• Migas

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej allihopa, jag är gärna med i tråden. Första seriösa försöket denna månad till att försöka skaffa syskon till dottern.

Jag är på cd 25 idag, men då jag har en väldigt oregelbunden cykel numera så vet jag inte var i cykeln jag befinner mig. Det kan ju vara BIM om några dagar liksom ÄL nu. Så frustrerande att inte ens ha lite koll som innan. Frågan är om man ska satsa på temp, monitor eller äl-test om det inre blir något denna månad? Någon med erfarenhet?

• Migas
    Entriss skrev 2018-01-30 21:56:32 följande:

Öppen fråga:

Kan man ha Nid-blödning 11 dagar efter ÄL?

Fick en slemmig, genomskinlig rosa/brun flytning idag, bara yttepytte när jag torkade mig.

Har aldrig haft Nidis förut men kan detta vara det?

"Det vanligaste är att nidblödningen uppstår cirka 7-14 dagar efter ägglossning. Du kan samtidigt känns en mensliknande smärta. Det är inte heller något konstigt, det är din livmoder som växer."

barntotal.se/gravid-3/graviditetsbesvr/noedbloedning-bloedning-under-tidig-graviditet

Det kan absolut vara en nidblödning om man ska tro denna och andra sidor med information om detta. Jag har dock aldrig haft detta själv heller. 
  • Migas
    Entriss skrev 2018-01-31 09:36:58 följande:

Hmm, låter ju som precis det jag önskar har hänt mig. 

Idag har det kommit lite lite till, har en binda på för att hålla koll. 
    Kan ibland ha såhär strax innan mens så det är ju troligtvis det men man vet ju aldrig. Känner mig inte ett dugg gravid egentligen.
    Vi får se hur det artar sig dem närmsta dagarna!

Hur har det gått, början på mensen eller tog det slut? 
    Strawberrybrud skrev 2018-01-31 13:47:02 följande:

Hejsan allihopa!

Längesen jag var inne och läste här. Gick inte vägen sist (första äl efter missfall). Men nu har jag äl inom en vecka här så börjar med äl-test idag samt att jag tempar! Satsar på att sexa när jag får stegring. Vill inte att sexet ska bli ett ?måste? varannan dag utan att det blir riktig njutning när den väl sker ;) haha!

Har BIM 18/2.

Hur går det för er andra? När har ni bim i februari?

vad tråkigt med missfall , hade du kommit långt i graviditeten? 

Hoppas att du får ditt efterlängtade plus snart igen  

Jag vet inte när jag har BIM, då jag tyvärr har väldigt oregelbunden cykel just nu  

• Migas
    Strawberrybrud skrev 2018-01-31 14:55:01 följande:
    Ja det var riktigt jobbigt, och är fortfarande...

Jag var i vecka 10, men bebis var 8+4, utan hjärtslag... så förmodligen dog den ca 1.5 vecka innan jag fick reda på det! :(

Inte lång tid men var fruktansvärt jobbigt! Hoppas oxkså på plus snart. Hur är det för dig? Första barnet? Missfall? Hur länge har du försökt?
    Det förstår jag att det var och måste vara extrajobbigt att ha fått ett MA där man går och tror att allt är bra i dagar/veckor mot att mf startar på en gång, åtminstone måste känna sig mer lurad av kroppen som inte förstod att det skulle stötta bort det istället. 

Vi försöker skaffa andra barnet och vi började försöka seriöst denna månad även om vi slarvat ett par månader innan dess. Jag har dock fått ett missfall i vecka 8+1, innan jag fick första barnet, och då fick vi inte ens komma in på kontroll utan ombads att vänta hemma för att det ändå inte gick att se något. Jag tycker dock att vi borde fått komma in på kontroll för att kolla istället för att inte veta om det var en blödning i graviditeten eller ett missfall liksom, så vet inte hur länge det varit dött innan det startade. 

Hade du lätt för att bli gravid förra gången? 
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-31 16:13:09 följande:
    Jag hade också ett MA i december, upptäcktes i v11 men fostret hade dött i vecka 6. Önskar så att jag hade fått reda på det direkt och inte gå i ytterligare 5 veckor och tro att allt var bra :(

Jag skrapades den 15/12 och hade ingen äl därefter utan mensen kom 28dagar senare. Nu hade jag min första äl i fredags och går nu och väntar på att se om det tog sig! Har bim 8/2
    Det måste ju vara värre med ett MA (än ett MF) och gå och tror att allt är bra och ha symptom och så vidare i flera veckor till fast fostret var dött. Just den psykiska biten att försöka förstå varför kroppen inte stötte bort fostret när det var dött istället för att göra det flera veckor senare (eller inte alls utan hjälp). 

Hoppas att du får plus snart igen Gick det fort förra gången?
    Entriss skrev 2018-01-31 17:01:15 följande:

Det är oklart än så länge. 

Har haft idag enstaka likadana flytningar med blodstrimmor i, väldigt sparsamt, men lutar åt att det är mensen som kommer ordentligt om nån dag eller två. 
    Känner mig som sagt helt ogravid, men den som lever får se. 

Dagens temp var låg idag också, men var tvungen att lägga in den som avvikande eftersom jag inte sovit tillräckligt länge inatt. Var uppe för sent igår och låg och snurrade. 

Så du brukar ha så mycket spottings innan mens normalt? Fast så länge mensen inte kommit igång helt så lever ju hoppet, finns ju många som inte haft ett enda symptom de gånger de plussat men massor gånger de inte plussat liksom  

• Migas
    Padda skrev 2018-01-31 17:27:34 följande:

Hoppar gärna in här. Har en dotter på 3år och har jobbat på en tvåa sedan november. Fick missfall strax innan jul så detta är vårat första försök efter missfallet. Är på dag 19 i en ca 28 dagar lång cykel och känner att mina bröst är tunga ocv att bröstvårtorna kliar. Har hört att sånt både kan vara tecken på graviditet och på att äl intrttat så jag är optimistisk och hoppas detta innebär att kroppen repat sig helt och jag faktiskt fick ägglossning denna månad.

Dagarna sniglar sig fram så som de alltid gör mellan äl och mens. Försöker hålla mig borta från familjeliv så gott det går för att tänka på annat och få dagarna att gå fortare men kände ändå att jag gärna tar och presenterar mig då det är kul att ha någonstans att skriva de sista dagarna innan bim samt om jag börjar känna av misstänkta symptom ^_^

Välkommen och vad känner du för symptom?  
  • Migas
    Padda skrev 2018-02-01 18:37:56 följande:
    Typiska pms besvär men alldeles för tidigt. Brukar ha pms ca 24h innan mens me det är hela 6 dagar kvar till bim. Mina bröst kliar och är svullna (mer fasta enligt min man) bröstvårtorna är mörkrosa och ständigt erekta sen ett par dagar tillbaka. Idag var jag extremt irriterad samt lättgråten utan att direkt veta varför jag kände mig så bräcklig. Sen så har jag nu på kvällen börjat känna ett konstant molande kring livmodern. Som om den skulle vara svullen på något sätt. Har även känt lätt illamående på kvällarna sen några dagar bakåt.

Allt detta brukar signalera mens men som sagt brukar jag inte ha pms så här långt innan bim.
    Spännande att det är helt annorlunda än annorlunda Hur mår du nu när du när det bara är några dagar kvar till BIM? Det låter ju hoppfullt vilket som  
  • Migas
    Padda skrev 2018-02-01 18:37:56 följande:
    Typiska pms besvär men alldeles för tidigt. Brukar ha pms ca 24h innan mens me det är hela 6 dagar kvar till bim. Mina bröst kliar och är svullna (mer fasta enligt min man) bröstvårtorna är mörkrosa och ständigt erekta sen ett par dagar tillbaka. Idag var jag extremt irriterad samt lättgråten utan att direkt veta varför jag kände mig så bräcklig. Sen så har jag nu på kvällen börjat känna ett konstant molande kring livmodern. Som om den skulle vara svullen på något sätt. Har även känt lätt illamående på kvällarna sen några dagar bakåt.

Allt detta brukar signalera mens men som sagt brukar jag inte ha pms så här långt innan bim.
    Spännande att det är helt annorlunda än annorlunda Hur mår du nu när du när det bara är några dagar kvar till BIM? Det låter ju hoppfullt vilket som  
  • Migas
    Strawberrybrud skrev 2018-02-02 00:18:45 följande:
    Spännande! Hur gammalt är ditt barn du har nu?

Själv har jag en son på 2.5.

Alltså hade inte superkoll på äl men ?hyfsat?, blev gravid på 4:e försöket nu med missfallet.

Nu är det dags med äl igen till veckan så nu gäller det:)
    Jag har en dotter som fyller två nästa månad, så kommer förhoppningsvis att bli 2,5 - 3  år mellan henne och ett syskon om det tar sig snart Så ganska lika i ålder  

Hoppas att du lyckas pricka ÄL denna gång  
    Charlizee skrev 2018-02-03 09:05:44 följande:
    Förstår dig precis!! Hur länge har ni försökt till en trea? Vi är inne på tionde eller sjätte försöket till ett syskon nu beroende på hur man ser på det... verkligen aktivt försökt i 6 månader. Med våra andra tog det 5 resp. första försöket. Hur länge ska man orka hålla humöret uppe och kämpa vidare?! Tack och lov har jag nytt jobb och fokus på det men när ÄL och BIM närmar dig är det klart jag tänker på det..,
    Det låter jobbigt att försöka så länge, även om det inte varit aktivt hela tiden Skiljer det mycket i ålder mellan detta planerade barn och tidigare barn? Tänkte på om det är det som gör det svårare denna gång
  • Migas

Idag är jag på dag 31 i cykeln och jag känner sedan några dagar tillbaka molande värk i magen (typ som i början på mensen), ont i huvudet oftare, har haft mer humörsvängningar än vanligt (iaf enligt mig, vet inte om sambon tycker det), och mått illa av och till.

Jag vågar dock inte testa än då mina cykler senaste månaderna har varierat mellan 27 - 40 dagar (någon enstaka 44 längre bak med) och jag har bara ett CB hemma. Då jag inte har haft koll på ÄL alls denna månad, vet jag ju inte var jag är i cykeln, om jag är förbi BIM, om jag precis har haft/har ÄL eller om jag är någonstans däremellan, så känns fel att lägga pengar på ett test som samtidigt kanske inte kan visa något ännu. 

• Migas
    Charlizee skrev 2018-02-05 07:02:44 följande:
    Vår äldsta är 5 och yngsta 3 år, så inte så jätte många år. Som tur är har jag världens underbaraste man som peppar mig/ oss och kan behålla lugnet. Min man reser mycket med jobbet så det är ju inte optimalt heller... bara bita ihop och fortsätta försöka <3
    Nä, då borde det ju inte bero på det. Vad skönt att du har en stöttande och lugn man mitt i alltihopa   Mindre roligt att han är borta så mycket och att det kanske är svårt att få till det på rätt tid varje månad  

Tror nog att du kommer lyckas snart igen  
    TouchOfRed skrev 2018-02-05 07:47:17 följande:

BIM +3 idag men ingen mens än. Testade mig senast på BIM -2 med testa tidigt test men det var så blankt det kan bli, bara ett tydligt kontrollstreck som hånskrattade åt mig....

Med sonen plussade jag på BIM-2 Så jag tänker att jag omöjligt kan vara gravid nu. Men samtidigt är det ju en annan del av en där hoppet väcks och man tänker att jag kanske hade ÄL senare än jag brukar (testade inte denna cykeln) osv. Borde jag testa igen eller är det bättre att bara vänta på mensen? Vill ju inte bli besviken igen...

Hur går det? Fortfarande ingen mens?  Tycker det låter som om du skulle kunna vara gravid (om mensen inte kommit sen igår) med tanke på att du var flera dagar över BIM. Brukar du ha regelbunden mens annars? 
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018