Inlägg från: PowerL |Visa alla inlägg
  • PowerL

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej! Jag och mannen är på vårt första försök till att få syskon till vår dotter som är 3 år. Hon kom till på andra försöket och jag plussade med henne på äl+10.

Nu hade jag äl 17/2 så är på äl+10 idag. Fick negativt gravtest "testa tidigt" imorse så känner att hoppet sjunker. Meeen det var bara första försöket så.

• PowerL

VA!? Nu fattar jag ingenting! Blanka test i flera dagar. Har mensvärk och pms. Känns som att mensen kommer närsomhelst. Var så säker på det så att jag till och med startade BIM april-tråden igårkväll. Var så säker på att det inte gått vägen. Men tänkte idag att äh jag tar det sista testet som ligger här hemma. Man skulle läsa av inom 5-10 min. Efter ca 2 min ser jag ett svagt streck. Lila. Som det skulle vara om det är positivt. Efter 30 min är det fortfarande kvar. Dock inte lika lila längre. Tog bild på det då. Syns kanske inte på bild alls för er... Är på äl+11.

• PowerL

Tack alla. Bim på lördag. Testar då igen :)

• PowerL
    Charlizee skrev 2018-02-28 17:58:42 följande:

[quote=78510096][quote-nick]PowerL skrev 2018-02-28 16:43:10 följande:[/quote-nick]

Jag ser!! Tror du kommer få ett fint plus om någon dag eller två!

[/quote]

Hoppas :D
  • PowerL
    Entriss skrev 2018-03-01 07:05:23 följande:

Ååh underbart!! Stort Grattis!!:D

Tack :D Och grattis till dig med :D
  • PowerL
    Entriss skrev 2018-03-01 15:01:18 följande:

Ledsen men kan inte släppa detta..

GLÄDJEN!!!!

Fantastisk känsla :D
  • PowerL
    Frallanz skrev 2018-03-01 19:03:11 följande:

Stort GRATTIS till er som plussat! :D

Inväntar bim som är 8/3 och har sen 4 dagar tillbaka haft mensvärk som idag är sä kraftig så den gör mig illamående. En vecka till bim och jag hoppas denna "mensvärk" är ett gravtecken :D *hållertummarna*

Jag är gravid och har jättemycket mensvärk... Nästan så jag tror den kommer ändå trots positiva gravtester :p
  • PowerL
    Frallanz skrev 2018-03-01 20:33:57 följande:

Ååh kul o höra dig säga det, tråkigt att du har ont dock haha :) men grattis till plusset! Hur långt gången är du? :)

Man vill ju gärna veta nu, känns som en evighet till 8/3!

Mår illa av den här molvärken, minns att jag hade så med sonen men det var efter bim och inte såhär långt före.

Vecka 4 bara :) plussade igår så det är väldigt nytt :)
  • PowerL
    joannaq skrev 2018-03-01 21:59:21 följande:

Här kom mensen två dagar tidigt :(( Nästa bim 28/3

Men härligt med massa plus för er :)) grattis!!

Vad tråkigt :( lycka till nästa gång!
  • PowerL

Fick plus bim-3 & nu på BIM blöder jag :'(

• PowerL
    joannaq skrev 2018-03-03 21:46:57 följande:

Fast har du fortfarande plus? Det finns ju de som blöder I alla fall så borde inte vara någon fara <3

Ja jag fick starkast gravtest hittils nu ikväll. Två fina rosa streck på apotek hjärtats test. Och fortfarande "1-2 veckor" på digitalt. Men blöder en del :/ Läste att vissa som gjort snitt tidigare kan blöda vid nästa graviditet. Samt om man nyligen gjort cellprov och det har jag... hoppet är inte dött ännu :D
  • PowerL
    joannaq skrev 2018-03-03 23:49:14 följande:

Okey men då är det säkert ingen fara <3

Åh jag hoppas verkligen inte det. Kommer verkligen bli testoman nu för att se om allt ökar. VUL är väl för tidigt för att ens se nåt ännu...
  • PowerL

Under eftermiddagen och kvällen har blödningarna ökat, det har kommit klumpar, en så stor att det sa plums ner i toalettvattnet :( och nu tog jag dessa testerna. Trots starka tester igår. Det kan visst gå snabbt. Det blev missfall. :'( I vecka 4 bara så jag hoppas äl kommer igång igen snabbt. Mitt första missfall och vill inte vara med om det igen. Är så ledsen...

• PowerL
    LovisaM skrev 2018-03-04 20:22:44 följande:

Vet känslan av missfall då jag just avslutat mitt tredje (ska på missfallsutredning 15/3).

På något sätt så hittar man kraft att försöka igen även om det är väldigt jobbigt.

Beklagar :(

Vet du om man kan försöka igen direkt?
  • PowerL
    Skilla15 skrev 2018-03-05 12:18:53 följande:

Beklagar;(

Nu på igen sen bara. Jag var inne hos gyn nu imorse . I vecka 7 tickade hjärtat i 8 hade det stannar så i fredags hade det påvisat dött av en ren tur att jag fick en tid i fredags ;(

Så fick ta tabletter i lördags nu, så idag va hinnsäck mm borta enbart blödning kvar .

Jag blev gravid direkt efter förra MF med skrapning. Men att detta foster nu ej överlevde har ju något med denn lilles utveckling. Gravid verkar kroppen vilja bli omgående, med tanke på att det går. Könns som tur och otur som i triss lott ;(

Man får börja räkna blödnings dagar nu och luatelfas dagar på nytt.

Jag vi kör med sekret metoden. Billings metod...

Är det några som kör med ägg stickor ?

Har aldrig provat det. Blivigt gravid på sekret metoden alla gånger...

Sekretmetoden är det att ha sex när man har äl-flytningar?
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018