Inlägg från: Baraentilligen |Visa alla inlägg
  • Baraentilligen

Vi som önskar ett syskon 2018

Hoppar in här! Tredje försöket, fjärde barnet. Äl 14.1 typ och bim 29.1. Så tråkigt att vara inne i perioden före äl. Finns som inget man kan göra ännu, men försöker att inte bli så besatt denna gång. Tänker inte testa före mensen är sen, om vi ens får till det runt äl. Mannen är bortrest nu som då :/ Trodde att det skulle ta sig på första försöket eftersom det gjorde det tidigare men sån tur hade jag inte. Håller tummarna för er alla!

• Baraentilligen
    Charlizee skrev 2018-01-11 07:12:45 följande:

Hej tjejer!! Hur går det för er? Har ni haft ÄL än? Här verkar ÄL bli lite sen... trodde jag skulle ha ÄL imorgon eller lördag men mina test visar bara en svaaaag linje. Ha iofs fått mäta konstiga tider, svårt mäta mitt på dagen när man sitter på kontoret... hoppas på det bästa att den kommer snart <3

Ingen temperaturhöjning ännu så ingen äl ännu, men enligt förra cykeln borde den komma först på söndag. Hoppas att jag inte har ägglossning idag eller imorgon för maken är på jobbresa sen i söndags så har inte fått till det sen dess och han kommer hem först imorgon. Men känns inte som att det är ägglossning på gång riktigt ännu som tur är. Så här väntar jag nog bara ännu. Tråkigt. Men allt gällande att skaffa barn består ju av en jäkla massa väntande ;)
  • Baraentilligen
    A1610 skrev 2018-01-11 09:43:43 följande:

Jag tänkte höra om det finns en skillnad mellan ÄL - stickor och när NC pekar ut ÄL. Stickor indikerar att nivåerna är tillräckligt höga för att en ÄL ska ske inom 12-24 h. Den säger liksom att nu är den på väg, ha sex. Hur är det med NC, är tempen samma motsvarighet till en stegring eller talar den om att ÄL har skett/sker?

När temperaturen stiger så hade man äl dagen innan så det fungerar bara som bekräftelse på när och om äl skett. Men vi har ett ganska aktivt sexliv så känner att jag inte behöver veta på förhand när äl sker :)
  • Baraentilligen
    MammaMia1012 skrev 2018-01-15 06:05:03 följande:

Hej tjejer, BIM här idag så nu blir dagen spännande! Har den inte kommit imorgon blir det test.. tror jag! Vill hellre att mensen kommer än att stirra på ett negativt test igen... har faktiskt inte testat en enda gång detta försök. Tror inte att det blev något, har inte känner något som helst efter ÄL.. suck men då satsar jag på att försöka med en liten oktoberbebis <3 hade vart sååå mysigt!

Spännande! Håller tummarna :) För min del blir det en oktober bebis om det lyckas nu. Annars är november näst i tur och bim först i mars isåfall...

Här borde jag ha haft äl igår, men det hade jag inte. Hoppas att sen bara är sen och intr att den uteblir helt! Är på dag 20 nu och det är så trist att ha lång cykel, speciellt om äl tänker hoppa över nu... Har haft äl flytningar men också ätit smärtstillande som kan göra att äl uteblir eller blir försenad så... bara att vänta och se.
  • Baraentilligen
    MammaMia1012 skrev 2018-01-15 07:20:45 följande:

Tack så mycket! Håller tummarna att du har ÄL nu och att det blir en oktoberbebis för dig :)

Förstår att det är drygt med lång cykel det är ju väntan som är värst, Nog drygt med 27 dagar som jag har...

Vad är det för smärtstillande som kan göra det? Eller gäller det alla smärtstillande? Intressant....:)

Tror det gäller alla antiinflammatoriska värkmediciner. T.ex. ipren. Hoppas verkligen att jag har äl inom några dagar! Mannen åker iväg på jobbresa igen imorgon så simmarna får lov att överleva från idag nu tills äl. Men det kan vara så att jag har äl idag om jag har tur :) Bara att vänta och se... igen ;)
  • Baraentilligen

Ännu ingen äl. Kastar snart in handduken för denna cykel... CD21. Undrar när jag får mens nu då jag inte har någon äl att gå efter?

• Baraentilligen
    A1610 skrev 2018-01-16 08:47:05 följande:

Hej, har inte hängt med från början, men brukar du ägglossa regelbundet? Jag hade superregelbunden mens var 4:e fredag....tills jag skulle börja kolla ÄL på sticka...helt plötsligt vart min cykel jätte oregelbunden i typ 4 mån, innan det i höstas var tillbaka på mens var 4:e vecka. Som kroppen kan bete sig när man vill att den ska sköta sig!!

Tog ut spiralen i höstas så det här är trede försöket. Första cykln var kort, förra cykeln 33 dagar och äl på cd19 vilket är precis som innan spiralen. Nu har jag haft en massa tecken på äl, förutom temperaturen (som alltid höjs 0.4 grader efter). Trist hur som helst... Hoppas att cykeln inte blir evighetslång åtminstone.
  • Baraentilligen

Åh va skönt att få det svart på vitt! Grattis igen :)

Har också goda nyheter, fick nämligen en temperaturstegring imorse vilket alltid betyder ägglossning dagen innan eller så! Trodde inte att jag skulle ha någon ägglossning denna månad eftersom symtomen försvann och temperaturen inte steg. Så lättad och glad idag! Äl var antingen igår eller i förrgår och vi prickade båda de dagarna samt två dagar innan. Ny bim är nu sista januari.

• Baraentilligen

Ååh, denna väntan... ÄL+6 idag och har bestämt mig att inte testa före mensen är sen så det återstår minst 10 dagar till dess. Bara att vänta och vänta och försöka att inte tänka på det 24/7. Ska inte tjuvtesta innan åtminstone. Har bara två test hemma och de är inte så känsliga så måste hålla mig länge. Håller tummarna för er alla!

• Baraentilligen

Kanske det är något mystiskt med äl+7 för jag känner också att det inte blev något denna månad... har en cykel på runt 33 dagar så får vänta ganska länge på nästa äl sen. I slutet av februari blir det. På ett sätt är det konstigt att känna sig ute redan fastän ägget kanske inte fäst ännu. Men det här är nu vad magkänslan säger idag.

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018