Inlägg från: Frallanz |Visa alla inlägg
  • Frallanz

Vi som önskar ett syskon 2018

Hoppar inte, så hej på er!

Vi har pratat ett tag om att skaffa syskon till vår snart 3 år gamla grabb, men har inte gett oss pö att försöka ännu.

Men igår sexade vi, och imorse såg jag i telen att jag har ägglossning idag/imorgon (kör med appen WomanLog och gjort i 3 år så rekommenderar den starkt för Er som vill ha en bra app att hålla koll på mensen osv). Har sån hemsk "mensvärk" idag som jag alltid har vid ÄL så nu tänkte vi att vi väntar och ser då nu när vi "råkat" sexa precis vid ÄL ;D

• Frallanz

Stort GRATTIS till er som plussat! :D

Inväntar bim som är 8/3 och har sen 4 dagar tillbaka haft mensvärk som idag är sä kraftig så den gör mig illamående. En vecka till bim och jag hoppas denna "mensvärk" är ett gravtecken :D *hållertummarna*

• Frallanz
    PowerL skrev 2018-03-01 20:28:09 följande:

Jag är gravid och har jättemycket mensvärk... Nästan så jag tror den kommer ändå trots positiva gravtester :p

Ååh kul o höra dig säga det, tråkigt att du har ont dock haha :) men grattis till plusset! Hur långt gången är du? :)

Man vill ju gärna veta nu, känns som en evighet till 8/3!

Mår illa av den här molvärken, minns att jag hade så med sonen men det var efter bim och inte såhär långt före.
  • Frallanz
    PowerL skrev 2018-03-01 22:40:17 följande:

Vecka 4 bara :) plussade igår så det är väldigt nytt :)

Jaha men oj, missat det! :D grattis igen!

Mensvärken hänger med än, frustrerande värk som liksom inte går att undvika heller men men... bara bita ihop och hoppas det är ett pyre därinne :) tog sig på första försöket med storebror så hoppas detta första försök slår in också :D
  • Frallanz
    Skilla15 skrev 2018-03-03 09:23:28 följande:

Kul! Hoppas på pluss då! Spännande med BIM. Kanske hamnar långt efter er i denna tråd. Då jag ska bli av med MF först sen prova igen;)

Läste precis ditt inlägg, beklagar verkligen! Usch vilken jobbig grej :( men håller tummarna att du är på banan snart igen och att ni får ha kvar pyret nästa gång <3 STYRKEKRAMAR!

Grejen är att jag gjorde ett test igårkväll, negativt och idag är mensvärken som bortblåst... nu är det tidigt o testa redan igår, men ändå.. inväntar bim och testar igen nästa helg om det inte dukt upp nån tant röd ännu.
  • Frallanz

Bim-3, min nyfikenhet tog över idag kl 13.

Tog ett test, men skymtade ett svaaaaagt svagt test som syns mer när jag lyser med ficklampan på det.

Vad tror ni? Spökstreck existerar ju faktiskt det med :(

• Frallanz

Bim idag! Mensvärk frn helvete och testade detta precis.

Vågar jag säga att sonen får ett syskon i november?!

• Frallanz

Tack alla! Det förklarar ju all mensvärk jag haft och den enorma tröttheten åter igen ;) vågar inte tro det än, var mycket mörkare streck när jag plussade med sonen på bim. Men där är iaf ett streck som går att se väl ned ögat :)

• Frallanz
    LOTTA78T skrev 2018-03-08 14:57:27 följande:

Mår illa som sjutton och det trycker, värker, bränner och drar i tjejmagen, beräknad BIM den 15:e. Har 2 barn sedan innan och tycker mig känna igen värken så håller tummarna för att kunna plussa om en v. Har ni haft de här känningarna och hur tidigt. Vågar inte hoppas för mkt, så behandlar det hela som magsjuka. Jag är den enda i familjen som mår illa kan jag tillägga och brösten ömmar ???? och kan dessutom äta, är sugen på salt...

Jag har och har haft allt det där, började ca 1,5 vecka innan bim o det är kvar än. Och jag testade mig som sagt idag och fick två streck :) misstönkte att det tog sig på första nu när jag haft molvärk o mått krassligt sen äl nästan.

Håller tummarna o uppdatera om hur de går för dig :)
  • Frallanz
    Entriss skrev 2018-03-08 20:40:58 följande:

Absolut!! Grattis!! :D

Men ååh tack! :D inte fattat det än!
  • Frallanz

Tack för alla grattis! Inte sjunkit in riktigt än.

Tror jag slappnar av mer om nån vecka :)

Jag fick vit, mjölkig/vattnig flytning dagen innan bim.

Brukar aldrig ha det, kom en gång rejält i trosorna (sorry för äcklig info haha), men nån som fått de som gravsymtom? Hade det intemed sonen iaf

• Frallanz

Tack för grattis!

Testade imorse med morgon urin och det var lika svagt då om inte svagare... tycker det borde varit starkare kanske, men men plus är plus så bara vänta och se om man får stRkt plus om en vecka då :)

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018