Inlägg från: Strawberrybrud |Visa alla inlägg
  • Strawberrybrud

Vi som önskar ett syskon 2018

Elinmariajosefin skrev 2017-12-30 16:47:42 följande:

Hej! Josefin heter jag och har en dotter på 2,5 år. I juni i år började vi försöka få ett syskon och i oktober blev jag gravid. Tyvärr konstaterades ett MA den 3/12 och den 15/12 blev jag skrapad. Nu väntar jag på att äl ska komma igång igen!

Läskigt sammanträffande!

Jag har en son på 2 år och snart 4 månader.

Blev gravid i oktober, (plussade 4 nov).

4/12 konstaterades MA och 13/12 kom det ut av sig själv. Hade dött i v.8!

Hur går det för dig? Har äl kommit igång?
  • Strawberrybrud
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-03 22:04:20 följande:

Men oj! Nästan läskigt! Hade ni försökt bli gravida länge?

Min äl har inte kommit igång än. Har testat varje dag i över en vecka nu så funderar på att lägga ner och vänta på mens för att ha lite mer koll på när äl inträffar. Har dock haft lite värk i äggstockarna i några dagar nu men inga andra symptom. Annars mår jag rätt bra, tänker inte så mycket på missfallet i sig utan är mer orolig att det ska ta tid att bli gravid igen.

Hur går det för dig? Har du haft äl? Blödde du länge?

Sen i somras. Juni/juli ungefär! Så det tog sin lilla tid.. :/

Jag har faktiskt inte äl testat nåt, men haft molvärk sen i torsdags och idag fick jag en äl-flytning. Dock var det ofertila flytningar direkt efter så kroppen kanske bara jävlas med mig!

Dock tänker jag en hel del på MF... ville så gärna ha en liten och det känns riktigt tufft att det inte blev så :(

Blödde ons-sön. Annars inge mer!

Dudå? Hur gick skrapningen?
  • Strawberrybrud

Usch vad Depp jag är...

Kunde inte hålla mig så tog ett gravtest idag, negativt..

Osäker när äl var då jag haft missfall... antingen är det äl+7 eller äl+10..

• Strawberrybrud

Hejsan allihopa!

Längesen jag var inne och läste här. Gick inte vägen sist (första äl efter missfall). Men nu har jag äl inom en vecka här så börjar med äl-test idag samt att jag tempar! Satsar på att sexa när jag får stegring. Vill inte att sexet ska bli ett ?måste? varannan dag utan att det blir riktig njutning när den väl sker ;) haha!

Har BIM 18/2.

Hur går det för er andra? När har ni bim i februari?

• Strawberrybrud
    Migas skrev 2018-01-31 13:57:07 följande:

Hur har det gått, början på mensen eller tog det slut? vad tråkigt med missfall , hade du kommit långt i graviditeten? 

Hoppas att du får ditt efterlängtade plus snart igen  

Jag vet inte när jag har BIM, då jag tyvärr har väldigt oregelbunden cykel just nu  

Ja det var riktigt jobbigt, och är fortfarande...

Jag var i vecka 10, men bebis var 8+4, utan hjärtslag... så förmodligen dog den ca 1.5 vecka innan jag fick reda på det! :(

Inte lång tid men var fruktansvärt jobbigt! Hoppas oxkså på plus snart. Hur är det för dig? Första barnet? Missfall? Hur länge har du försökt?
  • Strawberrybrud
    Migas skrev 2018-02-01 05:15:04 följande:

Det förstår jag att det var och måste vara extrajobbigt att ha fått ett MA där man går och tror att allt är bra i dagar/veckor mot att mf startar på en gång, åtminstone måste känna sig mer lurad av kroppen som inte förstod att det skulle stötta bort det istället. 

Vi försöker skaffa andra barnet och vi började försöka seriöst denna månad även om vi slarvat ett par månader innan dess. Jag har dock fått ett missfall i vecka 8+1, innan jag fick första barnet, och då fick vi inte ens komma in på kontroll utan ombads att vänta hemma för att det ändå inte gick att se något. Jag tycker dock att vi borde fått komma in på kontroll för att kolla istället för att inte veta om det var en blödning i graviditeten eller ett missfall liksom, så vet inte hur länge det varit dött innan det startade. 

Hade du lätt för att bli gravid förra gången? Det måste ju vara värre med ett MA (än ett MF) och gå och tror att allt är bra och ha symptom och så vidare i flera veckor till fast fostret var dött. Just den psykiska biten att försöka förstå varför kroppen inte stötte bort fostret när det var dött istället för att göra det flera veckor senare (eller inte alls utan hjälp). 

Hoppas att du får plus snart igen Gick det fort förra gången?Så du brukar ha så mycket spottings innan mens normalt? Fast så länge mensen inte kommit igång helt så lever ju hoppet, finns ju många som inte haft ett enda symptom de gånger de plussat men massor gånger de inte plussat liksom  

Spännande! Hur gammalt är ditt barn du har nu?

Själv har jag en son på 2.5.

Alltså hade inte superkoll på äl men ?hyfsat?, blev gravid på 4:e försöket nu med missfallet.

Nu är det dags med äl igen till veckan så nu gäller det:)
  • Strawberrybrud
    Maline91 skrev 2018-02-20 12:59:03 följande:

Lycka till. Då är vi två som väntar på plus. Eller mens. Kul att följas åt i vilket fall! Vet du vilken dag du hade ÄL på?

Tre!!! :D

Jag hade sex antingen 2 dagar innan eller 3 dagar innan beroende på när äl skedde, enligt NC skedde den på CD 29 och enligt FF CD28, jag tror mer på ff då det stämmer överens med temp höjningen :) så isf hade ja äl i onsdags! När hade ni äl o när ska ni testa??
  • Strawberrybrud

Hej allihopa!!

Jag har idag äl+11/12, är olika på NC och FF. De har daterat min äl på olika dagar. Beräknad bim är äl+12 alltså idag eller imorgon.

Tog ett gravtest igår som var negativt, var då antingen äl+10/11. Kan väl mycket väl vara falskt negativt om ägget inte fäst förrän dag 9-10?

Jag hoppas iallafall det! Hade för ca 3 dagar sen värk i svanken. Har då och då fått ont i äggstockarna och nu har jag lite värk i ena bröstet och I MUSEN? Jättekonstigt! Hoppas iallafall att inte mensen kommer så ska jag ta ett testa tidigt ons el torsdag!

• Strawberrybrud
    Maline91 skrev 2018-03-28 18:24:40 följande:

Har också fått några svaga streck idag. Tog igår kväll ett testa tidigt och idag kom det upp på en vanlig sticka också. Väntar på digitalt nu. Ska komma i morgon. Blir en fin present i påskägget till maken isåfall

Åh va spännande! När hade du mens sist? Tänkte om vi ligger hyfsat lika :)

Jag ska ta samma test imorn bitti med samma test. Men om det är positivt det med köper jag ett digitalt och lägger i ett påskägg !!!! Du med?
  • Strawberrybrud
    Maline91 skrev 2018-03-28 18:47:59 följande:

Första dagen på förra mensen var 23/2!

Ja det ska jag göra. Hoppas verkligen för oss båda!!

Min mens var 28/2. Men har du lång cykel? :) eller vet du när du hade äl? :)
  • Strawberrybrud
    Maline91 skrev 2018-03-28 19:43:11 följande:

Körde med clearblue digital ägglossning och fick smilegubbe på fredag och lördag (16-17)

Dudå?

Häftigt då är vi exakt lika! Jag hade äl 16 :)
  • Strawberrybrud
    Maline91 skrev 2018-03-28 21:41:45 följande:

Kul!!! När har du bim, idag?

Japp! Tog test förut på 2-timmar urin. Ska ta ett test imorgon bitti igen på morgonurin :)

När har du bim?
  • Strawberrybrud
    Maline91 skrev 2018-03-29 12:19:05 följande:

Jaaaa!!!!! <33

Håller alla tummar att det är friskt och stannar kvar. Är så efterlängtat.

Åh!!!! Grattis!!!

Jag ska oxå ta ett clearblue digital imorgon!!
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018