfarenhet?

Ja! När man trycker in antingen mens eller graviditet har det ändrats ibland faktiskt!
  • Eloons
    Entriss skrev 2018-02-27 22:00:30 följande:

Kanske får revidera BIM för min egen del till söndag isf? För att va på den säkra sidan..

Jo men kör på det, så slipper du bli besviken om du inte plussar på bim, då kanske det är två dagar för tidigt istället
  • Eloons

En fråga: någon med kort lutealfas eller någon som har haft kort lutealfas? Har ni gjort något åt det och vad? Har både oregelbunden mens och kort lutealfas, funderar på det här med munkpeppar. Ska också ta tag i vikten.

• Eloons
    Entriss skrev 2018-04-02 18:12:59 följande:

Grattis till nya plus i tråden! Så underbart !!

Själv gick jag enl NC in i vecka 9 i lördags, så 8+2 idag. Förra tisdagen var jag på VUL och fick se ett litet hjärta picka så fint, läkaren daterade då till 6+6, så några dagar back från hur NC räknar utifrån ÄL. 

Ska på VUL imorgon igen hos min gynekolog, ska bli spännande att se vad hon daterar till;) 

Vet att det är sjukt onödigt med flera VUL men har blivit erbjuden från två olika håll så, ja va tusan det är väl bara att köra? :)

Hur går det för er andra gravida och ogravida? 

kram

Ingen graviditet och trötthet till max ledde till att jag bestämde mig för att gå till läkaren för att ta lite blodprover för att se hur det står till. Har tydligen hypotyreos så denna resa mot syskon får vi se hur det går...
  • Eloons
    Milian03 skrev 2018-04-02 21:59:01 följande:

Vad är hypertyreos?

Min sköldkörtel går på sparlåga, den producerar inte tillräckligt med hormon. Det leder till trötthet, viktuppgång, infertilitet osv. Det går att medicineras men det är tydligen svårt att hitta en bra balans. Hoppas på att balansen hittas snabbt så vi får chansen till syskon.
  • Eloons
    Jmw skrev 2018-09-06 10:59:57 följande:

Hej! Gammal tråd kanske. Men har försökt skaffa barn ca 10 månader. :( Vi har ett barn sedan tidigare som funkade på första försöket. Detta är så jobbigt att gå igenom. Undrar om det finns någon mer i samma sits så man kanske kan prata lite ?

Mvh Jennie

Hej!

Jag tänkte bara säga att jag var i precis samma sits, ingenting hände och jag mådde bara sämre och sämre, var trött, nedstämd osv. Visade sig att jag hade fel på min sköldkörtel, hypotyreos, och pga det så vart jag inte gravid. Jag fick medicin och nu är jag gravid i vecka 11 äntligen. Har du kollat dina värden något?
  • Eloons
    Jmw skrev 2018-09-06 20:27:47 följande:

Tack för ditt svar. Okej, har nyss tagit blodprov där dem kollar just sköldkörtel och lite annat. Ska få svar om några veckor. Vad härligt för dig ! Måste kännas underbart. Märkte du något mer än att du blev trött och nedstämd ?

Jag gick inte ner i vikt, inte upp för den delen heller men det stod verkligen helt still trots bra mat och träning vilket var superfrustrerande då jag ville gå ner i vikt inför en ny graviditet. Humörsvängningar... oengagerad, omotiverad, lättirriterad. Allt negativt praktiskt taget hoppas att proverna visar något! Tänk på att trots en lätt förhöjning så behöva medicin. Jag hade ett TSH-värde på 5,4 först och sen runt 4.6, tror referensen är max runt 3... men för att bli gravid är det optimala under 2!
  • Eloons
    Likeitreal skrev 2018-09-10 20:21:21 följande:

Hej alla underbara tjejer !

Hur är det med er :)?

Mycket plus sen jag hoppade in i tråden. Idag är det exakt 2 månader kvar tills lillebror ska kika ut ! Längtar så!

Vill träffa den vilden där inne :)

Jobbar 3 veckor till sen blir det att vänta med spänning. Har vi några 2019 bebisar till och med:)?

Här blir det april 2019 om allt går som det ska
  • Eloons
    Likeitreal skrev 2018-09-10 20:21:21 följande:

Hej alla underbara tjejer !

Hur är det med er :)?

Mycket plus sen jag hoppade in i tråden. Idag är det exakt 2 månader kvar tills lillebror ska kika ut ! Längtar så!

Vill träffa den vilden där inne :)

Jobbar 3 veckor till sen blir det att vänta med spänning. Har vi några 2019 bebisar till och med:)?

Här blir det april 2019 om allt går som det ska
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018