Inlägg från: Sannasofia |Visa alla inlägg
  • Sannasofia

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej på er!

Behöver lite råd och prata av mig lite.

Jag och min sambo har en dotter som är lite med än året. Just nu har vi bestämt oss för att försöka med ett syskon. Tog ut min Nuvaring när det var planerat för mens. Inte satt dit någon efteråt. Vi vet inte hur lång min menscykel är då vi hade ofantligt stor tur att bli gravida på första försöket med första barnet. Jag är inne på dag 33 och inte fått någon mens ännu. Tog ett digitaltest i morses som visade ?inte gravid?

Är det 100% eller kan det vara för tidigt? Min mens skulle på ett ungefär ha kommit för 4 dagar sedan.

Vi försökte i förrgår att få igång mensen genom samlag. Det brukar fungera ????

Inga mens symtom.....

Jag stressar inte fram mensen. Kan jag va gravid eller ska jag förlita mig på digitaltestet? Vet som sagt inte hur min cykel är.... någon med samma situation elled erfarenhet?

• Sannasofia
    A1610 skrev 2018-01-14 19:13:34 följande:

Hej!

Kan Nuvaring rubba din cykel, likt för dem som måste vänta tills cykeln är återställd efter p-piller? Jag tänker på hormoner och sådant. Annars låter det ju åtminstone lovande. Har du några andra symptom som skulle kunna kopplas till ev graviditet? Finns ju extra känsliga tester. Vänta ett par dagar och testa igen. Sjukt svårt, jag vet!

Jag har haft paus tidigare med nuvaring och det kom precis som vanligt Det jag vet skillnaden mellan nuvaring och PP piller är att ringen innehåller otroligt lågt värde med harmoner. Den ska va mer lokalt. Men man tror ju digitaltest ska va pålitliga.

Har varit gravid innan och då kom symtom i v 8-9. Spydde som en kalv ????
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018