• Meej

Vi som önskar ett syskon 2018

TouchOfRed skrev 2018-02-05 07:47:17 följande:

BIM +3 idag men ingen mens än. Testade mig senast på BIM -2 med testa tidigt test men det var så blankt det kan bli, bara ett tydligt kontrollstreck som hånskrattade åt mig....

Med sonen plussade jag på BIM-2 Så jag tänker att jag omöjligt kan vara gravid nu. Men samtidigt är det ju en annan del av en där hoppet väcks och man tänker att jag kanske hade ÄL senare än jag brukar (testade inte denna cykeln) osv. Borde jag testa igen eller är det bättre att bara vänta på mensen? Vill ju inte bli besviken igen...

Känner igen den där ångesten och att vela mellan hopp och förtvivlan och att vilja testa men så förtvivlat inte orka bli besviken igen.. Det tär så mycket att hoppas när det inte leder någonstans och det är skönare att inte hoppas då.. Och ändå hoppas jag..! Varje månad..!
    Charlizee skrev 2018-02-05 07:12:50 följande:
    Ja känner igen dig också <3 vi har försökt till och från sedan förra året... har haft dippar när jag känt jag lägger ned bebisverkstaden men sedan har man bara kört på ändå, önskan om ett syskon är väl större.

Just nu känner jag mig ganska lugn, förväntar mig ingenting kommande månader. Såklart vill jag mer än något annat plussa men tror alla negativa test gjort så jag nästan inte tror jag kan plussa igen.
    Du kommer få plus igen du också! Även om det känns hopplöst ibland. Men jag tror på sätt och vis att det kanske är bättre att ha den där lite uppgivna inställningen och inte förvänta sig något. Det kanske gör att kroppen (knoppen..?) slappnar av lite mer och gör förutsättningarna bättre..?

Båda mina barn sedan innan blev till lite av en slump känns det som och jag hade aldrig den här kämpigheten med att gå och hoppas och bli besviken.. Första barnet hade jag problem med ÄL och hade ingen ÄL alls på ett år trots medicinering och sen hade jag plötsligt EN spontan ÄL och då blev jag gravid. Med andra hade jag inte ens fått någon mens efter första.. Hade då när vi började försöka för trean inställnignen att vi nog ändå var superfertila ihop när vi väl prickade ÄL, men nu har jag plötsligt regelbundna cykler och vet att jag åtminstone prickat ÄL de senaste månaderna då jag testat, men har ändå inte blivit gravid än.. Känner också att alla negativa gravtest gjort att jag nog tror att jag inte kan plussa igen.. Men det kommer så klart gå till slut..!
  • Meej
    imsevims skrev 2018-02-05 09:15:51 följande:

Blir verkligen inte klok på min kropp. Förra cykeln var på endast 24 dagar. Nu är jag på cd18 och fortfarande ingen äl. Däremot har jag haft ordentlig äl-värk och äl-flyt sen förra måndagen! Så en hel vecka nu som jag varje dag varit övertygad om att äl varit på g. Fick positivt äl-test i lördags så var så säker på att tempen skulle sticka upp i morse men näpp...Nu sitter jag här 8e dagen i rad med kraftig äl-värk men fortfarande inget ägg som släppt :( Seeeegt....

Hm.. jobbigt! Men det kan ju ta upp till 36h efter LH-toppen tills ägget släpper, så tempen kanske stigen imorgon! Håller tummarna för det! Det kanske betyder att du har jättehöga värden av luteiniserande hormon i kroppen nu och att du blir extra dunderfertil den här månaden..!! :)
  • Meej
    imsevims skrev 2018-02-05 09:15:51 följande:

Blir verkligen inte klok på min kropp. Förra cykeln var på endast 24 dagar. Nu är jag på cd18 och fortfarande ingen äl. Däremot har jag haft ordentlig äl-värk och äl-flyt sen förra måndagen! Så en hel vecka nu som jag varje dag varit övertygad om att äl varit på g. Fick positivt äl-test i lördags så var så säker på att tempen skulle sticka upp i morse men näpp...Nu sitter jag här 8e dagen i rad med kraftig äl-värk men fortfarande inget ägg som släppt :( Seeeegt....

Inte 36h, 72h menar jag. Tre dygn. För trött efter en natt med snoriga hostiga barn..! :P Även om det vanligaste är inom 48h. Och om stegringen var i lördags så är du ju fortfarande inom det spannet!
  • Meej
    Charlizee skrev 2018-02-11 23:01:43 följande:

Positivt ÄL trst idag, myste igår och idag pch ska försöka imorgon också... hoppas hoppas!! Någon mer med ÄL i dagarna? <3

Borde ha ÄL de närmsta dagarna. Testade med stickor i förrgår och igår, men de tycktes nästan bli svagare.. Konstigt! Ska testa igen idag och se om det bara var mer utspätt när jag testade igår. Hoppas på det. Vore väldigt snopet om ÄL redan skulle ha varit utan att jag märkt av det..! Men vi har haft ihop det var tredje dag hela cykeln, så det behöver isf inte vara kört för det. Bara underligt..! :)

Håller tummarna för den här näst sista 2018-bebis-månaden!!
  • Meej
    Charlizee skrev 2018-02-13 07:10:37 följande:

Så där har jag också haft men för min del tror jag det beror på att jag börjar testa för nära inpå mensen tagit slut. Mina brukar vara starkare efter mensen, sen sjunka och så stiga igen så du kommer kanske ha som jag att de stiger snart igen

Jag håller tummarna för det. Fortfarande lika svaga streck som andra dagen jag testade. Jag gjorde ett äl-test precis efter mensen för att ha det att utgå ifrån och det var helt blankt. Men tempen ligger fortsatt lågt så jag borde inte haft ÄL än. Var väldigt förkyld strax innan jag tog det lite starkare Äl-testet i söndags och vet inte om det kan påverka.. Men det är ju sak samma egentligen! Bara intressant att analysera..! Håller tummarna för stegring idag eller de närmsta dagarna nu så cykeln håller sig regelbunden. För nu är det ju vår tur!!! Försöker med all tankekraft befrukta de där små äggen i våra magar!!
  • Meej
    Charlizee skrev 2018-02-14 07:17:51 följande:

Positivt ÄL test i söndags och NC sätter ut ÄL på lördagen?!? Vi myste lördag, söndag och måndag så hoppas det räcker oavsett... blir bara väldigt förvirrad hur NC kan sätta ut ÄL dagen innan positivt test?

Konstigt! Det känns ju inte helt tillförlitligt.. Men man vet ju i vilket fall att man haft äl när tempen går upp. Sen får man väl göra en egen analys av tester och tempkurva och utgå från det mest sannolika. Håller tummarna för att det var senare då! <3
  • Meej
    Tumvante skrev 2018-02-14 07:37:02 följande:

Låter definitivt som ni gjort det ni kan. Vi träffade inte rätt dag själv pga resa, men jag plussade i morse

Grattis!!
  • Meej
    Charlizee skrev 2018-02-17 17:00:50 följande:

Kunde inte hålla mig utan testade för en stund sen, suck för detta känner jag nu... även om det är i princip omöjligt att plussa såhär tidigt vill jag bara grina

Åh, känner så mycket med dig! Hemskt det där..! Besvikelsen inte bara över resultatet utan på sig själv som var tvungen att gå och testa redan också..! Men det är ju för tidigt. Det behöver inte betyda någonting alls! Hoppet lever verkligen än!
  • Meej
    Charlizee skrev 2018-02-17 22:51:46 följande:

Ja precis så är det, och när man väl börjat då kan man liksom inte sluta testa... hur ligger du till i cykeln?

Jag väntar fortfarande på ÄL som borde varit i mitten på veckan men som fortfarande inte har dykt upp. Tycker mig dock känna lite värk i högra äggstocken idag på morgonen, men det kan vara inbillning och bara vara hunger så här innan frukost..! ;P
  • Meej
    Entriss skrev 2018-02-20 20:59:58 följande:

Hehe, ja, vi får se vilket av det som kommer först, plusset eller mensen;) 

Jag  är inte helt säker på ÄL, fick fullt utslag på stickan i lördags, men redan i söndags steg tempen för att sen sjunka igen på måndag, och så steg den idag igen. Så det har varit lite bergochdalbana men jag tror lördag eller söndag:) Utgår från det iaf! 

NC har inte satt ut vilken dag det var så antar att det är lite osäkert även för dom ;) 

Låter precis som min kurva den här månaden! Total bergochdalbana.. Fick en ordentlig temphöjning morgonen efter att jag på eftermiddagen fick stegring på LH-stickan. Sen sjönk tempen till medellinjen idag igen.. Underligt.. Upp och ned även innan. Ska bli spännande att se när NC sätter ut ÄL sen!
  • Meej
    Entriss skrev 2018-02-21 07:59:18 följande:

Ja!! Imorse satte NC ut min ägglossning på CD 17 som alltså var i lördags. Precis som magkänslan sa ! 

Vi fick till det i tisdags, torsdags, lördags och måndags så det borde finnas god chans att pricka rätt  

Tjoho!! Så taggad, är redan på ÄL+4 så nästan som att bli "bjussad" på första dagarna

Meej, har du fått din ÄL placerad än? 

Maline91 vilken dag hade du ÄL? 

Vad blir BIM för er? 

Yes, NC satte ut min ÄL imorse också! Cd21 vilket var måndag, men jag tror mer på söndag egentligen. Kändes så i magen och på tappen. Då var också tempen som lägst. I måndags hade tempen redan gått långt över medellinjen. Så nu är det bara att vänta. Kul att vi ligger så lika!
  • Meej
    Entriss skrev 2018-02-21 19:06:25 följande:

Va kul att vi är flera som ligger precis lika i tid :)  Hoppas verkligen vi alla plussar! 

Jag brukar räkna BIM 14 dagar fr ÄL, men min förra lutealfas var bara 13 dagar, så BIM 2-3/3 - eller ja, det är väl då jag kommer testa iaf 

Jag hade en lutealfas på 17 dagar sist så jag ligger lite längre fram. 6/3 säger NC.

Men betyder en längre lutealfas att jag behöver vänta längre för att kunna se något på ett gravtest..? Är det mindre chans för mig att se ett positivt resultat på ÄL+12 tex än för någon som har en lutealfas på 14 dagar?
  • Meej
    Charlizee skrev 2018-02-23 05:25:52 följande:

Fick precis detta!! Åh herregud!!!!!! Mina svaga streck var något!

Så himla glad för din skull!!! Wow!!
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018