Inlägg från: småsyskon2018 |Visa alla inlägg
  • småsyskon2018

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej tjejer! Hoppar på denna tråd. Har lite dålig koll på äl och Bim men skrev in förra cykeln i Clue och fick då BIM 1/3. Vi tänkte börja försöka få ett syskon till sonen som snart blir två. Jobbigt att vi bestämde det nu lagom till mens bara ;)

• småsyskon2018
    Padda skrev 2018-02-01 18:37:56 följande:
    Typiska pms besvär men alldeles för tidigt. Brukar ha pms ca 24h innan mens me det är hela 6 dagar kvar till bim. Mina bröst kliar och är svullna (mer fasta enligt min man) bröstvårtorna är mörkrosa och ständigt erekta sen ett par dagar tillbaka. Idag var jag extremt irriterad samt lättgråten utan att direkt veta varför jag kände mig så bräcklig. Sen så har jag nu på kvällen börjat känna ett konstant molande kring livmodern. Som om den skulle vara svullen på något sätt. Har även känt lätt illamående på kvällarna sen några dagar bakåt.

Allt detta brukar signalera mens men som sagt brukar jag inte ha pms så här långt innan bim.
    Åh, vad spännande! Håller tummarna :)
  • småsyskon2018
    Entriss skrev 2018-02-01 20:40:44 följande:

Nu på kvällen kom mensen igång på riktigt, så nu kan vi börja om från början med nya friska tag ;) 
    Får se det positiva i att hinna träna lite hårdare (på gymmet) än månad till, och kanske ta upp mina planer på att lära mig jogga :) Har ju en månad på mig att göra nya framsteg nu! 

Bara jag som känner att det ändå kan vara en lättnad när mensen väl dyker upp, en nystart? 
    Hade jag varit gravid nu hade jag ju istället börjat oroa mig för missfall direkt ;) 

Hur går det för er andra? 

Det är rätt! Se det positiva. Träning är kanske inte riktigt min grej men passar på att trycka i mig en massa god ost och njuta av en god öl. Tar det sig inte nu direkt så tänker jag mig också lite hårfärgning med gott samvete. Vet att det är olika bud om huruvida det ens är farligt men känns ändå bättre att vara ogravid när man utsätter sig för lite extra kemikalier :)
  • småsyskon2018
    Annsisen skrev 2018-02-01 21:00:11 följande:

Hej på er!

Det var länge sen jag skrev här nu! Har precis fått världens pms och ont i magen, gjorde ett grav-test idag som va negativt (1 dag över bim) så inser nu att det inte blev nåt den här gången heller :( känner mig så trött på att bli besviken hela tiden....

Tråkigt! Förstår att det känns segt precis nu men förhoppningsvis tar det sig nästa gång! Usch vad tramsigt klämkäck jag låter nu känner jag men försöker skicka lite pepp här genom telefonen :) heja dig!!
  • småsyskon2018
    Lottch3n skrev 2018-02-10 06:33:39 följande:

Det var ett plus :):) Åh vi firar 7år tillsammans idag plus att vår dotter blir 19månader. Vilken present att ge sambon när han vaknar :)

Ja! Grattis till plusset! 7 år och till lillan på 19-månadersdagen :)
  • småsyskon2018
    Tiiffany skrev 2018-02-09 12:41:07 följande:

Idag på BIM-4 så plussade jag!

Önskar er andra stort lycka till

Yes! Grattis :) underbart
  • småsyskon2018
    Tumvante skrev 2018-02-14 07:37:02 följande:
    Låter definitivt som ni gjort det ni kan. Vi träffade inte rätt dag själv pga resa, men jag plussade i morse
    Åh! Stort grattis!!! :)
  • småsyskon2018
    LOTTA78T skrev 2018-02-18 15:43:04 följande:

Hej allihopa, hänger på här, vi har precis börjat försöka skaffa barn nr 3, är 39 år, någon mer " äldre " mamma?

Yes. Blir 39 i år och detta är första försöket för syskon till 2-åringen :)
  • småsyskon2018
    LOTTA78T skrev 2018-02-18 18:21:01 följande:
    Vad kul, då kanske vi kan följas åt här
    Absolut! Så roligt att ha er att prata med om detta. Har legat lite lågt med att berätta om syskonplanerna för släkt och vänner. Fast det är ju inte helt ovanligt med 2-3 år mellan barnen så skulle jag bli gravid är det nog ingen som blir jätteöverraskad ;)
  • småsyskon2018
    Charlizee skrev 2018-02-19 17:13:21 följande:

Här är testen i princip blanka igen så får försöka sikta in mig på mars... men en dag hann jag vara lyckligt gravid alltid nåt

Åh, nej! Vad tråkigt! Kram
  • småsyskon2018
    Tumvante skrev 2018-02-19 16:23:19 följande:
    Behöver ej testa mera. Blodprov visade HCG på endast 3. Är inte gravid längre
    Åh, så tråkigt! Stor kram till dig!
  • småsyskon2018
    Charlizee skrev 2018-02-23 07:00:04 följande:
    Ja det var på tiden!! Nu börjar nästa oro att den lille vill stanna kvar<3 Men först ska jag njuta lite och förbereda en överraskning till sambon.
    Grattis!!! :) Vad roligt! Ja, njut nu!
  • småsyskon2018

Stort grattis till alla er som plussat!! Kul att det blev så många. Här kom mensen som beräknat igår men hänger kvar i denna tråd då beräknad BIM är 31/3 :)

• småsyskon2018
    småsyskon2018 skrev 2018-03-02 08:07:14 följande:

Stort grattis till alla er som plussat!! Kul att det blev så många. Här kom mensen som beräknat igår men hänger kvar i denna tråd då beräknad BIM är 31/3 :)

Fel tråd. BIM 31/3 hörde ju till BIM marstråden ;) men grattis till er som plussat som sagt!!
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018